【ツ】Oude / Crappy tech is in mijn ogen beter en leuker dan dan High tech.【ツ】
hallo kan iemand ff info geven ????
Verwijderd
waarom koop je niet gewoon een nicc'ie voor een tientje (isa) en prob tie erin...
lijkt mij wat makkelijker (zeker als je niet weet hoe je het aan moet pakken)
mzzlz
lijkt mij wat makkelijker (zeker als je niet weet hoe je het aan moet pakken)
mzzlz
Cyberia:<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>waarom koop je niet gewoon een nicc'ie voor een tientje (isa) en prob tie erin...[/quote]uhhh hoe wou je die in een laptop proppen dan?
Je kunt een nullmodem kabel maken en dan op een van je twee andere bakken een gemodificeerde ircii zetten zodat die naar de compoort schrijft en dan op je laptop met hyperterminal naar die compoort luisteren oid.
ik mag het natuurlijk niet zeggen, maar met linux is dat een eitje
ik mag het natuurlijk niet zeggen, maar met linux is dat een eitje
Vroeger (DOS-tijdperk, opletten jongens: opa vertelt) deed ik dat soort dingen met LANtastic. Daar kon je COM- en LPT-poorten mee delen. Ik weet niet of je dan ook Internet kunt delen.
Maar je kunt ook proberen of je een PCMCIA-kaartje op de kop kunt tikken > veel sneller iig.
Maar je kunt ook proberen of je een PCMCIA-kaartje op de kop kunt tikken > veel sneller iig.
Woof, woof, woof, woof! That's my other dog imitation. | https://youtu.be/TzsNh3-FnHQ
Er waren destijds, toen PC Card (PCMCIA heette dat toen nog) nog schreeuwend duur was, Ethernet Netwerk Adapters die via de parallele poort werkten. Wellicht dat zoiets nog steeds gemaakt wordt?
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
kijk dat n\moet ik hebben netwerk kaart die op de parapoort zit.....
Mijn Leptop heb geen PCMCIA.... was een dure leptop echt met zwarwit schermpie...
koste wel 50 piek...
Mijn Leptop heb geen PCMCIA.... was een dure leptop echt met zwarwit schermpie...
koste wel 50 piek...
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 16 oktober 2000 20:30 schreef 4play het volgende:
Let op 1x 98 se en 1x win 95a
dus ik heb geen direct cable connection...[/quote]Heeft win95a geen direct cable connection? Vaag.
Zet er dan osr2 op, ofzo. Met direct cable connection gaat die laptop namelijk redelijk vanzelf bij de rest van het netwerk horen, en dan werkt alles dus gewoon meteen.
Let op 1x 98 se en 1x win 95a
dus ik heb geen direct cable connection...[/quote]Heeft win95a geen direct cable connection? Vaag.
Zet er dan osr2 op, ofzo. Met direct cable connection gaat die laptop namelijk redelijk vanzelf bij de rest van het netwerk horen, en dan werkt alles dus gewoon meteen.
Verwijderd
ja joh! ga lekker lannen via de COM poort met een maximale doorvoer van 115000 bit ofzo... Lijkt me echt tof om met een PC die naast me staat met 14KB/s te praten 
Nah, als je FastLinx moet hebben hoor ik het wel hè! (progje voor peer-peer file transfer, lijkt op NC)
Nah, als je FastLinx moet hebben hoor ik het wel hè! (progje voor peer-peer file transfer, lijkt op NC)
In Linux gaat het het ongeveer zo: op de compoort wordt een pseudo-terminal gezet, en daarboven komt dan weer de tcp/ip stack. Echter, dan moet "de andere kant" ook op een dergelijke manier geconfigureerd zijn, anders gaat het niet werken natuurlijk. Maar als je zowel op je laptop als op een werkstation linux zou installeren en tussen die twee hosts een nulmodem kabel zou hangen kun je gewoon een point to point verbinding configureren. Ongetwijfeld zal dat ook in DOS en/of windows kunnen, maar hoe het daar precies zit weet ik niet. Geen ervaring mee.
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 23 oktober 2000 11:39 schreef CyberJunk86. het volgende:
ja joh! ga lekker lannen via de COM poort met een maximale doorvoer van 115000 bit ofzo... Lijkt me echt tof om met een PC die naast me staat met 14KB/s te praten
Nah, als je FastLinx moet hebben hoor ik het wel hè! (progje voor peer-peer file transfer, lijkt op NC)[/quote]Je kunt ook een parallelle kabel gebruiken (ja okee dat wil je niet misschien omdat dat veel cpu tijd kost). Maar voor IRC is een compoort sowieso snel genoeg (voor ICQ ook).
Nah, als je FastLinx moet hebben hoor ik het wel hè! (progje voor peer-peer file transfer, lijkt op NC)[/quote]Je kunt ook een parallelle kabel gebruiken (ja okee dat wil je niet misschien omdat dat veel cpu tijd kost). Maar voor IRC is een compoort sowieso snel genoeg (voor ICQ ook).
Verwijderd
Hoe wil jij op een 486 icq gaan draaien ? mijn p200 trekt het al bijna niet.... ik denk dat het echt bout gaat
)) licq gaat natuurlijk wel...
Pagina: 1