Is het mogelijk KDE2 applicaties in KDE3 te draaien? Bij het installeren van zo'n KDE2 app geeft hij aan QT2 nodig te hebben, en die niet te kunnen installeren omdat ik QT3 er op het staan... Is het mogelijk zowel QT2 als QT3 op m'n systeem te zetten, of krijg ik dan gegarandeerd conflicten?
Verwijderd
Bij de debian pakketten die hier op het forum door verschillende users zijn gemaakt werd kde 3 ook naast kde 2 geinstalleerd dus ik denk dat het wel mogelijk moet zijn om QT2 en QT3 naast elkaar te installeren.
Als ik dat probeer krijg ik de volgende foutmelding :
NOTICE
You have QT3 files installed! Installing this port
will result in conflicts between QT3 and QT2!
*** Error code 1
Stop in /usr/ports/x11-toolkits/qt23.
Mijn vraag is dus eigenlijk, "is dit te omzeilen" ?
NOTICE
You have QT3 files installed! Installing this port
will result in conflicts between QT3 and QT2!
*** Error code 1
Stop in /usr/ports/x11-toolkits/qt23.
Mijn vraag is dus eigenlijk, "is dit te omzeilen" ?
QT 2 en 3 zijn dacht ik backwards compatible. KDE 2 apps moet je dus wel met KDE 3 kunnen draaien zonder QT2 nodig te hebben. Je moet alleen wel duidelijk refereren naar de QT3 dir
Verwijderd
helaas, zo zou het moeten zijnLinuxUser schreef op 05 augustus 2002 @ 00:42:
QT 2 en 3 zijn dacht ik backwards compatible. KDE 2 apps moet je dus wel met KDE 3 kunnen draaien zonder QT2 nodig te hebben. Je moet alleen wel duidelijk refereren naar de QT3 dir
Verwijderd
Je kunt hoe dan ook gewoon de QT2 sources bij Troll downloaden, in je /usr/src planten, compileren, en zelf bijvoorbeeld in /usr/lib/qt2 dumpen. Vervolgens bij het compileren van KDE2 apps even daarnaar verwijzen en je hebt de helft van het lek boven. KDE2 apps gaan namelijk ook zeuren over de KDE libraries die ze dan missen, dus moet je ook de KDE2 libs gaan compileren..... Maar da's ongeveer dezelfde truc..
Pagina: 1