Toon posts:

Huidige Beta RH?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ey Mensen,

Vakantie zit er bijna op maar wil nog wat gaan klooien met linux ( ervaargin opdoen ). Ik heb laatst is zien langskomen over de beta versie van RH met een bepaalde codename. Nu wou i kweten zit daar al standaart GNome 2 in en wat bied hij zelf voor nieuws. Omdat de search het nog niet doet wou i khet via deze manier doen. Ik wou graag enkele nieuwe dingen horen die erin zitten en misschien ook een plaats waar ik hem kan downloaden. Graag ook wat aanvullende informatie over wat jullie erover weten.

Bijvoorbaad Dank,

Verwijderd

limbo, toch? :?.

ftp://ftp.redhat.com/pub/...x/beta/limbo/en/iso/i386/

edit:

Bijdeweg, je geeft zelf aan dat je 'ervaring wil opdoen' en er een beetje mee wil spelen, is de 7.3 (evt. met updates van Red Carpet) dan niet veel makkelijker? Die betas zijn echt voor testers bedoeld met verstand van zaken, da's niet echt handig voor beginners imho.

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-08 06:58

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Yup Limbo :)
Ik draai op dit moment op Limbo, en ik moet zeggen dat het er zeeeer goed uit ziet...... gelikte thema's en mooie fonts en er zit een _BERG_ leuke aps bij. En natuurlijk een hoop bugfixes. Er zitten wel (d0h) een paar dingentjes in die typisch beta zijn en dus niet echt lekker werken.

voobeeld:
- de packagemanager is weg... :? (of zeer goed verstopt :) )
- de konsole loopt niet echt goed (mc doet raar, en bij F4 edit wil mc vastlopen)
- toen ik gaim opstarte kon ik in MSN geen tekst ontvangen

Het meeste is via workarounds wel aan de praat gekomen maar het een en ander kan zeer storend zijn

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Verwijderd

Weet iemand een snelle link voor het downloaden.

het downloaden gaat nu niet sneller dan 11KB/s en dan moet ik nog 5 cd downloaden :(

• bbrother
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 05 augustus 2002 @ 10:03:
Weet iemand een snelle link voor het downloaden.

het downloaden gaat nu niet sneller dan 11KB/s en dan moet ik nog 5 cd downloaden :(
[edit]

Red Hat.com is idd zeer traag,
ftp.nluug.nl heeft meer snelheid :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 augustus 2002 @ 22:52:
limbo, toch? :?.

ftp://ftp.redhat.com/pub/...x/beta/limbo/en/iso/i386/

edit:
Bijdeweg, je geeft zelf aan dat je 'ervaring wil opdoen' en er een beetje mee wil spelen, is de 7.3 (evt. met updates van Red Carpet) dan niet veel makkelijker? Die betas zijn echt voor testers bedoeld met verstand van zaken, da's niet echt handig voor beginners imho.
Ik heb al enige ervaring opgedaan met RH 7.3 en i kvond het niet verkeerd gaan alles snapte ik wat er zo'nbeejt egevraagt werd om te doen alleen het complimeren is volgens mij niet voor mij in de vingers gelegt :P. Dan maar deze beta downloaden.

Heeft iemand enig idee wanneer deze versie officieel uitkomt? Of weet niemand dat een schatting is ook goed. Eind Augustus September zit ik dan goed?

edit:
Heeft iemand een directe link naar die directory waar die 5 cd's zijn heb een tijdje gezocht kom er niet uit...

La maar even precies geozcht voor de mensen die ook intresse hebben :
ftp://ftp.nluug.nl/pub/os...x/beta/limbo/en/iso/i386/

Have fun en laat weten wat jouw bevindingenzijn geweest van Limbo.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2002 10:51 . Reden: Toevoeging ]

Verwijderd

Topicstarter
Zat er nou bij Limbo Gnome 2?

Verwijderd

vanavond ga ik hem installeren, dus ik weet niet of er Gnome2 bij zit.
Weet iemand anders het wel. "Let Us Know"

Verwijderd

Volgens mij is RH Limbo zelfs rond Gnome2 opgebouwd (las ik volgens mij op slashdot). Zie ook deze screenshot. Gnome2 zit er dus zeker bij.

Verwijderd

Topicstarter
GNome 2 zit er zeker bij zoals Ralphj zegt ik heb het op meerdere websites zien staan als annoucments dus jullie kunnen er vanuit gaan dat hij er in zit. En hoe kan jij in hemels naam zo snel alle 5 de cd's binnen hebben met de hele ochtend bezig met de eerst :P.

Weet iemand iets over de installatie is die het zelfde als in de 7.* serie?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 augustus 2002 @ 12:40:
eeehm.. waarom probeer je het niet gewoon? denk niet dat er zoveel verschil in zal zitten.. :P

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:18

sus

is druk :+

Welke cd's MOET ik downloaden van deze versie?

Ik zit nl. met een datalimiet (5000MB) en dus wil ik alleen dat downloaden wat ik ECHT nodig heb

• Pim.

Pim.

SuspiciouS schreef op 05 augustus 2002 @ 14:06:
Welke cd's MOET ik downloaden van deze versie?

Ik zit nl. met een datalimiet (5000MB) en dus wil ik alleen dat downloaden wat ik ECHT nodig heb
Voor een complete install moet je de eerste drie cd's hebben :)

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

• Pim.

Pim.

Verwijderd schreef op 05 augustus 2002 @ 12:40:

Ja hoor.. de installatie gaat grotendeels het zelfde, je krijg alleen iets minder mogelijkheden om je hardware te testen (zit wel een goede hardware detectie bij)
Je hebt wel meer mogelijkheden mbt. de software die je er op zet.... Het zit wel goed met de appz op de cd's :)

Mocht iemand vragen, opmerkingen of ervaringen hebben over/met Limbo wil ik ze graag horen ... (icq/msn mag ook)

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-08 15:26

Lancer

What the......

Een andere snelle download is redhat.zeelandnet.nl. Ik heb ook enige ervaring met limbo, ik kan één ding zeggen; NIET upgraden, maar een cold install doen. Na de upgrade hat ik geen lekker werkend systeem meer (b.v. alle packages waarbij er een minor versie upgrade was, waren niet geupgraded)

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

• Pim.

Pim.

Lancer schreef op 05 augustus 2002 @ 14:32:
Een andere snelle download is redhat.zeelandnet.nl. Ik heb ook enige ervaring met limbo, ik kan één ding zeggen; NIET upgraden, maar een cold install doen. Na de upgrade hat ik geen lekker werkend systeem meer (b.v. alle packages waarbij er een minor versie upgrade was, waren niet geupgraded)
Ik heb precies een andere ervaring :) . ik heb een clean install gedaan (7.3) en daar limbo overheen. Ik heb alleen de konsole nog niet lekker aan de gang.... die doet vaaaaaaaaaaaag.....
(was al een ander topic over maar we komen er niet uit)

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-08 15:26

Lancer

What the......

-ProXy- schreef op 05 augustus 2002 @ 14:34:
[...]

Ik heb precies een andere ervaring :) . ik heb een clean install gedaan (7.3) en daar limbo overheen. Ik heb alleen de konsole nog niet lekker aan de gang.... die doet vaaaaaaaaaaaag.....
(was al een ander topic over maar we komen er niet uit)
Dat zeg ik, de clean install was wel toppie ;)

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga dus gewoon een clean install doen de laatste 2 cd's zijn zeker allemaal source is het niet? Nog 2 cd's te gaan snik snik...

• sus

sus

Lancer schreef op 05 augustus 2002 @ 14:32:
heb jij daar dan een directie link van? Ik kan er nl. niet op bij redhat.zeelandnet.nl (voor limbo dus)

• sus

sus

zover was ik inmiddels ook ja :) Zal zo wel ff een mail sturen naar de sysop aldaar (die ken ik, heb voor ZeelandNet gewerkt), om te vragen of hij hem niet ff open kan zetten.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-08 13:51

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

ftp://dl.xs4all.nl/mirror/

daar staat ook een mirror van RedHat-current.

Levert RedHat nu ook I686 gecompileerde binaries ?
Dat vind ik nl, toch het mindere van RedHat. Alles is gecompileerd voor i386. Daarom ben ik naar Gentoo linux gegaan.
Maar goed, ik heb ook eerst 3 jaar op RedHat gedraaid. Prima om mee te beginnen.

Verwijderd

Ik moet zeggen goed werk van RH, lijkt ontzetten veel op Gentoo 1.3B zelf het booten lijkt er veel op, alleen alles is i386 gecompileerd, ze zouden hier wat aan moeten doen.

En Gnome2 werkt goed, jammer dat ze niet XFS filesystem ondersteuning hebben en/of ReiserFS...

Verwijderd

Topicstarter
Nog maar keer proberen kwam niet veder dan de Partition zooi omdat hij daar een fout gaf even iets aangepast met Partition Magic 2 poging.

Verwijderd

Topicstarter
Proxy ik heb een vereenvoudigde versie van de Package Manager gevonden in GNome dan. Ga naar Systeem Tools en dan staat daar Packages ik weet niet of je dat bedoelde ik weet dat de andere uitgebrieder was. Ik wou het alleen even kwijt alles werkt en het ziet er gelikt uit.

Verwijderd

www.linuxiso.org downloads gaan super snel vanaf hier, als het nie toegestaan is links te geven, verwijder hem maar dan.....
Pagina: 1