Toon posts:

[SC] selfmade airco pic's

Pagina: 1
Acties:
  • 257 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Yeah ! jullie willen zeker weten waar SC voor staat he ;) ? nou dat staat voor super cooling :9 ik heb self een airco gemaakt met een heel envoudig werking. Gewoon een grote pot waar je heel koud kraanwater in doet en daar nog een paar flinke ijsblokken bij :P En dat door een radiator pompen en dan de koude lucht opvangen met de gamma buis :Y) ze hebben ze bij de praxiz ook Dit zooitje zorgde ervoor dat ik niet zo'n irrie water koeling hoefde te installen en dat ik het zo bij een andere pc kon doen om ff te clocken (voor 3dmark). Zie hier de pic's gemaakt met een brakke webcam (:r) dus pas op voor de brakke webcam pic's ! ow ja dit zorgde ervoor dat me cpu van 52 (@ 1333) graden naar de 35 graden ging :Z (stressed was die nu 41 overgeclockt naar 1533)

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/fdsfs.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/gfgfgfgfg.jpg
oui ... nog zo'n brakke pic.....
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/gsdfhs.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/hfshfshs.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/hsfhfsh.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/nogen.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/Pict0005tgfgf.jpg

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2002 21:31 . Reden: ff hopen dat ie het nu weer wel doet :P ]

Verwijderd

Topicstarter
de brakke pic doet het al weer :/

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2002 21:37 . Reden: :@ !!!!#!()#&!(* ]

Verwijderd

Topicstarter
onder dat plakbandgedoe van die airco zit een mooi kartonnen gevouwen vorm + 1 delta 9 cm fan + 1 sunon 9 cm fan voor optimale performance :7

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-02 11:17

Whuzz

Dodgeball!

o-m-g. Zo lelijk zie je ze toch zelden... ;(

Nofi hoor, maar dit zou ik niet in mijn kamer willen zetten. Niet elke mod hoeft een prachtig staaltje oogstrelende kunst te zijn hoor, maar dit is toch wel extreem...

Ik denk trouwens ook niet ik daarmee mijn P4 2.0 @ 2.6 koel zou houden. Zeker niet als het een hele dag draait terwijl je weg bent, omdat je dan geen ijsblokken kunt bijgooien. Lijkt me ook vrij onhandig om tijdens het gamen telkens naar de vriezer te lopen om nieuw ijs te halen. En ik heb ook zo het vermoeden dat mijn P4 sneller ijs eet dan mijn vriezer het kan aanmaken :?

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Verwijderd

Topicstarter
Whuzz schreef op 04 augustus 2002 @ 21:58:
o-m-g. Zo lelijk zie je ze toch zelden... ;(

Nofi hoor, maar dit zou ik niet in mijn kamer willen zetten. Niet elke mod hoeft een prachtig staaltje oogstrelende kunst te zijn hoor, maar dit is toch wel extreem...

Ik denk trouwens ook niet ik daarmee mijn P4 2.0 @ 2.6 koel zou houden...
het was ook niet mijn bedoeling om hem mooi te maken, en ja geloof maar dat ik jou p4 daar heel koud mee krijg :) als er bij een amd 17 graden af gaat :Y) En als je denk dat performance kut is door uiterlijk ben je dom (nofi) [edit]je hebt ongeveer een 40 minuten koude lucht dus dat is genoeg voor ff clocken en benchen[edit[

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

Verwijderd schreef op 04 augustus 2002 @ 22:04:
het was ook niet mijn bedoeling om hem mooi te maken, en ja geloof maar dat ik jou p4 daar heel koud mee krijg :)
Mijn P4 @ 2.6 Ghz @ 1,75 Volt ga jij daar echt niet mee onder de 45 graden krijgen...
als er bij een amd 17 graden af gaat :Y)
Ik denk dat dat meer zegt over de brakheid van je eerder koeling dan over de werking van je huidige...
En als je denk dat performance kut is door uiterlijk ben je dom (nofi) [edit]
Nog veel dommer is om mij dingen in de mond te leggen die ik nooit gezegd heb. Waar heb ik verband gelegd tussen de lelijkheid van jouw koeling en de performance ervan?
je hebt ongeveer een 40 minuten koude lucht dus dat is genoeg voor ff clocken en benchen
Wat heb je nou aan een benchmark? Of doe jij niets anders met je PC dan benchmarken? Mijn gemiddelde avondje Delta Force duurt wel iets langer dan 40 minuten en mijn CPU draait de hele dag op 100% door m'n koetje. Dus als ik weg ben naar mijn werk zou in jouw geval het water opwarmen, en opwarmen, en opwarmen... En uiteindelijk hou je dus gewoon luchtkoeling over. En dat is in mijn (en jouw geval ook, anders had je dit niet gemaakt?) niet genoeg om de boel te koelen.

Verwijderd

Topicstarter
laat ook maar :'(

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 02:14

aKra

Intentionally left blank.

Wel grappig, zo'n idee had ik ook al.

Maar het is niet even effectief als een directe waterkoeling.

Intentionally left blank.

• Morty
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-01 18:38
Het ziet er iig wel extreem uit, maar mooi is toch anders :P

Verwijderd

Het gaat toch ook om de fun of niet?

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Eeeh... Dis misschien wel een goed idee om mijn zolder kamer een klein beetje te koelen...

Alleen neem ik dan wel een grote fan die normaal op de radiator zit in de auto :)

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

Verwijderd schreef op 04 augustus 2002 @ 23:29:
Het gaat toch ook om de fun of niet?
Uiteraard. En als fun (en ff snel koelen voor een benchmark, ook al mis het nut daarvan) het enige doel van de mod is, dan is het echt geweldig :P
Maar 'super cooling', nou nee. Het is niet geschikt voor permanente koeling van een stevig overklokt systeem en de bewering dat dit beter zou koelen dan een waterkoeling setup lijkt me ook sterk overdreven. En dan daarbij, ik gaf ook alleen maar m'n mening: t'is lelijk. 8)7

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:37
dit gaat nergens over, zoiets simpels inelkaar gesleuteld, je kan dit niet eens met waterkoeling vergelijken daar komt zowiezo meer bij kijken en is perminent.

Dit betuigd niet van doeltreffende koeling, t is wel leuk maarja om nou elke keer ijs bij te vullen...

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Verwijderd

Topicstarter
Turismo schreef op 05 augustus 2002 @ 01:04:
dit gaat nergens over, zoiets simpels inelkaar gesleuteld, je kan dit niet eens met waterkoeling vergelijken daar komt zowiezo meer bij kijken en is perminent.

Dit betuigd niet van doeltreffende koeling, t is wel leuk maarja om nou elke keer ijs bij te vullen...
ik heb het anders nog nooit iemand zien doen :)

Verwijderd

w00t wat voor gare koeling is nou weer.
De preformence betwijfel ik en het ziet er zo ontiegelijk lelijk en rommelig uit :r

plus punten
- goh!
Minpunten:
- Lelijk
- Neemt veel ruimte in beslag
- Niet bepaald verantwoord
- door deze koeling moet ik te vaak deze smiley gebruiken: :r
- je moet je kast de heletijd open laten staan

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 augustus 2002 @ 01:13:
w00t wat voor gare koeling is nou weer. :?
De preformence betwijfel ik en het ziet er zo ontiegelijk lelijk en rommelig uit :r

plus punten
- goh!goed gezien man! topie *D
Minpunten:
- Lelijkzegt wie...
- Neemt veel ruimte in beslagniet als je een grote kamer hebt
- Niet bepaald verantwoorden waarom?
- door deze koeling moet ik te vaak deze smiley gebruiken: :r probeer eens die andere smiley's ook te leren :)
- je moet je kast de heletijd open laten staanalleen als je aan het benchen ben
lees eens man!
Het is niet bedoeld om mooi te zijn en ja jij kan alles beter :)

Verwijderd

Topicstarter
Whuzz schreef op 04 augustus 2002 @ 23:42:
[...]

Uiteraard. En als fun (en ff snel koelen voor een benchmark, ook al mis het nut daarvan) het enige doel van de mod is, dan is het echt geweldig :P
Maar 'super cooling', nou nee. Het is niet geschikt voor permanente koeling van een stevig overklokt systeem [b]en de bewering dat dit beter zou koelen dan een waterkoeling setup [b] lijkt me ook sterk overdreven. En dan daarbij, ik gaf ook alleen maar m'n mening: t'is lelijk. 8)7
dat heb ik nooit gezegd :) Maar dat lijkt er wel op maar het enige nadeel is dat je steeds ijsblokjes moet bij doen. Alleen is dit wel handiger omdat je dan geen waterblok enzo moet doen :)

• Phaerion
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-12-2024

Phaerion

Stillborn!!!

Als je ergens een oude ijsmachine uit een kroeg of zo op de kop
kunt tikken, dan heb je zelfs permanent koude lucht. :P

Dan kun je daar een koelwaterleiding van de radiateur doorheen
laten lopen..of het koelelement eruit slopen om het water te koelen.

Dat kan dus ook met een oude vriezer.

Snoep verstandig, lik m'n reet! :P

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:37
Verwijderd schreef op 05 augustus 2002 @ 01:33:
[...]

dat heb ik nooit gezegd :) Maar dat lijkt er wel op maar het enige nadeel is dat je steeds ijsblokjes moet bij doen. Alleen is dit wel handiger omdat je dan geen waterblok enzo moet doen :)
wat bedoel je daarnou weer mee? :?
je hebt op je cpu toch ook een koelblok neem ik aan met fan?
het verschil met waterblok en cpukoeler is niet erg groot

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

• Phaerion

Phaerion

Stillborn!!!

Turismo schreef op 05 augustus 2002 @ 01:41:
[...]

wat bedoel je daarnou weer mee? :?
je hebt op je cpu toch ook een koelblok neem ik aan met fan?
het verschil met waterblok en cpukoeler is niet erg groot
Ja maar eigenlijk zou je de waterkoeling ook moeten gebruiken om
een peltier te koelen. * Phaerion nou ja moeten
Dan heeft het het meeste effect,

Maar als je snel ff wat effectieve koeling nodig hebt...voor pakweg 40 minuten,
dan moet het toch kunnen?
Ik zie ook het probleem niet dat iedereeen er mee schijnt te hebben.

Hij heeft het beoogde resultaat gehaald met zijn geknutsel....
dan is het toch goed?

edit:

*Bij de weg*
Ik denk zelfs dat de meeste tweakers, niet iedereen, gewoon kant en
klare onderdelen halen.
En er maar weinig mensen zijn die hier hun eigen onderdelen maken.
Dus wat méér respect voor een ander zijn pogingen, zélf iets in elkaar te zetten,
ook al zij het ietwat knullig............is helemaal niet misplaatst.
.
.
.
.
..........toch?

Verwijderd

Topicstarter
Phaerion schreef op 05 augustus 2002 @ 01:48:
[...]

een peltier te koelen. /me nou ja moeten

Hij heeft het beoogde resultaat gehaald met zijn geknutsel....
dan is het toch goed?

edit:
*Bij de weg*
klare onderdelen halen.
Dus wat méér respect voor een ander zijn pogingen, zélf iets in elkaar te zetten,
.
.
.
.
..........toch?
tnx brother :) ;)

Verwijderd

Volgens mij is karton niet waterbestendig, en dat plakband na een week ook niet meer.

Kamikaze mod ... ?

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2002 03:53 . Reden: spelvouten ]

• Bigs
  • Niet online
Zit die jongen toch niet zo af te zeiken zeg, laat hem lekker spelen :)

• Phaerion

Phaerion

Stillborn!!!

Geen probleem ;)
* Phaerion Als we in de Huiskamer zaten zou ik vragen of .....maar ach
anyway....graag gedaan
7(8)7 :P

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

Phaerion schreef op 05 augustus 2002 @ 01:48:
een peltier te koelen. * Whuzz nou ja moeten
Waarom heeft het dan het meeste effect? Is dat niet afhankelijk van de doelstelling van je koeling? Iemand die wc bouwt om een superstille PC te krijgen heeft absoluut geen baat bij een peltier. Overigens heeft een peltier maar een rendement van 7%, dus zo 'effectief' is het ding helemaal niet.
Tja, 40 minuten. Heel leuk hoor, maar wat heb je er nou eigenlijk aan? Het enige dat je dan dus kunt doen is even snel een benchmark draaien. Maar wat is het nut van benchmarken op een snelheid die je normaal niet haalt, omdat je koeling het niet volhoud?
*Bij de weg*
klare onderdelen halen.
Een mod/wc waarbij alleen kant-en-klare onderdelen zijn gebruikt krijgt van mij dan ook niet zoveel lof als een waarbij veel inventiviteit en vakmansschap is toegepast. (Kijk naar kasten zoals de Spacecase en de alu-kast van ReseTTim)
Maar in MIJN ogen (we hebben het hier gewoon over een mening) stelt dit gewoon niet zoveel voor. Iedereen die het voor elkaar kan krijgen om een rol tape af te wikkelen kan dit nabouwen. En ik twijfel nogal aan de performance van het ding en de bewering dat het beter zou werken dan waterkoeling.

En het is lelijk :P

Verwijderd

Bigs schreef op 05 augustus 2002 @ 03:55:
Zit die jongen toch niet zo af te zeiken zeg, laat hem lekker spelen :)
:?

Ik geef alleen aan dat hij wel goed moet opletten, dat na een week het water misschien door het plakband naar buiten sijpelt en dan is het "einde oefening".

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

Verwijderd schreef op 05 augustus 2002 @ 09:31:
Ik geef alleen aan dat hij wel goed moet opletten, dat na een week het water misschien door het plakband naar buiten sijpelt en dan is het "einde oefening".
Uh? water? Dat stroomt toch alleen door zijn rad heen? Volgens mij komt er geen water in aanraking met plakband of karton hoor?

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Whuzz schreef op 05 augustus 2002 @ 09:33:
[...]

Uh? water? Dat stroomt toch alleen door zijn rad heen? Volgens mij komt er geen water in aanraking met plakband of karton hoor?
dat lijkt mij ook :)

Leuk bedacht trouwens :)

Verwijderd

Heren, dank voor het bevestigen van de nodige vooroordelen die ik reeds over menig GoT-er had. Toen ik dit topic geopend zag worden kon ik voor mezelf al 90 % van bovenstaande reacties voorspellen. Jammer...

Iemand die een standaar CCFL, window + lasercut fangrill mod doet krijgt een storm van wh00ts en kwijlies over zich heen terwijl dat in weze niet veel meer moeite is dan bovenstaande mod.

Dit soort mods vallen in mijn ogen onder de noemer EXPERIMENT. Daarbij gaat het niet om geliktheid of praktisch nut,maar om het resultaat en niet te vergeten : DE LOL.

Waar ik benieuwd naar ben : Als het ijs op is, en het water dus weer langzaam naar kamertemperatuur stijgt, wat worden dan de temps ? Dan heb je namelijk alleen maar het voordeel van je twee extra fans. Zo kan je dus goed de effectiviteit van je koude koelwater bepalen.

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 07:45
hahaha, gaaf gedaan :) en ik herken mezelf er wel in :+
jaja, met mn gf2mx en dan 3dmarken, overclocken en dan kast open, grote kamer fan erop zetten, met karton wat "ducts" maken om zo de lucht nog een beetje te leiden..das gewoon lekker tweaken :)
succes man!

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:29

Kettrick

Rantmeister!

Verwijderd schreef op 05 augustus 2002 @ 09:50:
Iemand die een standaar CCFL, window + lasercut fangrill mod doet krijgt een storm van wh00ts en kwijlies over zich heen terwijl dat in weze niet veel meer moeite is dan bovenstaande mod.

Dit soort mods vallen in mijn ogen onder de noemer EXPERIMENT. Daarbij gaat het niet om geliktheid of praktisch nut,maar om het resultaat en niet te vergeten : DE LOL.
_/-\o_ _/-\o_

Dit zijn nou leuke zondagmiddag projecten :)

Verwijderd

Tering wat een bende op je kamer...
Maar wel effectief vindt ik

• Bosmonster
  • Laatst online: 11-02 11:25

Bosmonster

*zucht*

Vind wel cool :)

Maar ik heb het idee dat 50% van je koeling komt doordat alles gewoon open staat, terwijl je volgens mij meer kan halen als je de koude stroom goed door een dichte kast pusht (met dezelfde cooling apparatuur).

Verwijderd

Topicstarter
Bosmonster schreef op 05 augustus 2002 @ 11:59:
Vind wel cool :)

Maar ik heb het idee dat 50% van je koeling komt doordat alles gewoon open staat, terwijl je volgens mij meer kan halen als je de koude stroom goed door een dichte kast pusht (met dezelfde cooling apparatuur).
Nee normaal heb ik gewoon een andere fan erop gericht :) Als ik hem aanzet zonder water dan scheelt het een paar graadjes (2 of zo) maar zodra ik er koud kraanwater door heen pomp merk ik het verschil al duidelijk ;) (dus toen zei me broer doe er ijs bij >:))Trouwens ik heb hem ook gemaakt zodat ik op warme zomerdagen (die er nu ff niet zijn) lekker koel te slapen door die buis op me te richten :P dan is 40 minuten meer dan zat om even in slaap te vallen :P

voor sommige slechhorende: " ik heb deze mod niet gedaan om hem mooi te lijken :z Gelukkig zijn er wel tweakers die als echte mannen reageren :7

• Phaerion

Phaerion

Stillborn!!!

Als het om de mooiheid gaat kun je tegenwoordig al kompleet gemodde kasten
kopen met geunlockte cpu en WC en al.

Dit is puur geëxperimenteer met eigen ideeën, waar in mijn ogen veel meer kennis uit
voortkomt dan uit lezen op een forum alleen en kasten van anderen nabouwen. ;)

complimentjes...ik weet nu wel hoe ik ff snel een extra koeling in elkaar kan zetten,
voor als het heet is buiten.

* Phaerion Pssst...Veel tweakers zijn ook bang om hun garantie kwijt te raken.
en modden daarom pas na de garantieperiode.
:X

• Phaerion

Phaerion

Stillborn!!!

Whuzz schreef op 05 augustus 2002 @ 08:49:
[...]

Waarom heeft het dan het meeste effect? Is dat niet afhankelijk van de doelstelling van je koeling? Iemand die wc bouwt om een superstille PC te krijgen heeft absoluut geen baat bij een peltier. Overigens heeft een peltier maar een rendement van 7%, dus zo 'effectief' is het ding helemaal niet.
Urh met een peltier van 75 watt of 125 watt trek je toch de temp omlaag
naar zo'n 10oC of lager?

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

Phaerion schreef op 05 augustus 2002 @ 15:15:
Urh met een peltier van 75 watt of 125 watt trek je toch de temp omlaag
naar zo'n 10oC of lager?
En daarmee verstook je dus 125 watt (meer dan je hele proc doet) en creeër je in totaal meer warmte dan er al was, dit alles bij een electrisch rendement van 7%. Noem jij dat effectief? Waarom zou een waterkoeling alleen effectief zijn als er een peltier onder hangt dan?

En ik 'zeik' noch die jongen noch zijn project af. Hij post hier zijn pics+verhaal en ik neem aan dat het dan de bedoeling is dat wij onze mening erover geven. De mijne is toevallig niet positief, maar daarom mag ik hem nog wel geven. :)

Verwijderd

SICK!

That's the spirit!! :P

Edit: Laten we het nou niet afzeiken.. Dit is toch gewoon fun of niet dan? Tis niet praktisch, maar leuk...en leip, ghe!

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Zo brak vinnik die pics eigenlijk nog niet hoor.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• DrNo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-12-2024

DrNo

100Mbit zuigt ;)

Voor een eerste opstelling vind ik het een prima idee wat gewoon verder uitgewerkt moet worden, en ik denk dat de gemiddelte tweaker hier niet opgekomen was.
PRIMA GEDAAN :)

IDE just wastes loads of the computer's time with a stream of "just a mo, I'm nearly there ..."

• Blubber
  • Niet online
He DrNo zoiets moeten wij in onze 'serverruimte' bouwen :)

• DrNo
  • Laatst online: 27-12-2024

DrNo

100Mbit zuigt ;)

sssstttttt das nog in ontwikkeling ;). uhm dat wordt dus wat oud vrieskisten ergens neerzetten voor het koude water :D

IDE just wastes loads of the computer's time with a stream of "just a mo, I'm nearly there ..."

• Blubber
  • Niet online
hehe idd, en dan gewoon contineu ijskoud water maken, om dat hele hok op 20 graden te houden :P

• HENNEP
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-02 21:00

HENNEP

Just Someone

Dit is wel vet gedaan! :+

En Jongens die hem zo lopen te flamen : GET A FOCKING LIFE!!!

Hij is een echte tweaker, die blijkbaar van alles probeert om zo goed mogelijke Performance uit zijn computer te halen, en ook al duurt het maar voor 40 min!!!!

Ik Zeg BRAVO! ik wou dat mijn 1333 op 35 graden liep met lucht koeling.

Die van mij loopt zelf op 52/54 dus hij heeft toch weer iets prachtigs gedaan!

;)

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-02 19:10

star-saber

Ryzen

beetje het principe van een air chiller :)

• Phaerion

Phaerion

Stillborn!!!

Whuzz schreef op 05 augustus 2002 @ 18:56:
[...]

En daarmee verstook je dus 125 watt (meer dan je hele proc doet) en creeër je in totaal meer warmte dan er al was, dit alles bij een electrisch rendement van 7%. Noem jij dat effectief? Waarom zou een waterkoeling alleen effectief zijn als er een peltier onder hangt dan?
Maar het gaat uiteindelijk om het koude effect.
Die warmte die je genereert haalt misschien wél het rendement omlaag
wat energie verbruik betreft maar verwarmt in feite niet je kast.
Die 125 watt hitte die voer je af met de waterkoeling.

Ja en de kou die je opwekt krijg je idd niet gratis.
maar hij koelt wel harder dan alleen een waterkoeling.

en anders heb ik het begrip peltier/wc helemaal verkeerd begrepen.

Sja een athlon verbruikt ook 30watt meer dan een intel.
maar dat weerhoudt er ook maar weinig mensen van hem te gebruiken.
maar dan gaan we wel erg offtopic.

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

Ik heb niet gezegd dat een peltier niet goed zou koelen. Het is alleen niet effectiever dan WC zónder peltier, het hangt er maar net van af wat je doelstellingen zijn. Zelfde geld voor de mod van topicstarter. Als je doel is om een kortstondige heftige koeling te krijgen, dan is het leuk. Maar het blijft mijns inziens een onhandige vorm van koelen. Hij heeft al een rad, een pomp, slangen... waarom dan niet meteen een volledige waterkoeling maken? Een koelblok is het enige dat er nog mist en die dingen zijn tegenwoordig makkelijk te krijgen en hoeven (zelfbouw, zie diverse topics hier) niet duur te zijn. Als ie dan écht super wil koelen gooit ie gewoon dat ijs weer in zijn reservoir. Dan koel je dus je proc met water van 5 (of minder) graden. Dat werkt gegarandeerd beter dan die paar graden die hij nu de lucht afkoelt met z'n ijswater...

Verwijderd

Topicstarter
Whuzz schreef op 05 augustus 2002 @ 21:17:
Ik heb niet gezegd dat een peltier niet goed zou koelen. Het is alleen niet effectiever dan WC zónder peltier, het hangt er maar net van af wat je doelstellingen zijn. Zelfde geld voor de mod van topicstarter. Als je doel is om een kortstondige heftige koeling te krijgen, dan is het leuk. Maar het blijft mijns inziens een onhandige vorm van koelen. Hij heeft al een rad, een pomp, slangen... waarom dan niet meteen een volledige waterkoeling maken? Een koelblok is het enige dat er nog mist en die dingen zijn tegenwoordig makkelijk te krijgen en hoeven (zelfbouw, zie diverse topics hier) niet duur te zijn. Als ie dan écht super wil koelen gooit ie gewoon dat ijs weer in zijn reservoir. Dan koel je dus je proc met water van 5 (of minder) graden. Dat werkt gegarandeerd beter dan die paar graden die hij nu de lucht afkoelt met z'n ijswater...
Als ik weer geld heb haal ik misschien wel een waterblok. Ik had er nog eentje liggen maar die heb ik een keertje zelf gemaakt van dunne koper plaatjes wordt heel erg koud alleen hijs is scheef :(

• Phaerion

Phaerion

Stillborn!!!

Idd als je niet overclocked, of niet zo ver overclocked en het alleen voor het geluid doet
dan is een peltier misschien ook wel wat overbodig.

Maar daar ging het dus om, de reden waarom je iets doet.
En dan kan deze "airco" dus best een goed resultaat zijn.

Want om nou een WC aan te schaffen voor die 40 minuten is
ook weer van de zotte. :P

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

niet nuttig om je PC te koelen.. maar ik vin t wel een goeie... als er nog een paar warme dagen komen bouw ik misschien ook wel zoiets, maar dan mik ik m op mn kop!

Verwijderd

trouwens heb je geen last van condens zo?

• Imhotep
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-12-2025

Imhotep

The Dark Side

aan de topicstarter.

Is het voor jou niet een goed idee om zo'n 12v koelkastje te kopen, deze dingen kosten bijna niets meer tegenwoordig en wordt vaak gebruikt voor in de auto.
Al je nu het water in de koelkast(box) stopt en twee gaten in die deksel of boven in de wand boort en daar je slangen doordoet dan heb je constante koeling >:) :) , ik weet wel dat je dan nog meer ruimte kwijt bent, maar dan kun je bijvoolbeeld een hele avond gebruik maken van die Airco van je. B)
Ik denk dat als je later dan een keer een waterkoelblok voor je comp koopt dat je dan helamaal wreede temps haalt, en dat dan zonder een pelt >:) >:)

Ik zou zeggen, veel succes verder met je project, en laat ons wel ff weten en zien wat er nu uiteindelijk van geworden is als je besluit het verder uit te breiden.

Still King

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-02 19:09

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

als je de lucht nog kouder wilt maken met een vergelijkbare opstelling neem dan het volgende recept:

crush een flinke hoeveelheid ijs (in een theedoek en dan met een hamer (pas op de vloer))

neem dan een flinke zwik zout (echt goed veel, beter te veel dan te weinig) en mix dat door de ijsschifers.

een beetje roeren en tada: -18. moet je alleen nog een manier vinden om daarmee het water dat door je rad loopt te koelen, want als je net zoals nu het water er gewoon overheen giet dan is het effect gelijk weg.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op 05 augustus 2002 @ 23:33:
trouwens heb je geen last van condens zo?
condens ontstaat doordat waterdamp uit de lucht condenseerd op een koud voorwerp. met gewone luchtkoeling krijg je toch ook geen condens?? daar worden de "voorwerpen" niet koud genoeg voor.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Orion84 schreef op 06 augustus 2002 @ 10:00:
[...]

condens ontstaat doordat waterdamp uit de lucht condenseerd op een koud voorwerp. met gewone luchtkoeling krijg je toch ook geen condens?? daar worden de "voorwerpen" niet koud genoeg voor.
die koude lucht die erin kwam was helemaal niet vochtig want dat radiator ding haalt een heleboel vocht uit de lucht vandaar dat het daar ook erg zat te condenseren :P

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op 06 augustus 2002 @ 13:18:
[...]

die koude lucht die erin kwam was helemaal niet vochtig want dat radiator ding haalt een heleboel vocht uit de lucht vandaar dat het daar ook erg zat te condenseren :P
en al was die lucht wel vochtig, dan nog zal waterdamp niet snel condenseren op een mobo van 30+ graden.

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Imhotep schreef op 06 augustus 2002 @ 00:09:
aan de topicstarter.

Is het voor jou niet een goed idee om zo'n 12v koelkastje te kopen, deze dingen kosten bijna niets meer tegenwoordig en wordt vaak gebruikt voor in de auto.
Al je nu het water in de koelkast(box) stopt en twee gaten in die deksel of boven in de wand boort en daar je slangen doordoet dan heb je constante koeling >:) :) , ik weet wel dat je dan nog meer ruimte kwijt bent, maar dan kun je bijvoolbeeld een hele avond gebruik maken van die Airco van je. B)
Ik denk dat als je later dan een keer een waterkoelblok voor je comp koopt dat je dan helamaal wreede temps haalt, en dat dan zonder een pelt >:) >:)

Ik zou zeggen, veel succes verder met je project, en laat ons wel ff weten en zien wat er nu uiteindelijk van geworden is als je besluit het verder uit te breiden.
Die goedkope 12v koelkastjes werken met een peltier, en die is lang niet sterk genoeg daarvoor.
Die 12 volt koelkastjes die met phase change werken zijn daar wel goed voor, alleen zijn die wel weer vrij duur.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• equinoxe
  • Laatst online: 07-05-2024
LOL Benchmarken..

<En wat doet ie van jou..
>Nou die haalt zo en zoveel
<Wouw dat gamed lekker
>gamen? Ik benchmark alleen hoor...

:O

bij de weg:
* equinoxe is Liquid Cooled: selfmade Alu-blok, Scorpio rad waarop 2*110 volt fans (op 85 V vanwege herrie) & 80 W peltier..

> toekomstig project: thuis-tap koeling... :9~ Lekker die kleine tapjes..

Verwijderd

Topicstarter
equinoxe schreef op 06 augustus 2002 @ 16:45:
LOL Benchmarken..

<En wat doet ie van jou..
>Nou die haalt zo en zoveel
<Wouw dat gamed lekker
>gamen? Ik benchmark alleen hoor...

:O
:/

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-11-2025

Silentpuma

To much mind...

Mijn PC heb ik om te gamen en internetten. Niet om een bench te draaien...

Maar het idee is op zich wel leuk. Ik ga binnenkort ook met die buizen aan het werk. Alleen hou ik ALLES in mijn PC kast, wel zo netjes ;) Hoe ik dat ga klaar spelen weet ik nog niet precies... :P
Komen tig extra fans in en enkele buizen om koele lucht direct van buiten de kast op de CPU en GPU te geleiden. Alleen hoop ik dat mijn afwerking ervan niet zo 'goed' is als die van jou!

Leuk, die GeForce3 koeling... beetje aan de grote kant niet? >:) Kan je geneens meer uitbreiden...

Use the Search Luke...

Verwijderd

Topicstarter
Silentpuma schreef op 06 augustus 2002 @ 19:07:
Mijn PC heb ik om te gamen en internetten. Niet om een bench te draaien...

Maar het idee is op zich wel leuk. Ik ga binnenkort ook met die buizen aan het werk. Alleen hou ik ALLES in mijn PC kast, wel zo netjes ;) Hoe ik dat ga klaar spelen weet ik nog niet precies... :P
Komen tig extra fans in en enkele buizen om koele lucht direct van buiten de kast op de CPU en GPU te geleiden. Alleen hoop ik dat mijn afwerking ervan niet zo 'goed' is als die van jou!

Leuk, die GeForce3 koeling... beetje aan de grote kant niet? >:) Kan je geneens meer uitbreiden...
ja ik weet het maar ik had het niet gemaakt om het mooi te maken :) Nu ben ik begonuh met een nieuwe casemod :P Ik heb nu zilveren fan's *D Dus ik ga weer CASEMODDUUHHHHH :P (nofi)

• Imhotep
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-12-2025

Imhotep

The Dark Side

Verwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 13:43:
[...]

ja ik weet het maar ik had het niet gemaakt om het mooi te maken :) Nu ben ik begonuh met een nieuwe casemod :P Ik heb nu zilveren fan's *D Dus ik ga weer CASEMODDUUHHHHH :P (nofi)
Succes, en laat wel zien wat je ervan maakt :) :7

Still King

• answer_man
  • Laatst online: 13-12-2024
Uh,. mjah, mooi is anders :+...
maar leuk probeersel.... als je nou eens iets anders wist te vinden wat koud is :) en je toch kan blazen naar je proccie toe (vloeibaar stikstof ofzo O-) :P), kan er heel wat leuks uitkomen. Alleen zal dat weer heel wat meer problemen met zich mee brengen qua uitwerking aangezien dat spul niet het goedkoopste is ivm kraanwater in de vorm van ijsblokjes :P
Misschien weer een id voor je om wat te propberren

[Eos 50D] [Tamron 11-18] [Canon 24-85] [Canon 50 1,8] [Sigma 70-200 2.8] [Speedlight 580EX]

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

answer_man schreef op 08 augustus 2002 @ 03:30:
Uh,. mjah, mooi is anders :+...
maar leuk probeersel.... als je nou eens iets anders wist te vinden wat koud is :) en je toch kan blazen naar je proccie toe (vloeibaar stikstof ofzo O-) :P), kan er heel wat leuks uitkomen. Alleen zal dat weer heel wat meer problemen met zich mee brengen qua uitwerking aangezien dat spul niet het goedkoopste is ivm kraanwater in de vorm van ijsblokjes :P
Misschien weer een id voor je om wat te propberren
ik heb een paar posts terug al zoiets genoemd:

als je de lucht nog kouder wilt maken met een vergelijkbare opstelling neem dan het volgende recept:

crush een flinke hoeveelheid ijs (in een theedoek en dan met een hamer (pas op de vloer))

neem dan een flinke zwik zout (echt goed veel, beter te veel dan te weinig) en mix dat door de ijsschifers.

een beetje roeren en tada: -18. moet je alleen nog een manier vinden om daarmee het water dat door je rad loopt te koelen, want als je net zoals nu het water er gewoon overheen giet dan is het effect gelijk weg.

• baviaan
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

baviaan

Hehe. Aap!

lelijk? het is de overtreffende trap van lelijk! :r

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Eeej, multisync, trek je nix aan van die lui die het af lopen zeiken.
tis een heel leuk project, en je hebt mij er nu mee aan het denken gezet voor zo'n zelfde idee.
ik zit namelijk op een zolderkamer (waar het zomers buiten gewoon heet is) en de HR ketel zit bij mij achter een houten schot dus daar kan ik gewoon waterleiding doorheen doen.
dan zet ik een Rad+fan voorin onderin mijn kast en laat het water gewoon uit de leiding komen :)
heb ik met warm weer toch koude lucht in mijn pc en koelt de koude lucht ook mijn HD's en videokaart :)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

he jakkie... geef je mammie d'r slang van de wasdroger nou maar weer terug :+ :P

offtopic:
owjah... ehm... :+ No Flame Intended..

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Ik heb even wat overbodige replies getrasht.

Leuk idee. :) De uitvoering had _iets_ minder brak gekund (bruine eendentape is nou niet het meest mooie materiaal om iets in elkaar te frutten imho), maar opzich voldoet zoiets wel als een Poor Man's Airco.
Pagina: 1