WLAN wel connectie maar niet pingen en dus geen inet

Pagina: 1
Acties:

• [RNMC] Viper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-08 23:59

[RNMC] Viper

📱Air ⌚️8 💻13" M5 🖥 M1

Topicstarter
hellaas werkt search niet mischien had ik het dan gevonden

wat heb ik

- laptop met pcmcia wlan kaart deze is een edimax EW-7103PC deze kan 802.11b aan
- 3x desktop met gewoon 100/10mbits of 10mbits netwerk kaartje
- linksys router met acces point befw11s4 v2 de ap die erin zit kan ok 802.11b aan

desktop naar router is dus via utp en dus lan en router naar laptop is wlan

osjes van alles systemen is win2k pro sp2 of sp3

alles werkt goed in de lan ik kan gewoon internetten via lan op elkaars hdd zitten met lan pingen met lan

het probleem is na een installatie van de pcmcia wlan kaart en na heel veel instellingen veranderen zegt mijn router de mac waarde van de pcmcia kaart gevonden te hebben en de pcmcia kaart geeft aan via een tool connectie te hebben met de router.

maar ik kan dus niet inetten op de pcmcia wlan kan hem niet pingen van een andere pc en met de pcmcia kaart kan ik ook nix anders pingen zelfs de router niet

ik heb wep uit en aan op 128 en 64 geprobeerd, dhcp en static ip maar nix helpt. kwa dns en gateway staat het zelfde ingesteld als op de lan

He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.

Verwijderd

Heb je wel al gateway in je accesspoint gezet..anders kan je als je wil inette nergens heen he :-D.. weet niet of je handmatig ip in accesspoint heb gezet of dat die op dhcp staat.. denk dat je daar ergens in moet kijken klopt dat wel allemaal dan in je tcp/ip instellingen in je wlan kaartje kijken..

• [RNMC] Viper

[RNMC] Viper

📱Air ⌚️8 💻13" M5 🖥 M1

Topicstarter
ik heb dus alles in gesteld net zoals bij een lan kaartje wel ander ip natuurlijk

ik had nix aan een gateway ingesteld in de router omdat hij het bij lan in 1 keer het deed

dit is het enige wat ik kan vinden over gateway

DYNAMIC
ROUTING The dynamic routing setup allows your network to dynamically adjust to layout changes (the router will continue to function properly if you choose not to enable this feature).

Working Mode: [ Gateway | Router ]

Dynamic Routing:
TX: [ Disabled | RIP1 | RIP1-Compatible | RIP2 ]
RX: [ Disabled | RIP1 | RIP2 ]

He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.

Verwijderd

Staat in de router/ap op het ap gedeelte wel de router als default gateway ingesteld ?

( 3 keer lezen :) )

Verwijderd

edit:

ongeduldig op "verstuur bericht" gedrukt :)

• [RNMC] Viper

[RNMC] Viper

📱Air ⌚️8 💻13" M5 🖥 M1

Topicstarter
raar ik ken nergens iets vinden over ap en gateway in kan nergens dat invullen

Verwijderd

heb je alles static ingevuld of staat het op dhcp? dhcp => is dat je pc een ip vraagt aan je router en de router dan een ipadres uitgeeft blablabla..

• [RNMC] Viper

[RNMC] Viper

📱Air ⌚️8 💻13" M5 🖥 M1

Topicstarter
nu staat alles op static maar op dhcp heb ik het ook geprobeerd en dan doet ie precies het zelfde als nu wel connectie hebben niet pingen en inetten

• [RNMC] Viper

[RNMC] Viper

📱Air ⌚️8 💻13" M5 🖥 M1

Topicstarter
ik heb de router een reset gegeven

- na mijn lan ingesteld te hebben op dhcp werkt inet meteen
- de wlan kan meteen connectie vinden maar kan nog nix pingen of op inet komen hij ziet zelfs de router setup niet (web based)

<edit>

wat me trouwens opalt is dat bij netwerk status hij 0 packets binnen krijgt maar we verzend

de router staat als gateway ingesteld de ap kan ik nergens apart wijzigen de gateway ervan

• [RNMC] Viper

[RNMC] Viper

📱Air ⌚️8 💻13" M5 🖥 M1

Topicstarter
heeft niemand nog de linksys befw11s4 v2 al geprobeerd met wireless lan kaartjes?

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:56
Als je met dhcp werkt, krijgt hij dan WEL een IP van de router ?

Zoja: dan heb je toch op de client ergens verkeerde instellingen staan.

Heb je toevallig nog een andere netwerkkaart/modem op de client?
het zou kunnen dat hij probeerd de verbinding daarmee op te zetten....

• [RNMC] Viper

[RNMC] Viper

📱Air ⌚️8 💻13" M5 🖥 M1

Topicstarter
er zit in de laptop een gewone lan in maar die staat op disable en er zit een modem in maar ik heb ie via lan staan daarnaast kan ik nix pingen vanaf de wlan en de wlan is ook niet te pingen via een lan die op de router zit

als ik dhcp aan zet krijgt hij de ip van de router en dus ap en die steld hij automatisch ook in als dns en als gateway

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:56
Dan is er iig met de hardware niets mis.

Ook de verbinding is goed, aangezien ze prima contact hebben...
Dus een beveiligings / encryptieprobleem kan het ook niet zijn...

Kun je vanaf de router ook de client niet pingen?
(als je op de router geen ping-mogelijkheden hebt, probeer dan vanaf een andere pc in het netwerk)

[edit]
dat heb je dus al geprobeerd aan je edit te zien :P
Tja...nieuwe drivers :?

• [RNMC] Viper

[RNMC] Viper

📱Air ⌚️8 💻13" M5 🖥 M1

Topicstarter
ik heb nieuwste firmware in de router zitten en de cd die ik bij de wlan kaartjes kreeg waren de nieuwste

het gekke is ik heb 2 dezelfde wlan kaartjes 1 voor een laptop van me broer en die doet precies het zelfde en daarnaast had ik laatst spontaan na het starten van windows wel inet op de wlan maar toen weer geen inet op mijn gewone lan

• [RNMC] Viper

[RNMC] Viper

📱Air ⌚️8 💻13" M5 🖥 M1

Topicstarter
mischien handig op te weten de wlan kaart is dus van edimax maar het is een prism 2 ieee 802.11 pc card of intersil hfa 384x/ieee

• [RNMC] Viper

[RNMC] Viper

📱Air ⌚️8 💻13" M5 🖥 M1

Topicstarter
stom eigelijk ik heb nooit met die andere kaart geprobeerd maar ik kom er dus nu achter dat het wel werkt alleen dat kaartje is dus fucked up

morgen maar ff terug gaan en een nieuwe halen

slotje

Pagina: 1