Toon posts:

[linux router / mirc] kan geen DCC transfers verzenden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan geen dcc's meer uitvoeren met mirc sinds mn firewallscript op mn linux. Ik kan wel van anderen ontvangen, maar niet zelf meer versturen.
Ik weet dat je explictiet toegang moet geven voor programma's op een pc (portforwarding), maar over welke poort lopen de transfers ? ik heb 6667 (standaardircpoort) geprobeerd en geprobeerd om mn linux als proxy op te geven en dan over een poort die ik geforward heb (bijvoorbeeld poort 2222).

Iemand een idee hoe dit dcc toch kan gaan werken / hoe je een dcc over een andere poort kan laten gaan, zo dat het ook werkt?

P.S. ik heb em maar hier gepost ipv in SA, omdat de oplossing naar mijn idee aan de 'linux-kant' moet zitten.

Verwijderd

Makkelijk zat.

DCC werkt als volgt, IRC-er A stuurt via de IRC-server aan IRC-er B dat hij of zij (IRC-er A) een bestandje wil sturen of wil chatten. Zoals je dus niet verwacht: partij B zet nu dus direct met A een verbinding op. No way dat de firewall weet wat ie hiermee moet. Oplossing:

Stap 1: In mIRC kun je instellen welke TCP poorten hij moeten gebruiken voor DCC in die verzoeken. Weet zo even niet waar, want ik heb mIRC niet geinstalleerd nu. Het kan echt.

Stap 2: Forward vanaf de firewall deze poorten naar de PC met mIRC er op.

Heb je meerdere PCs met mIRC? Ieder een andere poort-range. (bv. 5000-5019 voor PC1 en 5020 to 5039 voor PC2).

PS. PAK MINIMAAL 19 POORTEN GROTE RANGES.

• JJJ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:25

JJJ

Verwijderd schreef op 04 augustus 2002 @ 17:18:
Waarom moet dat? Ik heb alles over 1 poort lopen en tot nu toe iig. geen problemen ondervonden.

Verwijderd

Oh.. dat had ik es gelezen .. als minder ook goed .. tja ..

Verwijderd

trouwens .. 1 is wat weinig: als je meerdere connecties tegelijk wil?!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 augustus 2002 @ 17:18:

Stap 1: In mIRC kun je instellen welke TCP poorten hij moeten gebruiken voor DCC in die verzoeken. Weet zo even niet waar, want ik heb mIRC niet geinstalleerd nu. Het kan echt.

Even een aanvulling : In mIRC ga naar Options > DCC (doh) > Options > en dan DCC ports (First + Last)

Heb er maar 2 gemapped en werkt prima.

Verwijderd

Volgens mij zitten er bij net-filter voor Linux 2.4 speciale opties in de kernel om het DCC-probleem op te lossen.

Verwijderd

Nem0, yup ... Ik weet zo niet of dat zowel voor DCC-chat als DCC-send is.

Verwijderd

Met de modules ip_conntrack_irc en ip_conntrack_nat zou alles vanzelf moeten gaan, zonder gedoe met portforwarden.
Klein nadeel is dat er een veiligheidslek inzat t/m 2.4.18. Ik neem aan dat dit in 2.4.19 gemaakt is.

Verwijderd

Topicstarter
Waar nem0 en MarcelP het over hebben gaat mij wat te ver, ik ben niet zo bekend met linux.
In mIRC zit onder file->options->dcc->options 'dcc ports'. Daar heb ik 2667-2669 ingevuld en deze heb ik in de linuxrouter laten forwarden naar het ip van mijn pc, maar toch krijg ik geen DCC transfers verstuurd. Wat doe ik nu verkeerd ? ik heb zo geforward: ipmasqadm portfw -d -P tcp -L 'mijnexterneip' 2667 -R 'mijninterneip' 2667 (werkelijke ips achterwege gelaten)

• windancer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-08 16:42
portfw -d

delete een rule. Jij moet

portfw -a

hebben omdat je een rule wilt add-en.
Verwijderd schreef op 04 augustus 2002 @ 18:17:
Waar nem0 en MarcelP het over hebben gaat mij wat te ver, ik ben niet zo bekend met linux.
In mIRC zit onder file->options->dcc->options 'dcc ports'. Daar heb ik 2667-2669 ingevuld en deze heb ik in de linuxrouter laten forwarden naar het ip van mijn pc, maar toch krijg ik geen DCC transfers verstuurd. Wat doe ik nu verkeerd ? ik heb zo geforward: ipmasqadm portfw -d -P tcp -L 'mijnexterneip' 2667 -R 'mijninterneip' 2667 (werkelijke ips achterwege gelaten)
Pagina: 1