Wat is dit?

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Hoi medetweakers,

sorry voor de vage titel, maar ik vroeg me af wat dit voor een stuk hardware is:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/juniorrules/Vage%20hardware%202.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/juniorrules/Vage%20hardware%201.jpg

(60 polig)

Het is geen insteekkaart oid, maar wel erg vaag :?
Ik heb zoiets nog nooit gezien.
Iemand enig idee wat het is?

[ Voor 0% gewijzigd door Zegato op 04-08-2002 18:42 . Reden: image fixed :) ]

T.net gallery | V&A ads

Verwijderd

het is oud

• Mentalist
  • Laatst online: 10-08 03:46

Mentalist

[avdD]

Is dat de hele kaart?

Zou het wel een computeronderdeel zijn :?

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Wat dacht je van een duidelijke foto?

• Zegato
  • Niet online
W3ird_N3rd schreef op 04 augustus 2002 @ 18:44:
Is dat de hele kaart?

Zou het wel een computeronderdeel zijn :?
ff nog snel een scan ervan gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/juniorrules/Vage%20hardware%203.jpg

Ik vroeg me ook af of het wel een computeronderdeel is...

De grote zwarte chip naast de grijze met het stickertje is van Toshiba

T.net gallery | V&A ads

Verwijderd

Op de kaart staat MGCS en dat betekent volgens mij Matsushita Graphic Communication System. Dit is een onderdeel van Panasonic en die maken kopieermachines en faxen.
Dit zal dus waarschijnlijk een onderdeel van een fax of een kopieermachine zijn en niet van een computer.

• whitey-d
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-08 19:24
wat zouden die lege "slots" dan zijn in de onderste helft, misschien wel lachen om dat hele ding te ontleden in wat het doet?

“Advertising says to people, 'Here's what we've got. Here's what it will do for you. Here's how to get it.'”

• Zegato
  • Niet online
Ik heb ook nog een hi-res image dan kunnen jullie de details ff bekijken:

http://members.home.nl/juniorrules/Vage%20hardware%204.jpg
:)

T.net gallery | V&A ads

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
ik denk dat dit een soort printgeheugen is, de cache van de printer laat maar zeggen waar deze de pagina's in opslaat (dit wordt ook gebruikt in kopieermachines en faxen). Dit geheugen had je in verschillende hoeveelheden, en natuurlijk, hoe meer geheugen, hoe betere prestaties, maar ook hoe duurder. Deze kaarten werden massaal gemaakt, en daarna werd de hoeveelheid geheugen erop geprint dat gevraagd werd, zo hoefden ze maar een kaart te maken voor alle hoeveelheden geheugen, wat weer geld bespaarde.

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08 21:33
Ik zie MGCS erop staan, en kwam via www.mgcs.co.jp op Matsushita Graphic Communication Systems uit (onderdeel van Panasonic). Dus zeg maar onder andere FAX vermoedelijk. Door de Japanse tekens kom ik niet verder :)

No production networks were harmed during this posting

• whitey-d
zo ik heb even wat naslagwerk gevonden over een van de onderdeeltjes op de printplaat (HD74HC257), dat onderdeel komt van hitachi af. Er zitten er een paar van naast het eind (of begin) van de aansluiting van het geheel.
http://www.has.hitachi.co...chi/Std_Log/HD74HC257.pdf
Ik kan er zelf overigens weinig inhoudelijke berichtgeving over plegen, aangezien ik niet de expert ben op dit gebied.. Misschien weet iemand anders er meer over te concluderen?

“Advertising says to people, 'Here's what we've got. Here's what it will do for you. Here's how to get it.'”

Verwijderd

paella schreef op 04 augustus 2002 @ 19:43:
Ik zie MGCS erop staan, en kwam via www.mgcs.co.jp op Matsushita Graphic Communication Systems uit (onderdeel van Panasonic). Dus zeg maar onder andere FAX vermoedelijk. Door de Japanse tekens kom ik niet verder :)
zie 4 posten hierboven, zover was ik ook al.

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 04 augustus 2002 @ 19:20:
Op de kaart staat MGCS en dat betekent volgens mij Matsushita Graphic Communication System. Dit is een onderdeel van Panasonic en die maken kopieermachines en faxen.
Dit zal dus waarschijnlijk een onderdeel van een fax of een kopieermachine zijn en niet van een computer.
"Wat is dit" zijn mijn favo topics maar deze is dan wel heel lastig...

Verwijderd

Eprom, Z80, geheugen, ruimte voor meer geheugen. Aansturing ergens van, lijkt me.

• whitey-d

Verwijderd

interessant hoor

• whitey-d
wat mag die hand eigenlijk betekenen met die uitgestoken vinger en een gewicht eraan (op dat rooie plaatje). Ziet er verdacht uit..

• EnRaged
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-01-2022

EnRaged

rijdt met Joe Bar Team Spirit

Dat "rode stickertje met het handje" wil volgens mij ook niet meer zeggen dat je je even moet aarden voordat je het kaartje vastpakt.

Ik ga ook voor het geheugenmodule voor een fax/printer/copier, zoals Frim dus al stelde

Overtuigingen zijn gevangenissen.................................................. Specs: een Duron 650@800 in een gemod kastje, een P-100 in een Panasonic videorecorder gemod enne.... 90PK op 2 wieltjes voor d'n echte snelheid.

Verwijderd

whitey-d schreef op 04 augustus 2002 @ 20:24:
wat mag die hand eigenlijk betekenen met die uitgestoken vinger en een gewicht eraan (op dat rooie plaatje). Ziet er verdacht uit..
was te laat.

Verwijderd

[OFFTOPIC]Met welke scanner heb je dat hi res plaatje gedaan? :) ziet er goed uit

• whitey-d
EnRaged schreef op 04 augustus 2002 @ 20:33:
Dat "rode stickertje met het handje" wil volgens mij ook niet meer zeggen dat je je even moet aarden voordat je het kaartje vastpakt.

Ik ga ook voor het geheugenmodule voor een fax/printer/copier, zoals Frim dus al stelde
ok, kan niemand een nog gedetailleerdere analyse doen d.m.v. de exacte onderdelen, zodat de werking van het ding geillustreerd wordt (volgorde van verwerking signaal e.d.)? Indien mogelijk uiteraard. Just wondering..

• EnRaged
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-01-2022

EnRaged

rijdt met Joe Bar Team Spirit

Tja, ik ben ook maar een elektro-n00b, maar er zitten wat eenvoudigere schakelingen op, en een hele zooi geheugen aan boord (zeker gezien de leeftijd) dus ik kan me moeilijk iets anders voorstellen. En ja, volgens mij zit er dus ook nog een mitsubishi (128K?) Eprom op, althans daar heeft het het meest van weg, dus ik heb verder ook geen idee wat het anders zou kunnen doen. Verders is die Toshiba Z84C volgens mij ook niks meer dan een 4Mhz cpu-tje wat wellicht voor de In/Out kan werken. Maar hoe kan het een interface kaart of een parrallel poort zijn, als het maar 1 connector heeft? Ik denk dat het ding of een hele eigen functie had (om iets aan te sturen wellicht), of anders inderdaad gewoon een geheugenmodule is. Al zou het bedoeld zijn om iets aan te sturen, waarom zit er dan (relatief) zo veel geheugen op?

Overtuigingen zijn gevangenissen.................................................. Specs: een Duron 650@800 in een gemod kastje, een P-100 in een Panasonic videorecorder gemod enne.... 90PK op 2 wieltjes voor d'n echte snelheid.

Verwijderd

das een oude computer altans dr zit een z84 proc op en die chippies boven aan das geheugen en de eeprom waarschijnlijk een soort bios

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 augustus 2002 @ 21:31:
das een oude computer altans dr zit een z84 proc op en die chippies boven aan das geheugen en de eeprom waarschijnlijk een soort bios
Wat het wel is weet ik niet, maar dat is het iig NIET, dat weet ik wel :)

Verwijderd

Hier kun je vinden wat die Toshiba chip kost, en het zou een Z80 variant van Toshiba zijn. De Z84 is er in 4 & 8 MHz, en worden overigens nog steeds gebruikt voor allerhande eenvoudige controllers enz.

• Zegato
  • Niet online
Ik gooi het weg, degene die het wil hebben komt het maar gratis ophalen :) ( mail me dan @ misty_shifty@hotmail.com )

T.net gallery | V&A ads

• ahbart
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:19
ik doe ook eens een gooi, om de fun er in te houden. module uit flipperkast? :D

Verwijderd

• Mentalist
  • Laatst online: 10-08 03:46

Mentalist

[avdD]

whitey-d schreef op 04 augustus 2002 @ 20:24:
Dat betekend volgens mij dat je ermee kunt jojo-en ofzo :+

Verder topicstarter, ik zou het ding op Ebay zetten en kijken of iemand zo maf is erop te bieden ;)

Je kunt het ook nog posten in het grote "wat is dit nog waard" topic om Lopez te pesten :P :+

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Pagina: 1