Vid capture icm ata133 geeft tikjes ??

Pagina: 1
Acties:

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb telkens tikjes in mijn digitale video opnamen (Studio dc10+).

Met mijn vorige bord (a7v133) had ik dit als ik de raid0 disk gebruikte.
Nu heb ik het met een MSI KT3 Ultra ARU weer hetzelfde probleem.
Ik heb de nieuwste 4in1 drivers al wel.

Ik neem nu op de schijf op die op de ata133 controller van het bord zit (standaard controller) maar heb nu weer die tikjes. Is er ergens een instelling of (latency) patch die dit kan verhelpen ?

Het is btw alleen bij het opnemen en niet bij het afspelen !

Ps. Soundkaart is een Terratec SoundSystem DMX 6fire 24/96 met driver versie 2.00.2000.125

Verwijderd

Fairy schreef op 04 augustus 2002 @ 19:49:
Ik heb telkens tikjes in mijn digitale video opnamen (Studio dc10+).

Met mijn vorige bord (a7v133) had ik dit als ik de raid0 disk gebruikte.
Nu heb ik het met een MSI KT3 Ultra ARU weer hetzelfde probleem.
Ik heb de nieuwste 4in1 drivers al wel.

Ik neem nu op de schijf op die op de ata133 controller van het bord zit (standaard controller) maar heb nu weer die tikjes. Is er ergens een instelling of (latency) patch die dit kan verhelpen ?

Het is btw alleen bij het opnemen en niet bij het afspelen !
Ik ken het probleem. Beeld schokt / streept / tikt. Geluid gaat meestal goed.

In de zaak waar ik werk verkopen we de DC10+ en de DV+ (analoog uit)
alleen maar in combinatie met een Intel Processor en chipset (Asus P4B533 etc.)
Die combinatie werkt 99% altijd.

Er zijn vage hardware combinaties van de DC10+ met een VIA chipset die
blijkbaar wel goed werken omdat er nog steeds mensen op GOT melden dat het goed werkt.

Het probleem ligt overigens niet zo zeer aan de AMD processor. De VIA chipset lijkt de boosdoener. Druk je een Intel CPU op een VIA chipset dan treedt dit probleem ook meestal op.

Installatie van laatste updates, VIA4in1, PCI Performance Enhancer 1.07 enzovoort brengen tot nu toe geen oplossing.

Mochten er medetweakers zijn met een werkende VIA combinatie dan ben ik benieuwd welke het is of wat zij gedaan hebben om het werkend te krijgen.

• Fairy
  • Niet online
Verwijderd schreef op 04 augustus 2002 @ 19:56:
[...]

blijkbaar wel goed werken omdat er nog steeds mensen op GOT melden dat het goed werkt.

Het probleem ligt overigens niet zo zeer aan de AMD processor. De VIA chipset lijkt de boosdoener. Druk je een Intel CPU op een VIA chipset dan treedt dit probleem ook meestal op.

Installatie van laatste updates, VIA4in1, PCI Performance Enhancer 1.07 enzovoort brengen tot nu toe geen oplossing.

Mochten er medetweakers zijn met een werkende VIA combinatie dan ben ik benieuwd welke het is of wat zij gedaan hebben om het werkend te krijgen.
Op mijn A7V133 en A7V333 heeft het altijd goed gewerkt op de normale controller. en nu heb ik een MSI (Asus was dood) en nu heb ik dit probleem dus.

Er moet toch iets aan te doen zijn :? Ps. ongeveer tegelijkertijd ben ik overgestapt op een Terratec geluidskaart. Dit kan er ook mee te maken hebben.

Van PCI sloten wisselen helpt overigens niet.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:01

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Verwijderd schreef op 04 augustus 2002 @ 19:56:
[...]

Ik heb een A7V133 met XP 1800 cpu en Pinnacle Studio Deluxe 7, en dit werkt perfect hoor. Geen tikjes of schokken. Ik heb PPE niet geinstalleerd, gewoon de software zo uit de doos. Dus, het kan wel werken.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Fairy
  • Niet online
Microkid schreef op 04 augustus 2002 @ 22:01:
[...]

Ik heb een A7V133 met XP 1800 cpu en Pinnacle Studio Deluxe 7, en dit werkt perfect hoor. Geen tikjes of schokken. Ik heb PPE niet geinstalleerd, gewoon de software zo uit de doos. Dus, het kan wel werken.
Mijn a7v133 met sblive ging ook goed, maar ik heb nu een MSI met terratec dmx6fire 24/96

• Fairy
  • Niet online
Ik heb net effe wat getest.

Als ik video opneem op een schijf die aan de promise controller hangt, dan kraakt het geluid heel erg.
Dat verklaart ook dat het tikt als ik op een andere schijf opneem, dat komt omdat de promise telkens kleine beetjes data naar de schijven opstuurt.

Dus de promise zit de boel in de weg !

Maar wat kan ik hier aan doen ???

De MBfasttrack133 uitschakelen en een ultra100 kaartje van promise kopen ????

• Fairy
  • Niet online
Whaaaaa, het leven is heerlijk 8) 8) :*)

Ik ben aan het zoeken geweest en ik heb een beta latency patch gevonden op http://www.networking.tzo.com/net/software/ . Namelijk http://www.networking.tzo...ncy_v020_beta4_057301.zip (Experimental Version 0.20 beta 4 7/3/02).

En de tikjes lijken weg !! als ik op de raid disk opneem hoor ik nog geen tikjes _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ .

Damn ik ben blij!!!

:9

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:01

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Hmmm, zou die patch ook voor mij werken? Als ik m'n Promise controller gebruik icm een Pinnacle Capture card, hangt de promise vaak. Iemand enig idee?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Fairy
  • Niet online
Microkid schreef op 05 augustus 2002 @ 13:02:
Hmmm, zou die patch ook voor mij werken? Als ik m'n Promise controller gebruik icm een Pinnacle Capture card, hangt de promise vaak. Iemand enig idee?
Probeer het en post ook even het resultaat aub 8-)
Pagina: 1