Athlon XP 2000+ overclocken ?

Pagina: 1
Acties:

• mandroid
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 07:50
Welke zijn de manieren om een athlon xp 2000+ te overclocken ? (mobo gigabyte 7vrxp) Ik krijg de fsb niet hoger dan 136, als ik hem op 137 zet, krijg ik spontane heropstart na halfuurtje quaken. Zijn er nog mensen met deze combinatie ?
zoja hoe hoog hebben jullie je fsb kunnen zetten ?

Bestaat er naast unlocken nog een andere manier om enkel de snelheid van de cpu te verhogen ?? Ik wil nog niet met lijm op mn cpu prutsen 8)7

processor draait nu aan 1700 mhz (fsb 136, 55°). Hoe hoog zou ik deze kunnen krijgen??

Verwijderd

FSB overclocken was vroeger leuk voor de extra Mhz-en, Duron 650Mhz @ 1Ghz, maar zal je andere componenten ook onstabieler maken, zoals je geheugen en vooral je IDE controllers.

Die extra paar Mhz zijn tegenwoordig IMHO de problemen van FSB overclocken niet meer waard.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2002 21:00 . Reden: typo ]

Verwijderd

Unlocken en dan op bv10.5 zetten met fsb 166

Mijn 1900+ draait op 10x166 hoger FSB bij multi 10 lukt op het moment niet. Wat wel lukt is bv 10.5 x 156, maar dan zijn de prestaties een stuk minder

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 augustus 2002 @ 21:00:
FSB overclocken was vroeger leuk voor de extra Mhz-en, Duron 650Mhz @ 1Ghz, maar zal je andere componenten ook onstabieler maken, zoals je geheugen en vooral je IDE controllers.

Die extra paar Mhz zijn tegenwoordig IMHO de problemen van FSB overclocken niet meer waard.
FSB overklokken is juist waar het om draait. Daar wordt je sys pas snel van. Hoe kom je er bij dat het vooral ide controllers zijn die onstabiel worden? Want dat is niet zo. Het kan wel, maar tegen die tijd is het al een netwerkkaart of scsi kaart (deze zijn er echt gevoelig voor) die het laat afweten.
Geheugen overklokken is juist wat je wilt! Daarom is Samsung/samsung ook zo populair. Want die gaan over de 200Mhz heen.

De stelling dat het ut niet waard is klopt dus niet echt.

Aan de topic starter:
Er is nog iemand hier op het forum met hetzelfde mobo. Ook hij heeft problemen met de fsb. Tis me nog niet helemaal duidelijk waar het door komt. Iig moet je wel unlocken om echt ver te komen.

• d33n
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-01 11:24
hmm, mijn XP2000+ wil tot de 1811 Mhz, stabiel.
bij mij is het mijn geheugen wat niet sneller wil...
zet je geheugen timings eens lager, en je geheugen van cas2 op cas3, als ie dan niet crasht @ fsb 137 ligt het aan je geheugen, en kan je overwegen het te verpatsen, en duurder, sneller geheugen te kopen :)

• bart_vd
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-02-2023
Ik denk dat Fewture mij bedoelt met:
Aan de topic starter:
Er is nog iemand hier op het forum met hetzelfde mobo. Ook hij heeft problemen met de fsb. Tis me nog niet helemaal duidelijk waar het door komt.
Het lukt trouwens ook niet met de multiplier.

• mandroid
kheb 512 mb DDram 2100 (266)
snel genoeg

Verwijderd

Lees de FAQ eerst maar eens voordat je met dit soort vragen en opmerkingen komt...

niet bepaald diehard overclocking...

Verwijderd

lord-evil schreef op 04 augustus 2002 @ 22:21:
kheb 512 mb DDram 2100 (266)
snel genoeg
Niet snel genoeg waarschijnlijk. Zeker merkloos? Tsja, dan zou het goed je geheugen kunnen zijn.

Verwijderd

De botte mhz zeggen gewoon niks. bv 10x166 is een stuk sneller dan 12.5 x 133

• mandroid
Marble schreef op 04 augustus 2002 @ 21:40:
hmm, mijn XP2000+ wil tot de 1811 Mhz, stabiel.
bij mij is het mijn geheugen wat niet sneller wil...
zet je geheugen timings eens lager, en je geheugen van cas2 op cas3, als ie dan niet crasht @ fsb 137 ligt het aan je geheugen, en kan je overwegen het te verpatsen, en duurder, sneller geheugen te kopen :)
hoe zet je de geheugen timings lager ? en hoe zet je het van cas2 op cas3 8)7

Verwijderd

lord-evil schreef op 05 augustus 2002 @ 20:04:
[...]

hoe zet je de geheugen timings lager ? en hoe zet je het van cas2 op cas3 8)7
Dat doe je in de bios bij je dram opties.. Het is niet de manier om over te klokken, maar zo weet je wel of het nu het geheugen is. Je wil natuurlijk de timings zo strak mogelijk hebben. Laag dus. Jij moet ze nu dus even omhoog (lees: langzamer) zetten. Maar ik heb een gevoel dat dat het ook niet is.. Wat dan wel? Denk ik nog even over k? Probeer het iig ff. Zo blijft er steeds minder over en komen we steeds dichter bij de oorzaak.

Edit: Eej, ik zie net wat over het hoofd. Als je PC2100 geheugen cheapass geheugen is zit het er dik in dat dat het dus wel is..

Edit2:
Verwijderd schreef op 05 augustus 2002 @ 00:51:
De botte mhz zeggen gewoon niks. bv 10x166 is een stuk sneller dan 12.5 x 133
Zeker waar. 180Mhz fsb is hier no problemo. Niet dat ik er veel aan heb, want m'n geheugen wil niet op cas2 dan. Maar als ik m'n samsung/samsung eindelijk is heb gaat 200Mhz zeker lukken. Heb de 195 al eens aangetikt met apacer/samsung PC2100 geheugen. Niet slecht voor apacer dacht ik zo.
Maar Mhz'en zeggen natuurlijk wel iets. Eerst je fsb tot het plafond en dan de proc opschroeven. Das een beetje spelen met de mp en fsb totdat je de hoogst mogelijk fsb heb met de hoogst mogelijke snelheid van de proc. Dan heb je dus EN een lekkere fsb EN een proc de hard loopt. :Y)

Edit3:

En dan nog ff dit Lord-Evil. Als je niet weet hoe je de timings aanpast, dan zullen ze nog wel op zn hoogst staan. En dus blijft er weinig over dan ander geheugen te proberen (ff lenen van iemand ofzo). Echt ver zul je echter niet komen zonder je proc te unlocken en/of beter te koelen.

Verwijderd

Bios -> Advanced Chipset -> SDRAM settings
Pagina: 1