Toon posts:

Tiberian sun loopt telkens vast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wel, ik ben dus een verwoed Tiberian sun speler en heb sinds vorige week geen enkel spel meer kunnen spelen op internet. Ik krijg telkens de "volgende melding:

"unable to read scenario"

Het lijkt er dus op dat er geen informatie naar mijn computer gezonden kan worden.
Ik heb na de nieuwe installatie van windows 2000, die ik 2 weken uitgevoerd heb, nog tibsun gespeeld. is er misschien een of andere beveiligings update meegeinstalleerd die de boel nu blokkeerd.

BTW internet verkeer werkt gewoon normaal.
En ik heb verbinding met internet via Sygate maar daar heb ik niet aangezeten. En ik zie daar ook niets vreemds aan.

Iemand een idee wat er aan de hand is?

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Misschien draait de persoon die de game host een eigen gemaakte map? (scenario)

Misschien is door een andere crash ofzo een .MIX bestand (met daarin alle scenario's) corrupt geraakt waardoor die scenario's niet meer gelezen kunnen worden?

Installeer Tiberian Sun eens opnieuw en installeer meteen de laatste update.

Succes!

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:29
Undertaker2 schreef op 05 augustus 2002 @ 12:42:
Dan word die map gedownload, maakt niets uit.

Heb je een firewall aanstaan?

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Jozz
  • Laatst online: 23-01 14:07
Verwijderd schreef op 04 augustus 2002 @ 22:41:
Wel, ik ben dus een verwoed Tiberian sun speler en heb sinds vorige week geen enkel spel meer kunnen spelen op internet. Ik krijg telkens de "volgende melding:

"unable to read scenario"

Het lijkt er dus op dat er geen informatie naar mijn computer gezonden kan worden.
Ik heb na de nieuwe installatie van windows 2000, die ik 2 weken uitgevoerd heb, nog tibsun gespeeld. is er misschien een of andere beveiligings update meegeinstalleerd die de boel nu blokkeerd.

BTW internet verkeer werkt gewoon normaal.
En ik heb verbinding met internet via Sygate maar daar heb ik niet aangezeten. En ik zie daar ook niets vreemds aan.

Iemand een idee wat er aan de hand is?
Ik heb precies hetzelfde, ook met Sygate. Ik draai zelf win98SE en de pc met Sygate draait win98OEM. Verder kan ik RA2 gewoon online spelen, daarmee heb ik totaal geen problemen.

Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)

Verwijderd

Topicstarter
Undertaker2 schreef op 05 augustus 2002 @ 12:42:

Misschien is door een andere crash ofzo een .MIX bestand (met daarin alle scenario's) corrupt geraakt waardoor die scenario's niet meer gelezen kunnen worden?

Installeer Tiberian Sun eens opnieuw en installeer meteen de laatste update.

Succes!
Ik heb Tiberian sun sinds vorige week, toen het niet meer ging, al twee keer opnieuw geinstalleerd. Dus dat kan het niet meer zijn. En de laatste update moet je er wel bij installeren anders kun je niet online spelen.
NitroX_infinity schreef op 05 augustus 2002 @ 13:17:
[...]

Dan word die map gedownload, maakt niets uit.

Heb je een firewall aanstaan?
Nee niet dat ik weet. Ik zie daarvan ook niets in de taskmanager. Wel dus Sygate home edition op een win98 systeempje.
Jozz schreef op 05 augustus 2002 @ 14:10:
[...]

Ik heb precies hetzelfde, ook met Sygate. Ik draai zelf win98SE en de pc met Sygate draait win98OEM. Verder kan ik RA2 gewoon online spelen, daarmee heb ik totaal geen problemen.
Dat wil zeggen ook sinds twee weken terug?? Of sinds je een bepaalde update gedownload hebt?

In ieder geval heb ik geprobeert enkele updates te verwijderen
(van mijn w2k systeem) zonder resultaat.
Ten tweede is het zo dat ik alleen unable to read scenario krijg wanneer ik een niet originele map ga spelen op internet. is het een map van het spel zelf dan wordt het laden van de map overgeslagen en krijg je de laadbalkjes van de spelers te zien. Maar alleen mijn balkje gaat lopen. Met de andere spelers verlies ik de connectie.

Ergens wordt het dataverkeer geblokkeerd maar waar? Of hoe kun je dat zien.

• Jozz
Bij mij kozen ze telkens een niet officiele map. Het probleem heb ik ongeveer een maand, daarvoor had ik nog geen kabelinternet en speelde ik dus niet online.

• Jozz
Waarschijnlijk moet het te doen zijn als je een aantal poorten open zet, zie ook deze pagina: http://sambar.polie.nl/poort_instellingen_voor_alle_app.htm

Pagina: 1