Updaten firmware van BTC BCE621E cd-r(w) brander

Pagina: 1
Acties:
  • 167 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:37
Hallo!
Ik heb nog een oude BTC BCE621E cd-r(w) fikker 2x/2x/6x. Dat ding is al 2 jaar oud maar hij werkt nog prima. Ik heb firmware versie 2.0D maar nou zag ik laatst dat ik hem kan updaten naar versie 2.07. Hij doet het dus nog perfect dus ik heb niet direct een reden om de firmware te updaten en soms gaat het nog wel eens fout. Maar misschien leest ie dan sneller kan ie bepaalde cd's wel lezen of schrijven of zoiets. Dus weet iemand of het de moeite is om de firmware te updaten of kan ik het maar beter zo laten aangezien ie prima werkt.

• Pc123
Niemand die hier iets van weet?????

• Eguan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-11-2024

Eguan

Be Creative !

Je kunt hem altijd updaten en later eventueel terug keren naar versie 2.0 als het je toch niet helemaal bevalt.

Sommige dingen moet je geloven om ze te kunnen zien. http://www.becreative.nu/

• Eguan

Eguan

Be Creative !

Moet je wel ff ervoor zorgen dat je dus ook firmware 2.0 bij de hand heb voordat je hem gaat upgraden naar 2.0.7 :)

• Pc123
Bedankt voor de tip
Maar hoe zou ik dan aan die oude firmware kunnen komen, kan je die op een of andere manier backuppen want je kan natuurlijk nergens een oude versie downloaden.
Heeft verder nog iemand een idee wat voor nut zo'n nieuwe firmware zou kunnen hebben?

• Pc123
Weet iemand hoe ik mijn oude firmware zou kunnen backuppen voordat ik hem update en weet iemand wat voor nut het zou hebben om de firmware te updaten, zou m'n brander het daarvan beter gaan doen?

• Pc123
Heeft niemand hier verstand van???

• Eguan

Eguan

Be Creative !

Gewoon naar de ineternet site van je fikkertje gaan en daar de twee firmware versies downloaden!

Dus de oude die je al had en de nieuwe!

Het is niet zo moeilijk en als je denkt dat het je niet gaat lukken doe het dan NIET!

• Pc123
De site van mijn fikker heeft geen oude firmwares :( :( is er geen andere oplossing?

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-08 09:37
Sommige flash progjes kunnen een backup maken van je bestaande firmware. Of die van jou dat kan, weet ik niet. Als ie geen backup kan maken, kan je het maar beter niet doen...

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• Pc123
Nee, die van mij kan geen backups maken :(
Dan denk ik dat ik het maar niet doe.
Weet iemand toevallig of ik het beter toch maar wel kan doen dus of mijn fikker dan beter gaat werken?

Verwijderd

Ik heb net gisteren mijn plextor 1210a 8-)versie 1.0 geupdate naar versie 1.04.
I.v.m het onderseunen van grotere cd's ( 90 min)en het snellerbranden van mijn cd's :)
Bij mij werkt hij nog steeds perfect effe in 6 minuten cdtje volgepompt :Y

Wat wil je dan nog meer :7

Greetz to Team Duron en DPC }:O

• Pc123
Mijn brander kan al 80 min cd's en meer zal zo'n oud ding toch wel niet kunnen. Maar hoe bedoel je sneller branden? Een fikker kan toch niet sneller dan ie al kon (bv 12 speed ofzo). en aangezien mijn brander van een vaag merk uit taiwan is met nogal vage instructies met een paar vreemde files zag ik er een beetje tegenop om z'n firmware te updaten. Ik ben namelijk een beetje bang hem te slopen :) En daarom probeer ik te weten te komen of er een goede reden is om 'm te updaten anders doe ik het liever niet.

• Pc123
Iemand???

• Pc123
weet er hier op tweakers.net nou niemand wat het zou helpen om m'n firmware te updaten?
Pagina: 1