Toon posts:

CCFL op scooter mislukt

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik had mijn CCFL op mijn scooter gehangen. 1 op hetzelfde stroomcircuit als mijn voorlamp en de andere direct op mijn accu met switch er tussen.

Die op de voorlamp deed het gewoon maar toen ik vol gas deed rook het verdacht naar een kapotte inverter :D

De andere Doet het gewoon stabiel maar ik ben bang dat wanneer de accu op/aflaad hij alsnog door brand.

Het is gewoon een vraagje of het wel mogelijk is hem dan direct op de accu aan te sluiten? en mischien met een omweg als nog mogelijk is hem op de voorlamp aantesluiten mischien door eenweerstandje te vervangen op het inverter zodat hij geen 12 maar 18 volt nodig heeft en dus niet zo makkelijk door brand. (tis maar een idd'tje)

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

geeft hij 18 volt dan? staat er gen wisselspannig op, dat ie daarom kapot gaat?

• AMDtje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-01 00:13
Accu is beter, voorlamp(grootlicht) is vaak direct uit je dynamo spoeltjes = wisselstroom en afhankelijk(vlotage) van hoeveel toeren je draait. Das iig bij mijn scoot (piaggio NRG) zo.

• kieltju
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-07 16:08
heb je foto's? k vind het wel een flex idee!

<Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr>

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik kan wel foto's maken maar is een pokke werk aangezien we dat kut ding van ALdi hebben (digitale FILM-camera met usb en dan moet ik die foto eruit knippen erg onhandig) maar die CCFL geeft genoeg licht voor onder de scooter.

Ik zou er 2 onder zetten als iemand van plan is 1tje eronder te stouwen. 1tje bij je achterwiel en 1tje echt onder je scooter.

Je moet wel effe uitkijken met de kleur die je eronder wilt doen want volgens mij zijn bijna alle kleuren niet legaal.

beteknis kleuren
groen: doorrijden
rood: stoppen
blauw: politie
blacklight: ??? maar denk ik wel maar wel erg weinig licht
geel: mag denk ik wel

tja ik flikker 1 rood(achter licht is rood) licht boven mijn achter wiel onder mijn buddy
en 1 blauw onder mijn scooter.

Aangezien ik een Aprilia Area 51 heb is mijn voor kapje transparant dus daar onder had ik een blauwe gezet op mijn voorlamp aangesloten en kwam er een lekkere rooklucht uit van de inverter.

Verwijderd

Topicstarter
Van die 18 volt was een ideetje om je inverter te modden van 12 --naar--> 18 Volt zodat hij niet doorbrand bij meer spanning van de dynamo (lees spoel)

• kieltju
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-07 16:08
klinkt wel >:) !!!

<Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr>

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:03

Bob Popcorn

Plop!

Je heb zeker ook een scoot die aardig hard gaat? Als je m dan aan je dynamo hangt komt er soms wel 75 volt op te staan! Je moet m direct van je accu af naar de plus van je inverter, daartussen schakelaartje en dan je min ook weer direct naar je accu, heb ik ook en nooit problemen mee gehad

Kan niet stoppen met ontploffen!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:03

Bob Popcorn

Plop!

Gelijk even een fotootje, niet zo duidelijk en veel te groot maar boeiend, je ziet nog een beetje me standaard dus t valt wel te onderscheiden
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=3402

Kan niet stoppen met ontploffen!

• Jackbq
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-08 22:00
oehoe looks kewl man! netjes or! hang alles direct op je accu!
die zal geen pieken geven, is al helemaal geen wisselspanning zoals iemand hier zei,
ik heb zelf een heel klein printplaatje met daarop een 8 watt RMS versterker derop
met in mijn buddy een jackplug, dus hang er maar discman etc aan en whopa :)

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-04 21:40

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

ga ik ook onder me aerox pleure strax een blauwe CCFL... vraag me af hoe je dat goed bevestigd op een aerox ivm water ??

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Sterker nog: geen enkele kleur op een andere plek dan de daarvoor aangewezen plekken is toegestaan.. alleen bij stilstand mag zoiets aan.

En dit heeft erg weinig met PC's te maken; derhalve gaat dit nu dicht.

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

xychix

FreeBSD Rules !

Wat leuk ik kan in "gesloten topics posten"

Die CCFL is wel gaaf, zo kun je er misschien ook een in je dashboard duwen, een mooi blauw instrumenten paneel.

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.