Fan Radeon 8500

Pagina: 1
Acties:

• ScooBY_DoO
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-08 21:22
Is de search weer eens brak??
Vind no matches op ''fan'' en op ''radeon''!
Maargoed.....
Maat van me heb een Radeon 8500 van me overgenomen en belt net dat de fan aanloopt.
Ik heb zelf op de mijne gekeken en zag dat ie geschroefd zit.
Nou heb ik hier nog wel fannetjes maar niet die maat.
Zijn deze wel los te koop in dat formaat(je)?
Er zit nog wel garantie op de kaart dus ik zal zowieso Ati benaderen hiervoor, maar in de tussentijd wil ik toch even een vervangende erop zetten.
Er zit hier een electraboer maar ik vraag me dus af of dit een beetje een gangbare maat is voor zo'n fan.
Die van m'n mobo is te klein en de andere die ik heb zijn weer te groot!

Verwijderd

eh stofzuiger der op zetten en anders is daar wel wat voor te vinden druk je der toch gewoon een andere met sink op?

• Teun
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-10-2025

Teun

Was YoMaN

Ik heb een Hercules kaart. En heb naar hen gebelt. Zij hebben me meteen een fan gestuurt. Ik denk dat het dus het makkelijkst is om ff naar de fabricant te bellen/mailen.

----~----~<{ Join [DPC]Division Brabant!! }>~----~-----

• ScooBY_DoO
YoMaN schreef op 04 augustus 2002 @ 20:39:
Ik heb een Hercules kaart. En heb naar hen gebelt. Zij hebben me meteen een fan gestuurt. Ik denk dat het dus het makkelijkst is om ff naar de fabricant te bellen/mailen.
Ja dat ben ik ook wel van plan, maar dat kan wel enige tijd duren voor ze een andere sturen.
In de tussentijd slaat z'n fan dus regelmatig vast.
Er MOET dus tijdelijk een adnere fan op anders kan ie eerdaags z'n kaart wel goodbye kissen.
Het gaat mij er dus om of dat formaat fan los te krijgen is bij een electronicaboer.
De kosten zullen het niet zijn, zolang dit z'n kaart een vroege dood kan voorkomen.

• Teun

Teun

Was YoMaN

kun je niet tussen de fan en het van die (#%@^#$%, hoe heten die dingen) soort van schroefjes doen. Ik kan ff niet op de naam komen. Van die platte ringetjes.

Je kunt natuurlijk ook die fan ff meenemen naar die winkel en daar laten zien.

• ScooBY_DoO
YoMaN schreef op 04 augustus 2002 @ 22:24:
kun je niet tussen de fan en het van die (#%@^#$%, hoe heten die dingen) soort van schroefjes doen. Ik kan ff niet op de naam komen. Van die platte ringetjes.

Je kunt natuurlijk ook die fan ff meenemen naar die winkel en daar laten zien.
Ik kan je niet helemaal volgen...
Je bedoelt de huidige fan?

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:43
erm een standaard 4cm kan er prima op hoor heb ik ook gedaan, is veel stiller dan die van ATI

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Verwijderd

De "Geen Garantie methode":
  • Fan eraf halen.
  • Sticker van de fan afhalen
  • Fan schoonmaken met stofzuiger + tandeborstel
  • Asje inspuiten met Siliconen/Teflon spray
  • Kwakje lagervet op de as
  • Sticker op het lagerhuisje
  • Fan monteren
Je zal versteld staan hoeveel fan-maten er te koop zijn - mits de goede leverancier...

• Teun

Teun

Was YoMaN

ScooBY_DoO schreef op 04 augustus 2002 @ 22:42:
[...]

Ik kan je niet helemaal volgen...
Je bedoelt de huidige fan?
Ja, dat bedoel ik. Ik weet niet precies fout gaat, maar ik dacht:
Als je de fan eraf haalt. En er dan revetten (zo heten die dingen denk ik) tussen de fan en het koelblok doet. Misschien is er dan genoeg ruimte tussen het blokje en de fan, dat ie niet meer blijft hangen.

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
neem een Socket 7 fannetje ( van een ouwe Pentium 1 ofsow ) Arctic thermal Adhesive en je kan meteen de core +20 mhz ofsow omhoog gooien.

dikzak

Pagina: 1