Toon posts:

Chello modem vraag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Welk modem is beter en waarom?

De Terayon of de Motorola

Wat is het verschil behalve het merk, zijn er voor/nadelen bij het ene merk tov het andere merk?

Verwijderd

uhm

ik heb zelf een lancity
maar de overburen die sinds enkele weken chello hebben, kregen ene motorola
terayon ken ik verders niet...

die monteur vertelde me dat die motorola dingen goedkoper waren, maar verder wist hij ook niet wat de voordelen waren t.ov. andere merken

zolang je maar de maximale 1.5mbps haalt, lijkt me ieder merk wel prima!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Het maakt eigenlijk niet echt uit, aangezien het chello netwerk het is die de boel vertraagt. Beide modems kunnen echt veel meer dan 1,5Mbit aan, maar als chello dat niet toelaat is het feest voorbij.
En de pings, ach, dat is ook bij beide goed :P

🌞🍃

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Alle modems werken evengoed, het wordt nl. allemaal via je provider geregelt, dus mocht er een storing zijn, dan ligt dit aan je provider niet aan je modem.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Enforcer schreef op 04 augustus 2002 @ 18:08:
Alle modems werken evengoed, het wordt nl. allemaal via je provider geregelt, dus mocht er een storing zijn, dan ligt dit aan je provider niet aan je modem.
Hoe verklaar jij dan een downtime van een week, die weer was gefixed toen m'n Com21 modem werd vervangen? :P
Maarja, die modems gaan normaal gesproken niet zo vaak stuk, dat verschilt niet zo veel.

🌞🍃

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dat heet een fabrieksfout of gewoon een electro-tje wat stuk is gegaan ?!?
Stukgaan kunnen ze altijd ... ik vertrouw er zelf ook niet op dat mun Realtek NIC het over 20jaar nog steeds doet of jij wel soms ? :)

Verwijderd

DataBeest schreef op 04 augustus 2002 @ 18:17:
[...]

Hoe verklaar jij dan een downtime van een week, die weer was gefixed toen m'n Com21 modem werd vervangen? :P
Maarja, die modems gaan normaal gesproken niet zo vaak stuk, dat verschilt niet zo veel.
Het ligt aan beide. Als Chello een zwakker signaal afgeeft dan "normaal" dan kan het zijn dat je Com21 modem het niet meer kan volgen, terwijl een minder storingsgevoeliger type zoals de Terayon dan niet 'down' gaat.
Pagina: 1