Toon posts:

[Win2k] internet begin pas 5 minuten na het opstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb sinds kort last van dat de eerste 5 minuten na een (re)boot internet niets doet... ICQ en Msn proberen niet eens te conecten IE werkt ook niet goed als ik een site laat op zoeken dat krijg ik niet eens een bericht dat de pagina niet is gevonden ofzo. verder heb ik gezien dan er bij de processenlijst iets staat: niet actieve systeemprocessen ter grote van 16kb en onder cpu bij dat process staat altijd bijna 95-100%

syteem: Celeron 566
512 mb geheugen
Windows 2000 Pro
Zonealarm Pro Firewall versie 3.0.134

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08 20:53
mm nooit meegemaakt zet deinstalleer zonealarm eens en kijk wat er gebeurd.

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• ripexx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:22

ripexx

bibs

Verwijderd schreef op 04 augustus 2002 @ 18:10:
ik heb sinds kort last van dat de eerste 5 minuten na een (re)boot internet niets doet... ICQ en Msn proberen niet eens te conecten IE werkt ook niet goed als ik een site laat op zoeken dat krijg ik niet eens een bericht dat de pagina niet is gevonden ofzo. verder heb ik gezien dan er bij de processenlijst iets staat: niet actieve systeemprocessen ter grote van 16kb en onder cpu bij dat process staat altijd bijna 95-100%

syteem: Celeron 566
512 mb geheugen
Windows 2000 Pro
Zonealarm Pro Firewall versie 3.0.134
Met betrekking tot die "niet actieve systeemprocessen" (System Idle Process) Dit is je ongebruikte processor kracht, dus je comp is aan het slapen :O . Voor de rest zou zonealarm een probleem kunnen zijn, btw wat voor een internet verbinding heb je, misschien dat er iets mis is met je dhcp instellingen etc etc.

buit is binnen sukkel

• ikke007
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-08 15:49
[not-so-serious-mode]
Het ligt aan windows! kan niet anders! windows is EVIL! })
[/not-so-serious-mode]

het kan eraan liggen dat zonealarm je internet instellingen heeft gewijzigd en dat tijdens de eerste 5 minuten hij nog zichzelf moet opstarten oid.. uninstall zonealarm voor de lol eens en kijk wat er gebeurt..

en anders; start op pak koffie en geniet.. en wacht.. een echt van nelle moment :)

Lets remove all security labels and let the problem of stupidity solve itself

Verwijderd

Topicstarter
ik heb Zonealarm maar er af geknikkert en probleem was weg....

Thanx voor de Info