Toon posts:

Linn Classik : welke luidsprekers?

Pagina: 1
Acties:
  • 446 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit er sterk over te denken om een Linn Classik te kopen.
(radio, versterker en CD in 1, zie http://www.classik.com).

Ik wil hier ook nog luidsprekers bij kopen. Ik heb nog niet geluisterd en weet ook wel dat dat voor iedereen verschillend kan zijn, maar wat zijn luidsprekers die ik absoluut moet horen?

Ik ben met name op zoek naar vrij kleine zuilluidsprekers. Zelf zat ik te denken aan:
- Mission 782
- Speaker en co PL105 Mk.II (iemand überhaupt ervaring met deze luidspreker).

Ik ben erg benieuwd naar jullie suggesties! :)

Verwijderd

De luidsprekers van Linn natuurlijk. En ga nou niet zeggen dat je die te duur vindt want die classic verdient ze gewoon.

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Xanandu,

Het gaat me niet om het geld, maar ik probeer even breder te kijken. Het lijkt me toch dat er ook andere goede luidsprekers moeten zijn? :?

Bovendien vindt mijn vriendin ze te groot / te breed... :|

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
Die mission is een mooie, verder zou ik eens naar chario en de eyris lijn van tannoy gaan luisteren.

Afbeeldingslocatie: http://www.tannoy.com/images/Eyris_linup_final.jpg

Verwijderd

Anders misschien piega speakers? Dat zijn nog es mooie slanke speakers waar echt zo'n mooi geluid uit komt... Laat je ook vooral niet bedonderen door de kleine drivers want ze staan er juist bekend om dat ze een ongelovelijk strakke bassweergave hebben met meer dan genoeg vermogen om een kamer vol te spelen. En natuurlijk die ribbon tweeters :9

Afbeeldingslocatie: http://www.tnt-audio.com/jpg/piega_1.jpg

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:55
hervaz schreef op 07 augustus 2002 @ 21:19:
Die mission is een mooie, verder zou ik eens naar chario en de eyris lijn van tannoy gaan luisteren.

Hey :(

Ik wilde net chario en mission aanraden!!

Naja, voor mij blijft er iig dan nog eentje over om te suggereren:
mordaunt short maakt ook erg leuke kleinere speakers.

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Spendor!

ed. met link

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-07 16:41

TheLunatic

Ouwe boxen.

Ik heb eens in een winkel een Linn Classik gehoord met electrostaten erop. Ook van hetzelfde merk. Ze zien er glad niet uit, maar ze klinken wel :9~

Mother, will they like this song?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 20:31:
Hoi Xanandu,

Het gaat me niet om het geld, maar ik probeer even breder te kijken. Het lijkt me toch dat er ook andere goede luidsprekers moeten zijn? :?

Bovendien vindt mijn vriendin ze te groot / te breed... :|
Niet echt, mijn ervaring is dat als je een component hebt die niet van Linn is, de magie gaat verloren. Het is echt gebouwd voor elkaar. Heb voor de gein een keer 2x LK240 / Kairn / Genki gedraait icm met m'n zelfbouwluidsprekers en met m'n Piega P4XL's. Nou, het was niets aan.. zo plat als een dubbeltje. De magie was weg.
Lol, je wilt breder kijken maar je vriendin vindt de Linn's te breed ;) Euhw, hoe breed mogen ze dan zijn, 5 cm ofzo? :) Over welke had ze het dan? De Keltik ofzo :) Maargoed, ik vind 17cm niet breed, eerder slank zelfs :) Maar das wel 1 cm breder dan de PL's, misschien dat ze dat dan te breed vindt :? :) :)
PL ken ik, vrij iel geluidsbeeld en heel zwak in het laag. Die Classic verdient echt wel beter. Het advies dat ik je zou kunnen geven is om de Classic eens te boordelen icm de Totem Arro, smal paaltje met een erg open en transparante soundstage. Ik heb vernomen dat dit nog wel eens erg vrolijk en muzikaal kan klinken.
Tannoy moet je laten staan, Mission en Chario ook. De classic is echt te goed voor deze. Hervaz, ga je ff diep schamen.
TheLunatic schreef op 07 augustus 2002 @ 22:33:
Ik heb eens in een winkel een Linn Classik gehoord met electrostaten erop. Ook van hetzelfde merk. Ze zien er glad niet uit, maar ze klinken wel :9~
Electrostaten en Linn, ah ah.. :P Linn maakt geen electrostaten.

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

hervaz schreef op 07 augustus 2002 @ 21:19:

afbeelding
ik heb deze heel lang zitten beluisteren.. et zou misschien aan de ruimte hebben gelegen..maar de goedkopere b&w 6xx en de CMx serie was gewoon een heel eind mooier (op marantz / yamaha / linn(type weet ik niet) en een sony ES geluisterd)
maar dat is persoonleek :P
normaal vind ik breedband juist beter klinken.. maar deze vielen me tegen.. maar ik weet zeker dat ze beter kunnen klinken (er kwam geen power uit)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
Xanadu, waarom zou die klassik te goed zijn voor die speakers, werkelijk niets mis mee, die totem moet je ook maar net van houden en kost een klein kapitaal.

Ik mis trouwens een smile achter je opmerking laten we ervan uitgaan dat het een geintje was, want de arrogantie druipt eraf zo....
Pagina: 1