Computer valt uit als de kast dicht is

Pagina: 1
Acties:

• Johny58
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-04 16:06
Mijn computer heeft een beetje vreemde neigingen. Het probleem is namelijk als ik me kast dichtdoe dan gaat de fan in me voeding herrie maken en valt ie op een gegeven moment uit. Nadat hij op zo een manier is uitgevallen is er maar 1 manier om hem weer aan te krijgen.... Alle kabels eruit trekken, vlink schudden, alles weer aansluiten en dan doet ie het weer...

Heb hem al naar 2 verschillende zaken gebracht... In de eerste zaak is er een andere voeding op aangesloten toen deed ie het nog niet...
2de winkel was iets verder van huis daarom moest ik er met de auto heen (dit is trouwens de reden dat ik er ben achter gekomen dat ik hem moest schudden om hem te laten werken, hij deed het namelijk plotseling toen ik de winkel aankwam en het enige wat er in de tussentijd was gebeurt was de autorit). Daar aangekomen ging de pc zelf namelijk gewoon aan. Maar gaf hij geen beeld. Ik zei nog tegen de winkelmedewerken dat het eraan ligt dat de refresh rate te hoog stond (1152*864 bij 100 Hz). Maar er moest volgens hem toch maar een nieuwe video kaart in.

Hij werkt dus perfect zolang de kast open blijft. Er komen geen vreemde geuren uit (zoals kortsluitingen af en toe geven) met een andere voeding deed hij het niet terwijl de voeding het enige is dat herrie maakt. En aan de videokaart ligt het ook niet.

Het gaat trouwens om een amd athlon 700 mHz, 256 mb Ram, 20 GB HD, 32 mb riva tnt2 ultra.

Iemand die enig idee heeft wat het zou kunnen zijn?

[ Voor 0% gewijzigd door Johny58 op 04-08-2002 22:52 . Reden: iets toegevoegd ]

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

Verwijderd

lijkt me een hitte probleem, de meeste moderne voedingen hebben een temp. geregelde fan erin zitten. Deze gaat harder draaien als de temp hoger wordt.
Als je kast open is kan de warmte beter weg.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2002 23:06 . Reden: typo ]

• steven2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 12:40
Word het systeem ook erg warm?

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

• Johny58
Er komt op een gegeven moment wel hete lucht uit de voeding, dus zou het logisch zijn als het aan de voeding lag. Probleem is echter dus dat hij het niet deed met een andere voeding. De processor en kast zelf worden niet echt belachelijk warm ofzo.

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

• Expander
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Weet wel zeker dat het aan de hitte ligt. (Als ie het na een tijdje weer gewoon doet..)

Zorg voor ventilatie in je kast (die met de deur).

Deze voeding heeft waarschijnlijk betere temperatuurbeveiliging dan die andere.

Expanding the inexpandable

• Johny58
Expander schreef op 04 augustus 2002 @ 23:05:
Weet wel zeker dat het aan de hitte ligt. (Als ie het na een tijdje weer gewoon doet..)
Ik heb zelf nooit gezegd dat het aan de hitte lag..
Zorg voor ventilatie in je kast (die met de deur).
Waar haal je in een keer die deur vandaan?
Deze voeding heeft waarschijnlijk betere temperatuurbeveiliging dan die andere.
dus...?

Ik weet niet precies wat ik met deze reply moet, kword er niet echt wat wijzer uit...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Johny58 schreef op 04 augustus 2002 @ 23:44:
[...]
Ik heb zelf nooit gezegd dat het aan de hitte lag..
maar ook niet dat het daar niet aan lag.

• Twistedmark
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-08 10:23
Tis maar een ideetje, maar is in de bios de overheat temp van je proc te laag ingesteld?

• Johny58
Twistedmark schreef op 04 augustus 2002 @ 23:48:
Tis maar een ideetje, maar is in de bios de overheat temp van je proc te laag ingesteld?
Ik heb dat soort dingen nooit lopen veranderen in me bios, en ook nooit bezig gehouden met overclocken enzo...

Maar het zou best zo kunnen zijn dat me voeding zo heet wordt met de kast dicht (waarom weet ik niet) dat me processor inderdaad te heet wordt en dat ie dan op de overheat temp komt te staan en dus uitvalt.

Maar waarom gaat ie dan weer gelijk aan, als ie nog op dezelfde temp zit, nadat ik hem alleen maar even heb lopen schudden...?

Verwijderd

Maar waarom gaat ie dan weer gelijk aan, als ie nog op dezelfde temp zit, nadat ik hem alleen maar even heb lopen schudden...?
Misschien ergens een kabelbreuk :?

• Carnagy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-10-2025
ik heb ongeveer hetzelfde probleem als jou, pc valt ook bij warcraft3 ineens uit, en is dan een half uur ofzo niet meer aan te krijgen, CPU wordt max 45 graden ofzo (amd) dus dat is het ook niet. Voeding lijkt dus te warm te worden, laatst toen ie weer niet aanging gaf ik de pc een mep ter hoogte van de voeding en toen ging ie ineens aan. vertel eens wat meer over je voeding en andere system specs.

Zou het niet kunnen dat wanneer hij te warm is er iets uitzet waardoor er ergens een contact verbreekt en nadat je die mep eraan hebt gegegeven dat dar cpontact weer goed schiet?

• Johny58
Carnagy schreef op 05 augustus 2002 @ 00:35:
[...]

Zou het niet kunnen dat wanneer hij te warm is er iets uitzet waardoor er ergens een contact verbreekt en nadat je die mep eraan hebt gegegeven dat dar cpontact weer goed schiet?
Zoiets zal het waarschijnlijk wel zijn... Maar wat er bij mij ook nog is op een gegeven moment gebeurde was dat de voeding fan naar buiten werd gedrukt ofzo en dus tegen het roostertje aan kwam. Hij gaat dan eerst een enorme herrie maken en op een gegeven moment stil staan maar het vreemde is dus dat hij het met een andere (lees: nieuwe) voeding ook niet deed. Misschien een ongelukkige toevalligheid van 2 mankementen?

Welke specs wil je precies hebben?

• Twistedmark
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-08 10:23
zeg ook niet dat je het hebt veranderd maar kijk er eens naar want het kan best zijn dat ie standaard al vrij laag ingesteld staat.
Pagina: 1