Toon posts:

OpenGL bij XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
om even terug te komen op topic [OpenGL]Intel 740 onder Windows XP , aangezien de moderator een op dit moment niet werkende oplossing aangekaart heeft, wil ik het wel even doen.
Ik had namelijk hetzelfde probleem, maar heb het zojuist opgelost. De oplossing op zich gaat helemaal nergens over maar het werkt en daar gaat het om.

Ga naar je WINDOWS\SYSTEM32\DLLCACHE map en delete daar opengl32.dll. Dit bestand staat ook in je WINDOWS\SYSTEM32 map, daar moet je hem even renamen naar opengl32.old zodat je altijd nog de juiste kopie voor handen hebt.

Kopieer nu het bestand WINDOWS\APPPATCH\ACXTRNAL.DLL naar je WINDOWS\SYSTEM32 map. Hernoem ACXTRNAL.DLL naar opengl32.dll en reboot je machine.

Dit heeft voor mij het probleem met de 'could not load OpenGL subsystem' op me notebook (trident videokaart) met WindowsXP opgelost :)

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-08 16:26

Elektronicanet

Leds do it!

Bedankt voor de tip!!! Het werkt inderdaad, alleen maakt hij nu gebruik van software-rendering, terwijl deze kaart in windows 98 WEL OpenGL ondersteunt! Hierdoor loopt Quake 3 Arena zó traag dat er nauwelijks te spelen valt. Nogmaals bedankt, want hij start nu wel op.

Nederlander in België

Verwijderd

danku, dit komt in de FAQ :)