welke cd spler voor ong. € 400

Pagina: 1
Acties:
  • 247 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• trillion
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Mijn oude Marantz CD-50 begint na ongeveer 14 jaar en tig duizenden cd's langzaam te haperen en moet dus binnenkort waarschijnlijk vervangen worden.
Helaas, altijd voortreffelijke speler geweest.
Wie heeft tip voor een goede opvolger voor genoemd bedrag?
Zoek naar een neutraal geluid.

• Funk414
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01-2022
Waar je naar kunt luisteren: Marantz cd6000OSE, NAD C521i, Cambridge Audio d500SE

• Fireman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-10-2025

Fireman

We talk about luxury problems

Dit is een Neutrale speler met een klasse geluid. Heb 'm zelf ook. Hier heb ik ook nog een link naar meer info er over -> http://www.rega.co.uk/index2.htm
Afbeeldingslocatie: http://www.rega.co.uk/product_images/Planet.jpg

't is maar net wat je er voor uit wil geven. Er zijn zoveel goede spelers vandaag de dag te koop voor dat bedrag dus luister even voor dat je gaat kopen.

[ Voor 0% gewijzigd door Fireman op 04-08-2002 16:54 . Reden: Verkeerde link :( ]

Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
Wil je weer marantz: de cd 6000.

Verder is een nad c521i en de cambridge ook erg mooi, ook pioneer niet vergeten met de mooie stable platter loopwerken, en de qs serie van sony.

En fireman, ik kan wel een wadia gaan posten maar die heb je ook niet voor 400 euro......

• Fireman

Fireman

hervaz schreef op 04 augustus 2002 @ 16:55:

En fireman, ik kan wel een wadia gaan posten maar die heb je ook niet voor 400 euro......
Hoeft toch niet nieuw te zijn. Als je een speler koopt van een jaar of 2 van dit caliber dan heb je gewoon een goed ding en dat moet lukken voor €400,-

Om misverstanden te voorkomen.

Ik heb een Wadia gevonden :) wat kosten die dingen eigenlijk?

Afbeeldingslocatie: http://www.wadia.com/products/861/861_grey_dk.jpg

• hervaz
  • Laatst online: 24-11-2025
Als ik vandaag een planet van 2 jaar oud zie voor dat bedrag koop ik hem meteen :)

Ze zijn 2dehands nou eenmaal nog steeds duur. (helaas, mooie speler)

Een wadia kost nieuw, het model dat jij laat zien geloof ik dik meer dan 10.000 euro.

Hier een 2dehandsje, koopje! :)

http://www.audio-markt2.d...ails=&request=detailframe

• Fireman

Fireman

hervaz schreef op 04 augustus 2002 @ 17:04:
Als ik vandaag een planet van 2 jaar oud zie voor dat bedrag koop ik hem meteen :)

Ze zijn 2dehands nou eenmaal nog steeds duur. (helaas, mooie speler)

Een wadia kost nieuw, het model dat jij laat zien geloof ik dik meer dan 10.000 euro.

Hier een 2dehandsje, koopje! :)

http://www.audio-markt2.d...ails=&request=detailframe
:(

Wat een hoop geld.

Als je op mijn site kijkt dan zie je de componenten die ik heb. Ik heb dat setje voor FL 2200,- mogen kopen terwijl het nieuw FL5600,- zou moeten kosten dus reken maar uit. Ik heb ongelovelijk mazzel gehad.

Ik liep langs een zaak en die vent had het net neer gezet. Ik ging naar binnen en vroeg: hoeveel moet je ervoor hebben? 2Miel dus ik zeg: is goed. Die vent even slikken want hij zei zomaar wat. De vorige eigenaar had 't net ingeruild voor wat anders. En ik wist dat ik dat setje wilde hebben (was er al geruime tijd mee bezig) Dus een beetje mazzel moet je wel hebben.

off topic

foutje

end off topic

• Fireman

Fireman

Occasions misschien staat er wat tussen. Moet wel zeggen dat het duurder is dan dat ik dacht 8)7

Marantz

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:55
trillion: Lees de AV policy nog even goed mbt. het openen van "wat moet ik kopen" topics. Zoals je ziet, als je je openingspost ergkort en met weinig info houdt, zijn de reacties die krijgt niet al te bruikbaar. (en ja, dit is ook een tip voor nieuwe posters in dit topic, ontopic gaarne :) )

Verwijderd

Je kunt natuurlijk ook voor ca. 100 euro je laser gebeuren laten vervangen! Scheelt bakken met geld en je houd mooi je ouwe beesie!!
of je bent er op uitgekeken :?

• Fireman

Fireman

Lampje schreef op 04 augustus 2002 @ 18:23:
trillion: Lees de AV policy nog even goed mbt. het openen van "wat moet ik kopen" topics. Zoals je ziet, als je je openingspost ergkort en met weinig info houdt, zijn de reacties die krijgt niet al te bruikbaar. (en ja, dit is ook een tip voor nieuwe posters in dit topic, ontopic gaarne :) )
He is mijn reply boven jou reply niet goed? er is zoveel te koop dus zoeken maar. Ik begrijp wel wat jij bedoelt maar je kan nooit iets aangeven wat jou smaak is hij moet zelf maar luisteren.

• Petergr
  • Laatst online: 14-04-2021

Petergr

beroeps prutser

ik kan je moelijk vertellen van de nieuwere cdspelers, daar heb ik geen ervaring mee, maar wel over de oudere, zelf heb ik een Technics SL-P377A van ongeveer 15 jaar oud, met een cdm2 loopwerk van philips, en ik moet zeggen dat hij me nooit in de steek heeft gelatenen en nogsteeds kristalhelder geluid geeft fia me dennon versterker op jbl speakers.

www.wardrivers.be/ nee, ik ben geen belg :p maar verder niets mis met belgen.

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:20

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
De NAD 541i schijnt super te zijn, net nieuw.

Kwam beste uit de bus in reviews van What Hifi en Hifi Choice.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Fireman

Fireman

s_roubos schreef op 04 augustus 2002 @ 21:44:
De NAD 541i schijnt super te zijn, net nieuw.

Kwam beste uit de bus in reviews van What Hifi en Hifi Choice.
Wat moet 'ie kosten? NAD 541i

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

bij Rikstoet.nl is ie 550 euro (zal elders wel goedkoper kunnen, zeg rond 500)

edit. een CD6000 is er 360 euro (of 814 euro met opamp-loze buizen D/A conversie)

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

Verwijderd

Wanneer je eens in de buurt bent van Rik Stoet moet je eens naar zijn Tubed Marantzjes luisteren. Lelijk maar een super mooi vol en diep geluid!

Dat was dan gelijk mijn tip...

Verwijderd

ik kan je moelijk vertellen van de nieuwere cdspelers, daar heb ik geen ervaring mee, maar wel over de oudere, zelf heb ik een Technics SL-P377A van ongeveer 15 jaar oud, met een cdm2 loopwerk van philips, en ik moet zeggen dat hij me nooit in de steek heeft gelatenen en nogsteeds kristalhelder geluid geeft fia me dennon versterker op jbl speakers.
------------------------------------------------------------------------------------------------------
Heb zelf de slp-g320 van technics en is al wat jaartjes oud en nog nooit problemen
mee gehad.

Dus je raad het al wat me advies is :Probeer je wat oudere apparatuur te laten maken , want "tegenwoordig" maken ze alleen maar troep.
Misschien niet voor alle merken waar maar voor 90% wel.

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:20

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
De NAD 541i was gelijkwaardig aan de CD6000KI (die anderhalf maal duurder is dan de NAD en de normale CD6000) van Marantz. Drie onafhankelijke bronnen zeggen dat, wat op zich natuurlijk niet veel zegt. Ben zelf bijzonder benieuwd naar de 541i.

Behalve geluid vind ik het echter m.n. belangrijk dat het ding niet te gevoelig is voor (slechte) CD-Rs en gekraste CDs. Mijn 10 jaar ouwe Sony hifi setje had daar nooit moeite mee, maar mijn DV-343 van Pioneer wel heel erg.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Damn... op-amp loze cd spelers gewoon zo verkocht? das wel tof.. maar ook duur zie ik :{

btw S_roubos, meestal is pioneer juist heel goed met slechte cd's lezen..

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Verwijderd

Je hebt ook wat modelletjes die goekoper zijn....

Sjek anders Rik Stoet ff!

• Bpje
  • Laatst online: 11-08 09:17
Die Rega is ook erg goed! heb hem een keer een weekend gehad om te testen. Zeer mooi apperaat maar dat zelfde weekend had ik ook een cyrus en dat ding speelde echt alles er uit.

Afbeeldingslocatie: http://www.cyrus.co.uk/images/cd7_front.jpg
Alleen hij is iets duurder :)
Review

Die Rega is zeker de moeite waard om te gaan beluisteren!

• Fireman

Fireman

Bpje schreef op 05 augustus 2002 @ 08:25:
Die Rega is ook erg goed! heb hem een keer een weekend gehad om te testen. Zeer mooi apperaat maar dat zelfde weekend had ik ook een cyrus en dat ding speelde echt alles er uit.

afbeelding
Alleen hij is iets duurder :)
Review

Die Rega is zeker de moeite waard om te gaan beluisteren!
Probeer wel de twee modellen te onderscheiden. Want je hebt de Planet en de Jupiter.

Planet is "goedkoop" -> Afbeeldingslocatie: http://www.joenit.com/images/Rega/Planet_V1.GIF
Jupiter is iets minder "goedkoop" -> Afbeeldingslocatie: http://www.joenit.com/images/Rega/Jupiter_V1.GIF

Die jupiter toont iets meer "body"

Heel veel mensen hebben het over Rick stoet. Is dat een speciale winkel ofsoww? hebben jullie een link daar naar?

• Funk414
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01-2022

Verwijderd

je kunt ook naar de winkel lopen en het daar vragen

• Fireman

Fireman

Verwijderd schreef op 05 augustus 2002 @ 11:59:
je kunt ook naar de winkel lopen en het daar vragen
er is zoveel te koop hij vraagt juist hier onze ervaring/mening/tips dus direct naar de winkel lopen en je om laten praten door een vijfde rangs hifi verkoper die een vakantie baantje daar heeft heeft geen nut. Althans zo denk ik er over :/

• Bpje
  • Laatst online: 11-08 09:17
Dan moet je echt een keer naar Vogelaar ! www.vogelaaraudio.nl die kan je een hoop vertellen over alles wat met audio te maken heeft.

En ja we hadden wel de minder goedkope rega

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

tipje : Pioneer PD-S507/PD-S707
zijn allebij onder de 400 euro... ga liever voor een 707..als je net wat extra geld hebt, koop je een denon a500 digitaal convertor of laat je em voor 500 :{ euro ombouwen bij UltrAnalog tot een op-amp loze cd speler...

alleen die stable platter loopwerk maakt het al tot een top kwaliteit cd speler (alleen zijn DA systeem is minder mooi, maar daarom ook die denon a500 :Y) )

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Pagina: 1