Ok, ik heb dus een constructie bedacht en de bedoeling is dat als ik op een knop druk, eerst de staafjes in de richting van de blauwe pijl worden bewogen, en daarna het hele zaakje naar beneden zakt in de richting van de groene pijl, en dit alles moet ook andersom kunnen. Ik heb al wat zitten denken, en omdat het niet zoveel moet kosten heb ik maar zoiets bedacht: motortje uit een oud afstandsbestuurbaar wagentje slopen, en deze monteren op een schroefverbinding tussen de dikke en de dunne staafjes (onder rood). Dan draait het kleine staafje dus de dikke uit en weer terug.
Maar ik heb geen flauw idee hoeveel kracht er voor nodig is en of zo'n motortje dat trekt. het hele zaakje is ongeveer 1.5 meter hoog uiteindelijk, en aan het uiteinde van de staaf rechtsboven komt ongeveer een halve kilo aan gewicht te hangen.
Hoe kan ik dit het beste aanpakken???

edit: duidelijkere pic
Maar ik heb geen flauw idee hoeveel kracht er voor nodig is en of zo'n motortje dat trekt. het hele zaakje is ongeveer 1.5 meter hoog uiteindelijk, en aan het uiteinde van de staaf rechtsboven komt ongeveer een halve kilo aan gewicht te hangen.
Hoe kan ik dit het beste aanpakken???
edit: duidelijkere pic