memory test blijft tellen

Pagina: 1
Acties:

• ahbart
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 21:47
Ik heb in een msi moederbord, de 6119, nieuw geheugen geplaatst. 256 Mb.
Het opstarten gaat nu erg langszaam, omdat elk Mb geteld en gecontrolleerd wordt.
Als ik in bios de fast boot optie enabled zet, dan telt hij 1 keer het geheugen en op disabled telt hij drie keer. Nog trager dus.
Is dit tellen, controlleren uit te zetten? Of is er een andere oplossing?

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ahbart schreef op 04 augustus 2002 @ 22:54:
Ik heb in een msi moederbord, de 6119, nieuw geheugen geplaatst. 256 Mb.
Het opstarten gaat nu erg langszaam, omdat elk Mb geteld en gecontrolleerd wordt.
Als ik in bios de fast boot optie enabled zet, dan telt hij 1 keer het geheugen en op disabled telt hij drie keer. Nog trager dus.
Is dit tellen, controlleren uit te zetten? Of is er een andere oplossing?
op escape drukken tijdens het tellen. Lees ook eens je mobo-boekje voor de grap, of google eens naar een uitleg van je bios.

• Tjeetah
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:34
Mijn bios heeft een optie "Memory Partity/ECC check"... ik weet niet of dit invloed heeft op de snelheid van het tellen van het geheugen, misschien kun je er wat mee.

Verder duurt het tellen van relatief veel geheugen op een oud gewoon lang. Het enige wat je kun doen is op ESC drukken zoals al gezegd is.

• Expander
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dan is nog is dit niet echt een probleem, je start toch maar een keer per dag op.

Dat ie 1x telt is toch wel het minimum denk ik zo. ECC check kost geen tijd volgens mij, maar kan anders zijn bij ander mobo natuurlijk.

Expanding the inexpandable

• B.A. Baracus
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

B.A. Baracus

Fool!

Biosflash wil nog wel eens helpen. Heb je de nieuwste bios?

• kimjansen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-08 00:47

kimjansen

Nu ff niks...

ewm ik neem aan dat hij met het oude geheugen ook telde??? zo ja dan is er weinig aan te doen zo nee probeer idd eens een nieuwe bios te flashen of je bios te clearen en factory preset in te stellen, dat wil wel eens helpen

Speed kills, but beauty lives forever...

• ahbart
Sorry dat ik niet eerder heb gereagerd.
Blijft het dan maar esc drukken? ik zal ecc check niog eens veranderen. Maar heeft dat ook effect op het tellen?

• kimjansen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-08 00:47

kimjansen

Nu ff niks...

als het goed is niet, maar ik ken het probleem en het kan ineens overzijn... probeer eens fast boot (oid) uit te zetten???

Speed kills, but beauty lives forever...

• GreenPictures
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-12-2021

GreenPictures

Feestgraaf

Dat "tellen" is controleren.. lijkt me wel zo makkelijk :)

Canon EOS 50D & 5D mk2 - Flitslichtjes, Buisjes met glas en een Onderwaterhuis

• Nibble
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-08 02:25
ECC check afzetten, en quick/fast memory count aanzetten (of zoiets heet het).

T is for TANK, and T is for TERROR ... and K is the K for KILLING in error.

• Nibble
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-08 02:25
Tranced schreef op 07 augustus 2002 @ 00:00:
Dat "tellen" is controleren.. lijkt me wel zo makkelijk :)
ney man! das ook de reden waarom ik geen ECC wil :P turager.
misschien wel zekerder maar who cares.

T is for TANK, and T is for TERROR ... and K is the K for KILLING in error.

• ahbart
Nibble schreef op 07 augustus 2002 @ 00:01:
ECC check afzetten, en quick/fast memory count aanzetten (of zoiets heet het).
Nee werkt niet. heb ik geprobeerd. Controlleren vind ik natuurlijk goed, maar dat hoeft niet elke keer. dat doe ik wel als ik merk dat er iets mis is. Wat mij betreft is het dus uit.
Maar hoe? Kan het aan het geheugen liggen? Of aan de combinatie geheugen moederbord?

Verwijderd

Waarom zou je hardwarecontrole uit willen zetten?

Die keren dat je EINDELIJK een keer MOET herstarten zal er ook wel wat aan de hand zijn - dan wil ik toch echt wel weten wat de status van mijn hardware (en tijdens de rest van de bootprocedure: mijn drivers/OS en software) is.

Vindt je bovenstaande niet kloppen dan moet je toch maar eens op zoek naar stabielere hard-/software + OS en anders heb je geen 24/7/365 je PC aanstaan zoals ik.

Die bios geheugencounter is wel met een biosmodificatie te verwijderen, net als alle wacht- en initialisatietijden. Voor Award : ModBin + eventueel een hexeditor. Voor Ami: een hexeditor. Kwestie van de juiste plek opzoeken in de BIN/AMI file. Op dezelfde manier kun je trouwens ook de wacht- en initialisatietijden van je videokaart, je ATA/SCSI/Raid controller etc verminderen/verwijderen.

Niets dat jou dan nog tegenhoud met een optimaal OS om binnen 10 seconden je desktop voor je neus te hebben vanuit de uit-stand...

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Zet de optie gewoon op fast boot en doe maar lekker andere dingen wanneer je je PC inschakelt: uit neus eten, peukje draaien, wat drinken en/of versnaperingen uit de keuken halen, etcetera.. Of koop maar lekker een nieuw moederbord cq systeem als je gek wordt van het telkens weer op ESC rammen.. :X
Pagina: 1