[WORD] Hoe kan ik tekst "vastzetten" ?

Pagina: 1
Acties:
  • 16.425 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ligone
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06 20:11
Tzal wel een domme vraag zijn maar kom, kzit er nu al een half uur op te zoeken...

Ik heb een documentje gemaakt waarvan de huidige tekst vastgezet moet worden, zodanig dat ik er gewoon gegevens achter/onder kan typen zonder dat de rest verplaatst of verwijderd kan worden...

Kan dit in Word? en indien ja...hoe? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ligone schreef op 04 augustus 2002 @ 20:01:
Ik heb een documentje gemaakt waarvan de huidige tekst vastgezet moet worden, zodanig dat ik er gewoon gegevens achter/onder kan typen zonder dat de rest verplaatst of verwijderd kan worden...
Bedoel je niet voor/boven? Als je er iets achter typt veranderd het toch nooit :P

Maar je kan een textbox gebruiken om de tekst in te zetten die vast moet blijven staan.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Hmm, twee keer achter elkaar klikken op de verstuur knop is niet handig 7(8)7

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:56

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

De tekst in een tekstvak zetten en vervolgens bij de werkbalk figuur de tekstomloop op achterlangs of voorlangs (ofziets) zetten.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ligone
Maar is het nie mogelijk om de al bestaande tekst die er al staat te "blokkeren" of zoiets?

zodanig dat ge der niks meer aan kunt wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:21

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

dan zou je een tekenprogramma moeten nemen (photoshop/paint shop pro) en in meerdere lagen werken

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30466

zoals een Acrobat document? dan moet je Adobe Acrobat even ergens vandaan zien te toveren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11909

volgens mij wil je een soort standaard-formulier maken wat je kan invullen?
probeer eens je document op te slaan als documentsjabloon,dan kan ge er niks meer aan wijzigen maar alleen bijschrijven

hmm bijschrijven kan dus wel...
heb zelf ook zoiets gemaakt maar dan ook met een logo en ook tekst erbij,maar dat had ik eerst gescand en dus als plaatje in het sjabloon gezet.
mits je een scanner hebt is dit een oplossing

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 11909 op 04-08-2002 23:18 . Reden: correctie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ligone
Yep, maar als ik da opsla als sjabloon kan ik er nog steeds wijzigingen in aanbrengen...
dus waarschijnlijk moet er misschien nog een of andere optie ergens aan of zo?

kvin alleen nie dewelke ...

pfff word rommel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loenatik
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-01-2024
Toch nog een reply:

Ik weet niet of je er nog wat aan hebt, maar als je de werkbalk 'formulieren' gebruikt kun je velden invoegen (die met ab|). Als je nu je document beveiligd en de optie 'formulieren' selecteert kun je wel tekst invullen in je velden, maar de gewone tekst kun je niet wijzigen.

In de eigenschappen van het veld kun je voordat je je blad beveiligd de maximum lengte aangeven van dat veld.

Let wel op: als je in beveilgde mode tekst invoert (in een veld dus), de beveiligde mode er weer afhaalt en vervolgens de beveiligde mode weer aanzet wordt de inhoud van dat veld gereset.
Pagina: 1