Toon posts:

[geluid/OSS]Geluid over netwerk naar server

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste NWOS tweakers,

Ik ben enorm aan het "tweaken" en loop daarbij tegen een klein probleempje aan. Nou ja, probleem, 'tis meer een luxe kwestie. Nl het volgende:

Ik heb 2 maal een werkstation met gentoo erop een een fijn kde bureaublad. Het snelste en meest gebruikte workstation (de mijne :) ) bevat een pci geluidkaartje. Het andere workstation wil graag een geluidskaartje, maar heeft geen plaats voor het sb16 isa geluidskaartje dat in de lade ligt. (het heeft geen isa sloten :( )

Er is nog wel een goeie ouwe p133 diener die diensten als routering , post, bestandelen, drukken etc. verzorgt. De isa sb 16 kan er ook in! en kijn heeft het toch niet zo druk :).

Nou zou het volgende fijn zijn: Kan ik het geluid wat werkstation 2 zou willen ventileren, via het lan naar de diener toesturen? En dan op een zeer doorzichtige manier zodat alle toep. daar gebuik van kunnen maken.

Ik heb al ontdekt dat Esd oftewel "Enlightnement sound deamon" daarbij zou kunen helpen, maar de manpage en de website zijn zo sumier dat ik er niet voldoende info over kan krijgen. NAS is een optie, maar ik vrees dat ik de wens voor doorzichtigheid dan kan schrappen.

Er zal vast iemand zijn die dit al eens heeft opgelost.!
Let me know!!

BTW. Mijn gentoo's hebben wel degelijk "windows"

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-02 09:40

Valium

- rustig maar -

esd = wel het makkelijkste.
op de server waar het geluid uit zou moeten komen:
code:
1
esd -tcp -public

Op de computer waar je het programma start:
code:
1
2
export ESPEAKER=server:16001
mpg123-esd blabla

Of je geeft het aan in xmms dat hij de server moet gebruiken in de ESD-output plugin.

Verwijderd

Topicstarter
Aha, ok dat liijkt erop ! Bedankt!
Maarrrrr,
kan ik dir ook voor kde aan de praat krijgen?
Ik denk dat ik het maer even moet proberen
Ik meld me nog

Verwijderd

Topicstarter
Hmm "esddsp artsd" werkt niet in ieder geval.
Maar dat andere werk goed!

Is er voor arts ook zo'n environment variable wellicht?

Verwijderd

(Kickje) Als ik het goed begrijp gaat dit niet goed werken omdat niet alle programma's van ESD gebruik maken. Kan je niet /dev/dsp enzo delen via NFS?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:06
Je kunt gerust /dev/dsp delen over NFS, maar je sounddevice is daarmee niet gedeeld ;)
Je programma's zullen IOCTLs en reads/writes doen naar die devicenode, daar hangt dan een magic number aan en de kernel van de client reageert erop.

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 13 februari 2005 @ 19:23:
(Kickje) Als ik het goed begrijp gaat dit niet goed werken omdat niet alle programma's van ESD gebruik maken. Kan je niet /dev/dsp enzo delen via NFS?
Ik denk niet dat de TS na 2,5 jaar nog met dit probleem zit :P

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.