Toon posts:

scherm resolutie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Redhat 7.3 op een pc hier geïnstalleerd staan. Ik heb er nu alleen een kleiner scherm op gezet maar die werkt niet omdat hij de resolutie en/of frequentie niet aan kan :(
Ik heb in /etc/x11/ in het bestand xfree86-4 de resolutie 1024x768 weg gehaald zodat hij nu opstart met 800x600. Maar helaas doet hij het nu nog niet :(

Hoe kan ik de verversings frequentie aanpassen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie nu dat ik de titel van me topic wat verkeerd gekozen heb :(
excuse me for that :)

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:42
Zoek de Section "Monitor"

daarin staat HorizSync en VertRefresh
pas deze waardes aan zodat ze bij jouw monitor passen

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit nu overal te zoeken, op me monitor, google maar ik kan nergens vinden wat de juiste specs zijn voor deze monitor.
Weet emand welke waardes ik moet invullen om +/- een frequentie van 60 Hz te krijgen bij een resolutie van 800x600 ?

Ik heb overigens een Acer 7134t scherm hier staan.

Verwijderd

Topicstarter
LANG LEVE GOOGLE :)
Toch een sitje gevonden :) (http://www.griffintechnology.com/monitor.html voor de liefhebbers)
prob is opgelost.

Verwijderd

Je had natuurlijk ook 'xf86config' kunnen draaien en dan 'standaard 800x600 monitor @ 60 Hz' kunnen kiezen - niet iedereen weer die verversingsfrequenties uit z'n hoofd.. ;). Maargoed, het werkt al. :).

• Fantomas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Schopje.

Ik heb hier hetzelfde probleem, het probleem is alleen dat ik niet weet wat voor monitor ik heb.
Het is zo'n gaar Laser geval , en ik heb het boekje niet meer.'
Ik heb al gegoogled op typenummer en zo, maar dat baat niet. En op de monitor kan ik zelf ook niets vinden.

Ik heb Xf86config al geprobeerd en Xvidtune, maar ik krijg de refreshrate gewoon niet hoog genoeg.(niet boven de 60 of zo)

Is er niet een manier om uit te zoeken wat je bij die frequencies moet invullen aan de hand van de resolutie waarbij het onder windows wel werkt. (800*600@85) ?

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-05 14:06

deadinspace

The what goes where now?

Bij Debians debconf kun je bij het configgen van XFree86 verschillende manieren kiezen om te bepalen wat je horizontal sync en vertical refresh moeten zijn. Één van die manieren is het kiezen van een reso+refreshrate die werkt. Ik heb net ff debconf opgestart en 800x600@85 gekozen, en debconf schreef het volgende in X config:
code:
1
2
        HorizSync       30-54
        VertRefresh     50-85

Dus je kunt proberen die waarden over te nemen (altijd backup maken van configfile).

• Fantomas
  • Niet online
deadinspace schreef op 07 augustus 2002 @ 00:39:
Bij Debians debconf kun je bij het configgen van XFree86 verschillende manieren kiezen om te bepalen wat je horizontal sync en vertical refresh moeten zijn. Één van die manieren is het kiezen van een reso+refreshrate die werkt. Ik heb net ff debconf opgestart en 800x600@85 gekozen, en debconf schreef het volgende in X config:
code:
1
2
        HorizSync       30-54
        VertRefresh     50-85

Dus je kunt proberen die waarden over te nemen (altijd backup maken van configfile).
Bedankt dat je even de moeite hebt genomen om even voor me te kijken.

Ik zal die waarden eens ingeven, en kijken wat er gebeurt.

Verwijderd

Moet je voor een juiste refreshrate en resolutie niet je modeline aanpassen? (onder monitor in /etc/XF86Config).
Deze kun je o.a. (laten) berekenen op http://www.hut.fi/Misc/Electronics/faq/vga2rgb/calc.html

Marco

• Fantomas
  • Niet online
deadinspace en mbeis bedankt.
Het is dankzij een combinatie van jullie tips gelukt.

Hij draait nu lekker op 85 Hz.
Pagina: 1