Toon posts:

Welk materiaal voor zelfbouwkast?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik wil een eigen kast maken maar nu is mijn vraag welke materiaal zal ik hier voor gebruiken.
het word een kubus met 3 fan's aan de voor kant 2 aan de zijkant en 1 achter.
is dit genoeg qua koeling .
Ik zat te denken om de case van mdf te maken iemand die een goed idee heb vertel het maar alvast bedankt

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:06

Exirion

Gadgetfetisjist

The Pimp schreef op 04 augustus 2002 @ 16:22:
PS als ie af is zal ik zeker ff de pics showen :r
:?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
van alluminium als je de spullen hebt omdat een beetje netjes te bewerken en anders maar mdf.

Verwijderd

hij heeft kennelijk niet zo veel eigendunk :)

• thettes
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-05-2025
wel in jezzelf blijven geloven he.... de koeling is iig genoeg, wat voor sys komt erin?

Verwijderd

Alu- hoekprofiles als basis

zoek eens naar reseTTim's nieuwe case "Begonneeehhh met een nieuwe casemod" :)

succes

Verwijderd

Topicstarter
komen 2 systemen in een athlon 1400 en een pentium 3 1ghz.beide 512intern .

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

zou het idd van alu plaat maken, metal kan ook, maar alu kan al mooi zijn van zichzelf, hoef je niet per see te evreven, want roesten doet t toch niet. bij metaal heb je dat wel, dus dan moet je het wel verven (of anodizeren, verzinken enz. enz.) alu look is natuurlijk best wel mooi, maar dan moet je dus zorgen voor een mooie afwerking en bescherming, want als er krassies bij de bouw erop komen of tijdens t gebruik krijg je die er niet meer vanaf. bij metaal verfje erover en weg is t. dus het is net waar je zelf voor kiest. zorg in ieder geval voor een stevig frame,(lassen??) en darop dunne platen, je ken wel dik nemen, maar ik denk dat je hem wel wilt kunnen verplaatsen met de hand.

Verwijderd

Topicstarter
inderdaad hij moet wel te tillen zijn maar waar het mij om gaat is die koeling is dat voldoende voor 2 pc's
ik denk datik inderdaad een frame maak en daar platen oplas en dan alles ff netjes maak en bij me buurman in de autospuiterij drop LOL

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Welkom op GoT

Tip: RTFF

/edit

zoeken ?

Verwijderd

Hbe zelf ook een eigen kast gebouwd en heb dit gedaan met alu hoek profielen en tsja dan met popnagels inelkaar geschoten en je heb een stevig en zeker nuttige case ;)

Verwijderd

Topicstarter
he fragzor heb je een pic van dat ding mail em anders even naar me ideeën zijn altijd erg welkom :*)

• gvdh81
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-07 08:51

gvdh81

To got or not to got..

waar slaat dit op?

[ontopic]Ik zou het van aluminium maken, gisteren mijn chieftec proberen te verslepen en dit was dus gewoon NIET te doen..[/ontopic]

Verwijderd

gvdh81 schreef op 04 augustus 2002 @ 17:23:
[...]
[ontopic]Ik zou het van aluminium maken, gisteren mijn chieftec proberen te
verslepen en dit was dus gewoon NIET te doen..[/ontopic]
Ik moet mijn chieftec high tower zovaak verslepen voor lan's :7 tis wel goede training hahaha

Verwijderd

Topicstarter
RTTF betekent na uitleg wat ik kreeg van hem RED THE FUCKING FAQ

Verwijderd

ik zou hem gwoon van alu profielen maaken en daartussen alu platen, ik ben dat ook van plan en het is niet zo moeilijk...alu profielen op maat maken....dan gaatjes in de alu profielen en de alu platen boren en dan pop-nagels erin pleuren... :Y)

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-08 09:28

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Verwijderd schreef op 04 augustus 2002 @ 19:08:
RTTF betekent na uitleg wat ik kreeg van hem RED THE FUCKING FAQ
neuh... kan 2 dingen betekenen:

READ the fucking FORUM

en

READ the fucking FAQ

Die laatste is denk ik sowiezo wel handig voor je....

Die topictitel van je is niet echt prettig om te lezen met die hoofdletters.
Overdadig gebruik wordt hier op GoT dan ook regelmatig 'afgestraft' met een slotje...

• Perphide
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-04-2024
RTTF? zou het dan niet RTFF moeten zijn?

Verwijderd

Gewoon mdf gebruiken van 8 MM dik en daarna verven, is je kast wel wat zwaarder maar dempt wel geluid van je pc... Van alluminium platen maken is f*cking duur, of je moet er een goed adresje voor weten. Met mdf wordt ie wel wat warmer, maar door die 3 fans die je er in wilde zetten zou ik me niet te druk daarover maken.

• weerdo
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ikzelf heb ook een houten kist verherbouwd (een CD-koffer) tot een PC-kast. En het meeste werk ging voor mij in het bewerken van de atx-tray (Moederbordplaat en backplate) voor gebruik in de kast. Gaten voor de fans boren was geen enkel probleem.
Pagina: 1