Ik heb kort geleden een laptop 2e aangeschaft, het apparaat werkt goed, er zit alleen geen diskette drive of brander in.
Ik kreeg dus het brilliante idee om mijn super comp met de laptop te verbinden in een lan verbinden, met een crosslinkkabel.
zogezegt zogedaan, dat netwerkje iser gekomen, en werkt meestal goed, maar als ik van mijn vaste comp een gedeelde map wil openen, dan geeft de computer aan dat ik waarschijnlijk niet goed ben ingelogt, of niet genoeg rechten heb.
Dat kan helemaal niet volgens mij.
Beide computers zitten in de zelfde werkgroep die "NETWERK" heet, en mijn vaste comp heet " server" en mijn laptop "client".
ik heb alles al geprobeerd, van mijn laptop naar mijn comp lukt het direct na het opstartren wel, maar na een tijdje niet meer.
Wie het weet mag het zeggen !!
Mijn Vaste Comp:
- Athlon 1000MHz
- 512 MB EDO Ram
- Maxtor 80GIG (7200rpm)
- Geforce 2 64 mb 133mhz AGP
- 3com 10/100 MBit
- Firewire pci kaart
- 12 x DVD
- 12x8x32 Brander
Mijn laptop : ibm thinkpad 600e
- intel pentium 2 366mhz
- 128 mb ram
- maxtor 20 gig
- E-tech 10/100mbit netwerk kaart (pcmcia)
- thinkpad modem (ingebouwt) 32k ofzo weet niet precies, heb hem niet nodig !
Dit alles is verbonden met een crosslink kabel (cat5)
Werkgroep : Netwerk
Comp id : SERVER
LAP ID : CLIENT
Ik kan niet in mijn netwerk mappen komen via mijn vaste comp, ook niet in de lokale, dus zelf als ze op de zelfde comp staan, ik krijg zelf geen icoontjes het zijn
gewoon snelkoppelingen volgen windows xp pro !!
Bij mijn laptop lukt het eerste wel, maar dan lijkt de verbinding weg te vallen, deze is er echter wel !!
Ik kreeg dus het brilliante idee om mijn super comp met de laptop te verbinden in een lan verbinden, met een crosslinkkabel.
zogezegt zogedaan, dat netwerkje iser gekomen, en werkt meestal goed, maar als ik van mijn vaste comp een gedeelde map wil openen, dan geeft de computer aan dat ik waarschijnlijk niet goed ben ingelogt, of niet genoeg rechten heb.
Dat kan helemaal niet volgens mij.
Beide computers zitten in de zelfde werkgroep die "NETWERK" heet, en mijn vaste comp heet " server" en mijn laptop "client".
ik heb alles al geprobeerd, van mijn laptop naar mijn comp lukt het direct na het opstartren wel, maar na een tijdje niet meer.
Wie het weet mag het zeggen !!
Mijn Vaste Comp:
- Athlon 1000MHz
- 512 MB EDO Ram
- Maxtor 80GIG (7200rpm)
- Geforce 2 64 mb 133mhz AGP
- 3com 10/100 MBit
- Firewire pci kaart
- 12 x DVD
- 12x8x32 Brander
Mijn laptop : ibm thinkpad 600e
- intel pentium 2 366mhz
- 128 mb ram
- maxtor 20 gig
- E-tech 10/100mbit netwerk kaart (pcmcia)
- thinkpad modem (ingebouwt) 32k ofzo weet niet precies, heb hem niet nodig !
Dit alles is verbonden met een crosslink kabel (cat5)
Werkgroep : Netwerk
Comp id : SERVER
LAP ID : CLIENT
Ik kan niet in mijn netwerk mappen komen via mijn vaste comp, ook niet in de lokale, dus zelf als ze op de zelfde comp staan, ik krijg zelf geen icoontjes het zijn
gewoon snelkoppelingen volgen windows xp pro !!
Bij mijn laptop lukt het eerste wel, maar dan lijkt de verbinding weg te vallen, deze is er echter wel !!