[ASP] Listbox gegevens toevoegen

Pagina: 1
Acties:
  • 85 views sinds 30-01-2008

• ddkiller0900
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 19:34
Allereerst wil ik vragen of iemand een goede site weet waar veel te vinden is over asp (tutorials en zo).

Ik zit met volgende probleem:
Ik heb enkele Dropdownlistjes en als de pagina ingeladen wordt dan moeten er gegevens aan toegevoegd worden. Ik zou zelf niet weten hoe je dit in g*dsnaam doet 8)7
Heeft iemand een idee? _/-\o_ B)

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

1. W&G > P&W

2. http://asp.pagina.nl

3. Je wilt de items van de dropdown uit een database halen? Wees daar eerst eens duidelijk over. En ga daarna zelf eens zoeken op asp.pagina.nl, want nu lijkt het meer op een scrip-request imo.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• ddkiller0900
Ok, zal eerst eens op die pagina kijken.

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
heb je het wel over asp? ik krijg het idee dat je het over asp.net hebt..

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• OkkE

OkkE

axis schreef op 04 augustus 2002 @ 21:31:
heb je het wel over asp? ik krijg het idee dat je het over asp.net hebt..
Ik krijg de indruk dat de topicstarter nog niet helemaal weet waar hij het over heeft.. :/

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• ddkiller0900
Ik heb mijn resultaat verkregen, met die website kwam ik er niet dus ben ik zelf maar wat gaan prullen. Die listbox doet het nu perfect. En het is gewoon Asp.

Maar ik heb nu iets vreemd aan de hand, ik heb een pagina gemaakt en wanneer ik die wil openen (via een linkje) krijg ik gewoon de hele code te zien ipv dat ie de code uitvoert :?
Heeft iemand dit ook al eens gehad (de search moet dringend gemaakt worden).

• OkkE

OkkE

Lijkt erop dat je een server hebt die geen ASP ondersteund lijkt me. Als je de file stuurd (auke@zeelandnet.nl) kan ik hem wel op mijn ASP server testen.

//EDIT:
Ben er nu vandoor, check morgen nog wel ff dit topic.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:02

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Een heel simpel voorbeeldje:
<select size="1" name="D1">
<%
For I = 0 to 5
Response.write "<option>test " & I & "</option>" &vbCrLf
Next
%>
</select>
Op deze manier kan je HTML en ASP/VBScript met elkaar mixen. Wel moet een pagina normaal gesproken de extensie .asp hebben.

Goede sites met veel voorbeelden en artikelen zijn zijn:

www.asp101.com
www.4guysfromrolla.com
www.aspalliance.com
www.google.com

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

En met de behulpzame linkjes kun je wel een eind verder komen.
ASP hoort niet in W&G, en "ik zoek een tutorial"-vragen niet op GoT.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.