Maxtor 53073U6 op zijn eind?

Pagina: 1
Acties:

• InSPiRE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-03 20:19
Sinds vorige week kent mijn file server (W2kSrv met Maxtor 30Gb UDMA66) een probleem. Bij het openen van programma's, start menu, rebooten, etc, moet ik ontzettend lang w8en voor de computer reageert. Ik denk zelf dat dit aan de HDD ligt aangezien deze maar af en toe even wat ratelt, maar weet dat niet zeker aangezien ik nog nooit zoiets eerder heb meegemaakt. Waar zou dit aan kunnen liggen?

Dus even voor de duidelijkheid,
Klik op Start -> 2 seconden w8en
Open Event Viewer -> 20 seconden w8en
Rebooten -> Ongeveer een 15 minuten

Specs:
Abit BX6 rev 2.0 - Celeron 600 - 768Mb SDRAM - Maxtor 53073U6

• InSPiRE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-03 20:19
/\
|
|

Verwijderd

rAcEr schreef op 04 augustus 2002 @ 22:43:
Sinds vorige week kent mijn file server (W2kSrv met Maxtor 30Gb UDMA66) een probleem. Bij het openen van programma's, start menu, rebooten, etc, moet ik ontzettend lang w8en voor de computer reageert. Ik denk zelf dat dit aan de HDD ligt aangezien deze maar af en toe even wat ratelt, maar weet dat niet zeker aangezien ik nog nooit zoiets eerder heb meegemaakt. Waar zou dit aan kunnen liggen?

Dus even voor de duidelijkheid,
Klik op Start -> 2 seconden w8en
Open Event Viewer -> 20 seconden w8en
Rebooten -> Ongeveer een 15 minuten

Specs:
Abit BX6 rev 2.0 - Celeron 600 - 768Mb SDRAM - Maxtor 53073U6
Je kunt testen of de HD slecht is door een progje van de Maxtor site te plukken (MaxBlast heet het geloof ik). Heb ik een paar maanden geleden nog een 10 GB Harddisk mee getest, bleek kaput.

Anders Temp van de proc.?
BIOS?

Verwijderd

Heb je de schijf al eens gedefragmenteerd, een virusscan gedaan...

15min booten is wel heel lang, doe anders eens een scandisk van je schijf en kijken of er badsectors opzitten.

Levert het scannen geen resultaat dan zou je eens een herinstall kunnen proberen...

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Als je harddisk af en toe iets doet hoeft het echt de harddisk niet te zijn.

Probeer eens de netwerkkaart(en) uit te schakelen. Ik heb ook wel eens meegemaakt dat netwerkkaarten de boel verzieken.