Ik wil graag een paar draadjes hebben van hetzelfde materiala als een fanguard voor mn casemod maar wat is dat pcies voor materiaal en waar is het te verkrijgen?
Lijkt met dat het gewoon verchroomd staal is! En waar je dat kan halen..... zou het niet weten... Ze maken het door eerst de staal draden in de gewenste vorm te buigen en aan elkaar te lassen... en dan verchromen ze het......Dus heb geen idee waar je het zo kant en klaar kan kopen!
Mopreme - lvl 80 Warrior @ Hellscream (Symbiosis)
Verwijderd
Je kunt gewoon koperdraad of weet ik ut gebruiken. Weet niet precies wat de bedoeling is maar spuitbusje chroom is ook nie zo duur... (als je het dan weer door gaatjes moet halen dan gaat de chroom er wel weer meteen af maar ok...)
is geen chroom hoor...
is gewoon een spiegelende lak
is gewoon een spiegelende lak

Verwijderd
Sorry...maar de meeste fanguards zijn wel degelijk van chroom. WEn als je het wilt hebben.... ga naar een fietsen zaak en haal een paar spaken van een fiets.
Succes
Succes
Ok 2 tegen 1 zeggen chroom de ander lak. Lak is wel makkelijker maar ik wil dus soort van tralies in mn case. en aangezien die chroom kleur wel het mooiste is
Verwijderd
Spaken van een fiets kosten geen reed en dan heb je echt chroom. Lak word uit de bus meestal dof en krijg je nooit zo glimmend als echt chroom.
Eeeehhm, dit ziet er toch echt uit als chroom..... lijkt me 
MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....
Heej das wel een goed idee, moet ik maar is langs de fietsenmaker fietsen bedankt!Verwijderd schreef op 04 augustus 2002 @ 22:38:
Spaken van een fiets kosten geen reed en dan heb je echt chroom. Lak word uit de bus meestal dof en krijg je nooit zo glimmend als echt chroom.
Spire WhisperRockIIOgWok schreef op 04 augustus 2002 @ 22:42:
Eeeehhm, dit ziet er toch echt uit als chroom..... lijkt me
afbeelding
ff voor de duidelijkheid:
-fanguards zijn ECHT verchroomd
-als je dit zelf wilt hebje verchroom apparatuur nodig (niet te doen dus)
-fietsspaken (zoals halfords ze heeft) zijn NIET verchroomd
-wil je je spul gaan spuiten met chroomkleur/lak, dan moet je voordat je het aanraakt goed lakken met gewone, blanke lak. anders slaat et idd dof uit...
-fanguards zijn ECHT verchroomd
-als je dit zelf wilt hebje verchroom apparatuur nodig (niet te doen dus)
-fietsspaken (zoals halfords ze heeft) zijn NIET verchroomd
-wil je je spul gaan spuiten met chroomkleur/lak, dan moet je voordat je het aanraakt goed lakken met gewone, blanke lak. anders slaat et idd dof uit...
Verchroomde draden buigen enzo is HEEL slecht voor de Chroomlaag.. wat die is daar HEEL slecht tegen bestand!!! en ik weet zeker dat de draden van een fanguard verchroomd zijn, want de lasnaden tussen de verschillende draden zijn ook verchroomd... en trouwens het is onmogelijk om verchroomd staal zo te lassen dat de lasnaden mooi verchroomd blijven.... ik vraag me zelfs af of het mogelijk is om verchroomd staal te lassen!!! (trust me... na mijn studie materiaalkunde aan de TU in Delft weet ik dat soort dingen wel)
Tja ik wil het wel gaan buigen dus. Is er niet iets wat er op lijkt wat wel te buigen is? Zo'n busje chroomspray lijkt me ook niet wat omdat ik pas kan buigen als het "verwerkt" is en dan dus alles wee ropnieuw moet.
Ze kosten gene reet, maar je hebt GEEN chroom!! anders zouden ze wel duur zijn!! want GOED verchromen wordt gedaan door het basis metaal (meestal staal) meerdere keren te vernikkelen... en dan pas te verchromen en dat doen ze meestal ook 2 a 3 keer!! dan pas krijg je een goede en mooie chroom laag!! en dat process is tijdrovend en DUUR!!Verwijderd schreef op 04 augustus 2002 @ 23:46:
[...]
Heej das wel een goed idee, moet ik maar is langs de fietsenmaker fietsen bedankt!
Verwijderd
Je kan verchroomd staal idd niet lassen, dan moet je eerst het chroom verwijderen.
Fanbguards zijn btw niet verchroomd maar gegalvaniseerd, dat is goedkoper en ziet er op kleine producten hetzelfde uit (chroom is een dikkere laag)
Fanbguards zijn btw niet verchroomd maar gegalvaniseerd, dat is goedkoper en ziet er op kleine producten hetzelfde uit (chroom is een dikkere laag)
Oke oke.... gegalvaniseerd kan ook... (hoe kan ik dat nou over het hoofd zien...) Vaag maar ik zou zweren dat het verchroomd is!!
Wat wil je nou doen??? Die staal draden buigen in de goede vorm en je wilt dat ze dan een chroom look krijgen??? Nou dan buig je alles in de goede vorm is... bouw je alles samen en dan spuit je het toch?? Wat si daar op tegen??Verwijderd schreef op 05 augustus 2002 @ 17:20:
Tja ik wil het wel gaan buigen dus. Is er niet iets wat er op lijkt wat wel te buigen is? Zo'n busje chroomspray lijkt me ook niet wat omdat ik pas kan buigen als het "verwerkt" is en dan dus alles wee ropnieuw moet.
Je ik kan het dan niet meer spuiten omdat het dan ergens in zit, hoe goe db;lijft het zitten als je er lak overheen doet???
spuit je het toch voordat je het inbouwt, maar nadat je het gebouwd hebt!
Hmmz ja nja zal kijken of dat lukt moet ik alleen nog fatsoenlijk ijzerdraad hebben bij de bouwmarkten is alles zo ontieglijk dun. Is ff kijken bij conrad moet daar toch nog wat bestellen deze week.
"gegalvaniseerd" ? Niet zwammen, dat is niet bij alle fanguards zo. Ik zie op 3 meter afstand wat chroom en gegalvaniseerd isVerwijderd schreef op 05 augustus 2002 @ 17:27:
Verschil is duidelijk. Kleine onderdelen gaan vaak ik een soort gele dip, glimt ook maar is gelig.
MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....
Oke Oke... er zijn gewoon 2 manieren!! Maar ik weet zeker dat ik verchroomde fanguards gekocht heb!! En misshien zijn er ook gegalvaniseerde fanguards!OgWok schreef op 05 augustus 2002 @ 19:40:
[...]
"gegalvaniseerd" ? Niet zwammen, dat is niet bij alle fanguards zo. Ik zie op 3 meter afstand wat chroom en gegalvaniseerd is
Verschil is duidelijk. Kleine onderdelen gaan vaak ik een soort gele dip, glimt ook maar is gelig.
Waar het op neer komt is dat het onmogelijk is om dan wel verchroomde danwel gegalvaniseerde draden mooi te bewerken zodat je er iets van maakt dat je wilt hebben!
Dat zuigt
is er een metaal wat er een beetje op lijkt dan? Ik heb maar een paar (2ofzo) meter nodig dus mag wel wat kosten > alleen geen zilver grapjassen (bij voorbaat)
Je wilt de draad kunnen buigen!? ik denk dat je dat toch wel uitkomt op RVS (Roest Vast Staal)..... Maar ja dat is NIET glimmend! Als je een "chroom" look wilt moet je het toch wel verven denk ik..... Is klote ik weet het, maar ja chroom enzo wordt gebruikt voor het uiterlijk en enigszins bescherming tegen corrosie.. (al zal je weinig alst hebben van corrosei bij RVS...)
Ik zou echt niks anders weten dan het bouwen van je kunstwerkje en dan verven voordat je het inbouwt... maar ja je zei al dat dat geen optie is!
Ik zou echt niks anders weten dan het bouwen van je kunstwerkje en dan verven voordat je het inbouwt... maar ja je zei al dat dat geen optie is!
Verwijderd
Goede gereedschaphandel waar ze ook lasapperatuur verkopen. Lasdraad wordt gebruikt om d.m.v. gas en zuurstof plaatwerk te lassen.
Ja we hebben geen goede gereedschap winkel in de buurt
moet toch nog bij conrad wat bestellen kijk dr wel ff rond.
Verwijderd
Misschien is dit een beetje off topic omdat je al zei dat je niets aan chroom lak hebt, maar bij mij heb ik chroom lak nooit glimmend kunnen krijgen. Als ik het erop spuit is het al dof en op de bus staat niet met blanke lak overspuiten dus dat heb ik nog niet geprobeert. Als het iemand al wel is gelukt chroom lak glimmend te krijgen vertel dan aub even precies hoe, want dan kan ik dat gebruiken voor mijn fanguard.
HHhhmmm das lastig... weet je in die metaalkleurige verven zittenmeestal (bijna altijd, altijd) metaaldeeltjes.... deze moeten die Metal-look geven, maar......Verwijderd schreef op 05 augustus 2002 @ 21:54:
Misschien is dit een beetje off topic omdat je al zei dat je niets aan chroom lak hebt, maar bij mij heb ik chroom lak nooit glimmend kunnen krijgen. Als ik het erop spuit is het al dof en op de bus staat niet met blanke lak overspuiten dus dat heb ik nog niet geprobeert. Als het iemand al wel is gelukt chroom lak glimmend te krijgen vertel dan aub even precies hoe, want dan kan ik dat gebruiken voor mijn fanguard.
Doordat het deeltjes zijn en deze na het aanbrengen van de verf random georienteerd zijn zullen ze het licht diffusie weerkaatsen, daarnaast zit er ook veel kunststof om de metaaldeeltjes heen en dus krijg je een HEEL ander effect dan bij echt metaal
Verwijderd
Maar op een of andere manier (misschien in een spuit cabine ) moet het kunnen lukken want de dop is ook geverfd en die spiegeld wel. (de dop is volgens mij wel op een heel andere manier gespoten want die is wel veegvast en de mijne zeker niet.) maar in ieder geval bedankt. Misschien kan het dan inderdaad gewoon niet.
dat de geverfd dop wel spiegelt snap ik dan ook niet. Het kan best dat er wel een manier is om het spiegelend te krijgen... misschien een lak?? Maar je zei al dat dat niet moest volgens de gebruiksaanwijzing.... vaagVerwijderd schreef op 05 augustus 2002 @ 22:11:
Maar op een of andere manier (misschien in een spuit cabine ) moet het kunnen lukken want de dop is ook geverfd en die spiegeld wel. (de dop is volgens mij wel op een heel andere manier gespoten want die is wel veegvast en de mijne zeker niet.) maar in ieder geval bedankt. Misschien kan het dan inderdaad gewoon niet.
Ik heb ondertussen wel meer bier gehad dan 1 maar aluminium lijkt me de beste oplossing alleen heb ik nog geen dreaden van aluminium gezien. Maar ik zal is rondkijken.
Oke... Al is redelijk makkelijk te buigen als je maar oppast dat je niet een Al koopt dat daarvoor niet geschikt is!! En als je het polijst gaat het ook glimmen!!
Oohhh ja een goede Al legering is Aluminium 2024 T3......... is niet het goedkoopste.. dat is Al 7075 T... maar dat kan je niet zo goed buigen, als je niet oppast krijg je scheuren enzo...
Oohhh ja een goede Al legering is Aluminium 2024 T3......... is niet het goedkoopste.. dat is Al 7075 T... maar dat kan je niet zo goed buigen, als je niet oppast krijg je scheuren enzo...
meestal krijg je bij de praxis ofzo Al 2024 T3, want dit is de normaalste legering die er is!!
het probleem is denk ik dat Al draad wat moeilijker is, in ieder geval ik zie altidj wel plaat materiaal liggen maar geen draad.... misschein heeft iemand anders daar meer ervaring mee!!
het probleem is denk ik dat Al draad wat moeilijker is, in ieder geval ik zie altidj wel plaat materiaal liggen maar geen draad.... misschein heeft iemand anders daar meer ervaring mee!!
Ja plaat materiaal genoeg. Maar het is nooit precies wat ik zoek. Ik wil een iig een metaal wat op aluminium lijkt. Dus grijzig heb al wel iets koperkleurigs gevonden maar dat is niet zo mooi. Voorderest hou ik me aanbevolen voor elke tip.
No sorry.. je kan natuurlijk ook RVS staven/draden/buisjes kopen en deze polijsten.. gaan ze ook van glimmen!
Ik kon nix vinden in de buurt wat erop leek dus ook geen RVSMacadoshis schreef op 13 augustus 2002 @ 16:49:
No sorry.. je kan natuurlijk ook RVS staven/draden/buisjes kopen en deze polijsten.. gaan ze ook van glimmen!
hhmmm klote... wat voor een diameter moet het hebben..?? in hobby winkels willen ze het weleens hebben!1
volgens mij hebben modelbouw winkels ook wel het een en ander (denk maar aan die zelfbouw modelbouw zeilbootjes met chromen-relingen)
Verwijderd
Heb je niet een oude hamsterkooi of zo in de schuur staan waarvan je de tralies kunt gebruiken?
2 a 3 millimeter iemand een site van een modelbouw winkel? >> hmmz ik kan ook wel zelf zoek natuurlijk.
nope alleen met witte lelijke draden.Verwijderd schreef op 13 augustus 2002 @ 17:39:
Heb je niet een oude hamsterkooi of zo in de schuur staan waarvan je de tralies kunt gebruiken?
TECHNOHOBBY!!
.com en .nl luxeMacadoshis schreef op 14 augustus 2002 @ 21:59:
TECHNOHOBBY!!
alleen nix innigs alleen waar de winkels zijn niet wat ik er kan vinden.
Nja binnekort toch naar Utrecth ga ik wel ffies langs tnx anyway
oke.. ik denk dat ze daar wel wat hebben.. ik zag een keertje daar buis materiaal met een kleine diameter!
Verwijderd
zelf hobby-en en er een maken van gewoon ijzerdraad solderen/lassen en dan naar een kennis die werkt bij een
metaalbewerker die kan verchromen (electrolyse)ben je relatief het goedkoopst klaar
metaalbewerker die kan verchromen (electrolyse)ben je relatief het goedkoopst klaar
Ja een kennis die bij een metaalbewerker werkt moet ik eerst meer kennissen zoeken lijkt me een beetje lang proces op die manier he? Maar ik ga dus wel een keer Utrecht in.Verwijderd schreef op 14 augustus 2002 @ 22:08:
zelf hobby-en en er een maken van gewoon ijzerdraad solderen/lassen en dan naar een kennis die werkt bij een
Verwijderd
Wat jij nodig hebt is zilverstaal!
Het is buigbaar en het glimt. Als je niet te dik gebruikt kun je het gemakkelijk in de bankschoef buigen
Het is buigbaar en het glimt. Als je niet te dik gebruikt kun je het gemakkelijk in de bankschoef buigen
Ik weet wel leuke dingen maar ik moet het ook kunnen kopen ergens niemand heeft me dat duidelijk kunnen maken accept Macadoshis. Dus nu weet ik wat doen. ALS je een online winkel weet die zoiets heeft wel gaarne vermelden.
dan beschadig je het toch?Verwijderd schreef op 14 augustus 2002 @ 22:26:
Wat jij nodig hebt is zilverstaal!
Pagina: 1