Toon posts:

2pc's server/gebruiks comp

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
oke ik heb twee pc'tjes en 1 monitor toestenbord etc.
Maar nu wil ik van de 1 kast een "server" maken die 24/7 aanstaat en al mijn muziek etc etc bewaard.
en de andere kast wil ik gebruiken om te gamen, surfen etc etc....
Maar ik wil vanaf de gebruiks computer alles wat is download naar de server sturen omdat die het meeste ruimte heeft...
Hoe kan ik dit het beste doen ?
en wat heb ik er voor nodig ? (os's & hardware etc)

misschien is het wat vaag uitgelegd maar ik weet niet echt hoe ik het anders moet doen..
ik heb al op veel plekken gezocht naar info maar kon niets echt bruikbaars vinden

alvast bedankt

• M4rk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-06 17:06

M4rk

Doet dingen met spullen

:? je bedoeld gewoon dat je via het netwerk je download op wil slaan op een andere pc? 8)7

Plat dak opstelling met 9x 340W JA-Solar Panelen op een Goodwe GW3000-XS omvormer en schaduw op zuid-west

Verwijderd

Gewoon een map delen, en dan voor de makkelijke geit een netwerkverbinding maken met die map. Dan kan je vanaf je workstation het direct in "station H" opslaan. Zo simpel is het..

Maar wou je hem alleen daarvoor 24/7 aan laten staan??

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Gewoon op de server win98se gooien, shares maken met volledig beheer en die als een netwerkstation mounten op je client pc die winxp oid draait. Mp3s/Films/downloads/docs allemaal in apparte shares.

Met TweakUI van MS kun je je Mijn Documenten dir naar zo'n netwerkstation laten verwijzen.

offtopic:
Je zou ook de hd uit de server in de client kunnen zetten en je veel stroomkosten en herrie besparen...

edit:

JSS is het ook met me eens... two people... one mind

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:42

Predator

Suffers from split brain

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Dit topic is gesloten.