Hoeveel fans op 230 watt?

Pagina: 1
Acties:

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik heb hier een 230 watt voeding, en nou is mijn vraag, hoeveel fans kan ik daarop draaien? er zit een P3 450Mhz slot 1 processor in, een cd-rom speler en cd-brander. Nou heb ik met een inkoopactie wat fans besteld en een CCFL, maar ik weet dus niet of dat allemaal tegelijk aan kan, want 230 Watt is natuurlijk niet zo veel en ik geloof dat een CCFL ook aardig wat trekt?

Dus kan iemand een schatting geven hoeveel ik daar tegelijk aan kan hangen

(ik wil de search wel proberen maja... jullie kennen het probleem onderhand :) )

• Verdicampo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:13
Ik zou zeggen, probeer et! wat ik er zelf aan heb hangen is nie zoveel

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-07 10:04

Scatman_II

R9500 Pro >:)

euh, een fan is meestal niet veel meer dan een wattje of 3 geloof ik :)
Een ccfl kan meer zijn, maar zal ook waarschijnlijk niet boven de 30W uitkomen.

OC / CM - Begint eer ge Bezint

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

je moet ff rekenen...
wat in ampere, per voltage je hardware neemt... kan je kijken hoeveel erbij kan...
Voor een fan moet 200 tot 500 Mah nemen, een ccfl is 400 Mah

Electronics development

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-07 10:04

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Je moet er gewoon vanuit gaan dat het kan. Waarschijnlijk kun je er meer fans aan hangen dan in je kast kunnen.

Ik heb aan een 235W voeding een PIII 450 @ 504 gehad, cd-rom speler, brander, geluidskaart, 7200rpm Quantum fireball schijf, 2 extra systeem coolers en een TNT2 en ook een tijdje een Radeon 8500 Retail gehad. Wil prima dus.

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Verwijderd

zoon fan neemt super weinig, maare hoeveel wou je er op aan zetten dan 1000?

• Dailybits
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:06
Ben momenteel mijne eigen casemod aan het plannen en door dit topic ben ik erachter gekomen dat ik iets vergeten was... de sterkte van mijn voeding!

Deze komt uit een standaard packard-bell pc'tje en daardoor is hij maar 145watt "sterk"... Ik denk zelf dat het een beetje te weinig is voor een beetje casemodding!

Welk voeding is aan te raden en in met welke sterkte? Ik dacht aan een chieftec 300 watt.

Greetz!

Verwijderd

'k heb zelf zo'n 450 ding met 2 koelers erin :p

Weet ut merk niet, maar ik zou zeggen kijk ff goed rond en koop meteen een goeje. Ben je meteen klaar voor een poosje (/me had zelf een 300 en die begaf het :'( )

• frim
  • Niet online
ja een nieuwe voeding wil ik op zich wel, maar ik dacht dat de P3 voedingen een andere stekker hadden dan die vor de P4? Dan vind ik het nmlk een beetje zonde om nu een voedin gte kopen, en over 1 jaar weer als ik mijn pc ga upgraden..

Er komen trouwens 4 fans bij en 1 cffl, maar ik heb geen idee hoeveel mah die dingen gebruiken omdat ik ze nog niet binnen heb :)

En kun je op die oude P3 ATX voedingen fans aansluiten op 7volt? Of is dat gewoon proberen en hopen?

Verwijderd

ik heb aan mun 350 Watt voeding 1 cpu 2 hd`s 1 cd 1 brander.. 4fans .. 4 ccfls :) gaat perfect :P ohja en mun LCD niet te vergeten :)

• Hahn
  • Laatst online: 03-08 17:24
Ik heb 235 Watt voeding, met daarop een CPU (P3 600) videokaart, geluidskaart, 2 HD's, brander, CD-Romspeler enzovoort en hij draait nog prima hoor :)

The devil is in the details.

Verwijderd

350 Watt voeding: (Chieftec)
AMD XP / Geforce / Sound / SCSi etc
7x HDD
1xFDD
1xZIP
3xCd-rom (Waarvan 1xBrander)
6x8cm cooler
1x9cm cooler

Geloof niet dat je je te druk moet maken :p
Pagina: 1