[html] formulier versturen per e-mail

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• thettes
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-05-2025
ik wil in dreamweaver mx een formpje maken dat via MAIL verstuurd word. als volgt dus:

de data van de form worden als een attachment/bijlage naar mijn e-mail adres gestuurd.

In frontpage 97, als kindje van 10 kon ik dat al, maar nu in dreamweaver mx wil het niet lukken. http://home.quicknet.nl/qn/prive/jjm.ettes/vragenlijst2.htm is de form, ziet iemand wat er mis is?

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

action="mailto:ik@isp.nl" :?

//EDIT:
Duidelijke topic title wil ook nog wel eens helpen..... :/

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• thettes
nee dat werkt niet, dan stuurt hij de inhoud van de form niet mee.

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
thettes schreef op 04 augustus 2002 @ 23:30:
nee dat werkt niet, dan stuurt hij de inhoud van de form niet mee.
ACTION= hier wordt aangegeven wat er met de ingevulde gegevens moet gebeuren als de gebruiker op de verzenden-knop klikt:

"mailto:mail@host.com" zendt de gegevens naar een e-mail adres. Met deze methode wordt de data verzonden in een klein bestandje dat met het e-mailtje meegestuurd wordt. Deze methode werkt alleen als de bezoeker een browser met ingebouwd e-mail programma gebruikt en de instellingen van dat e-mail programma goed zijn.

"/cgi-bin/form2mail" zendt de gegevens naar een CGI-script. Zo'n script kan bijvoorbeeld de gegevens netjes in een e-mailtje zetten in plaats van in een bestandje. Bijna elke Internet-aanbieder heeft wel zo'n CGI-script, al kan je ook altijd een script van een ander aanbieder gebruiken. Let er wel op dat er altijd extra parameters meegestuurd moeten worden. Dit verschilt per CGI-script

METHOD= de methode van versturen van de data: post of get
Zou toch moeten :?

Alhoewel ik van mening ben dat deze methode klote is. Aangezien je dus niet altijd je gegevens zal krijgen.

Beter kijk je of je host een cgi scriptje ofzo heeft of maak je zelf een php script :)

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
je kan ook een cgi-mailer-script gebruiken :)
veel makkelijker en de klant hoeft geen email-account geconfigged te hebben. Zoek maar eens, of gebruik er eentje van een andere site. Ik zal kijken of ik er nog eentje heb liggen.

• thettes
ok... wordt cgi dan wel door quicknet in dit geval ondersteund? daarom ging ik ook niet met php werken, daar had ik nog wel een scriptje voor liggen.

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
thettes schreef op 04 augustus 2002 @ 23:34:
ok... wordt cgi dan wel door quicknet in dit geval ondersteund? daarom ging ik ook niet met php werken, daar had ik nog wel een scriptje voor liggen.
De meeste providers hebben wel een of ander cgi-script dat je kan gebruiken. Kijk eens in hun FaQ of mail de helpdesk :)

Verwijderd

method="post" als attribuut meegeven aan de form tag.

Het blijft een beetje een armzalige oplossing natuurlijk, een mailscriptje is veel netter.

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Als je provider het ondersteund (en das natuurlijk te vinden op de site van de provider.. of ff bellen) maar ze hebben geen goede scripts dan staan er nog tientallen op hotscripts.com

1 van de meest gebruikte is FormMail (van Matt geloof ik) let dan alleen wel op dat je de laatste versie download van de site want er waren wat serieuze bugs in de eerdere versies.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Pagina: 1