[LITE-ON]32x brander werkt slecht

Pagina: 1
Acties:

• DrJamez
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-04 22:13
Ik heb een Lite-On 32x brander (123S). Als ik nu een rewritable brand, dan is ie alleen leesbaar in mijn brander. Als ik een CD brand, dan kies ik onder Nero (laatste versie 5.5.9.0) geen multisessie en cd sluiten.

Ik draai Win98 SE en Nero (zoals gezegd). Op mijn primary IDE zit mijn HD, op mijn secondary zitten een DVD speler (master) en de brander (slave).

Wat kan het probleem zijn dat de rewritables niet gelezen kunnen worden?

(Ik heb al gezocht via google, maar niets gevonden, hoop dat de search weer gauw gaat leven)

Temper is the one thing you can't get rid of by losing it.

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-04 17:55
Topic titel slaat natuurlijk nergens op, maak daar maar, cdrw werkt niet in mijn pioneer dvd oid van.

CDRW's zijn zowieso niet te gebruiken voor de meeste AUDIO cd spelers, maar dat zal niks nieuws zijn.

Pioneers dvd drives staan er ook om bekend slechte rw lezers te zijn.
Je zou eens een ander merk RW kunnen proberen.
Ik neem aan dat je DAO heb gebrand ? (cd afsluiten etc)

Beetje zelf testen kan geen kwaad, rw's kosten immers niks.

Suc6

• corné
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-11-2024
ik denk niet dat het ligt aan je brander, want ik heb dezelfde brander en ik heb geen problemen met me rewritables ¿

Verwijderd

voor beter branden moet je niet je cd-roms op dezelfde IDE poort hangen....

gooi je DVD en master HD op primary en je brander en eventueel 2e HD op de secondary.... dit is al beter voor nero... dit lost daarentegen nog niet het probleem van je slecht leesbare cd's op

Hoe vaak heb je de cd-rw's al gebruikt??? daar kan het namelijk ook nog aan liggen, juist omdat de lezer van de brander gevoeliger is leest deze beter de cd's van mindere kwalitiet

• Sebasstk
  • Laatst online: 28-02 20:43
Ik heb hem ook, nergens last van....

heb pioneer dvd apart aan ide kabel en cdr ook

niet te vergeten "en windows XP" :+

Amd Athlon XP 2000+ en Alpha 8045t + Papst ngm, 56.0 °C Stress | Msi K7T266 Pro2-RU| 512MB DDR (Crucial/Micron) CL=2.5 | 2x Maxtor 80GB (D740X, 7200rpm) raid0 | Maxtor 120G | Ati Radeon 8500 Retail | 19 Inch Panasonic | Pioneer dvd 116 | Liteon 52/24/52

• DrJamez
KBDE schreef op 04 augustus 2002 @ 17:23:
Topic titel slaat natuurlijk nergens op, maak daar maar, cdrw werkt niet in mijn pioneer dvd oid van.
OK, en wat schreef ik zelf
Als ik nu een rewritable brand, dan is ie alleen leesbaar in mijn brander.
Ik heb dus niet gezegd dat het alleen in mijn Pioneer was. De topic titel is gewoon goed.
CDRW's zijn zowieso niet te gebruiken voor de meeste AUDIO cd spelers, maar dat zal niks nieuws zijn.
Klopt, maar een Pioneer DVD speler is ook geen audio speler
Pioneers dvd drives staan er ook om bekend slechte rw lezers te zijn.
Is dat zo?
Je zou eens een ander merk RW kunnen proberen.
Phillips, Lite-On en Imation genoeg?
Ik neem aan dat je DAO heb gebrand ? (cd afsluiten etc)
Jep, staat ook in mijn verhaal.
Beetje zelf testen kan geen kwaad, rw's kosten immers niks.
Heb ik gedaan, ik post niet voor niks een topic.
Suc6
Dankjewel

Het probleem is echter opgelost 8)7 ik heb geen idee wat ik heb gedaan. Hij schrijft nu weer gewoon, alles werkt weer normaal. Ik heb alleen een keer (terwijl de PC compleet van spanning af was) de kabels een keer los gemaakt en weer vast gemaakt. Het lijkt wel of er een bepaald geheugen effect in de brander zit.

Misschien moet ik de kabels eens anders vast gaan maken, maar dan moet ik eerst andere kabels gaan halen aangezien deze te kort zijn :+

• Sebasstk
Het lijkt wel of er een bepaald geheugen effect in de brander zit.

------------------------------------------------------------------------------------

8)7

Amd Athlon XP 2000+ en Alpha 8045t + Papst ngm, 56.0 °C Stress | Msi K7T266 Pro2-RU| 512MB DDR (Crucial/Micron) CL=2.5 | 2x Maxtor 80GB (D740X, 7200rpm) raid0 | Maxtor 120G | Ati Radeon 8500 Retail | 19 Inch Panasonic | Pioneer dvd 116 | Liteon 52/24/52

• DrJamez
hmtwm schreef op 04 augustus 2002 @ 21:17:
Het lijkt wel of er een bepaald geheugen effect in de brander zit.

------------------------------------------------------------------------------------

8)7
En dankjewel voor de nuttige post.

Er is toch al gezegd dat het probleem is opgelost?

• Sebasstk
En dankjewel voor de nuttige post.

Er is toch al gezegd dat het probleem is opgelost?

-------------------------------------------------------------

ok, nog 1 dan!

Slotje >:)

Pagina: 1