com21 modem casema hoe en wat

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-07 14:12
Ik ben eens op de COM21 site geweest ( http://www.com21.com ) en daar zag ik bij support allerlei firmware updates enzo.

Ik krijg hier binnenkort casema broadband basic en ik heb hier ergens op tweakers gelezen dat het in het modem zit hoe snel (of langzaam) je kunt downen :) . Nou dacht ik: welk type casema modem is het, en kun je het door het firmware te vernieuwen ervoor zorgen dat je sneller kunt downen :9 ?

Er zal dan wel iets aan het modem moeten worden gedaan want casema vernieuwd dacht ik zelf ook het firmware vanaf afstand.

Iemand een idee? Iemand werkzaam bij COM21 >:) Of iemand met technische kennis. Ik denk nie dat het kan maar in theorie zou het mogelijk moeten zijn, zeker omdat COM21 firmware updates heeft voor veel modems en je die zelf toe kunt passen meen ik.

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

Verwijderd

Ik heb zelf ook Com21 gehad en daar viel niet zomaar iets aan te wijzigen hoor. Zowieso wordt de bandbreedte niet afgeknepen bij het kabelmodem lijkt me (never trust a client), maar bij de Com21 server. De firmware kan je iig niet zelf zomaar bijwerken.

Maareh, dit vond ik: http://213.93.39.87/pub/projects/COM21/. Suc6!

• pierre-oord
ik las hier ergens op tweakers in een faq volges mij iets over dat snelheid bij kabelmodems word afgeknepen bij modem zelf door de firmware. Weet ff nie welk artikel hier

edit:

he die site ziet er uit op de goede weg. Iemand die er nog meer van dat soort kent >:)

Verwijderd

Ja google.com kent er vast meer ;)

Chello Underground bijv...

Verwijderd

hmm dit lijkt me wel wat maar hoe moet ik te werk gaan?!?!
ik heb geen normale modem( die grotere zwarte die aan de muur hangt ) ik heb een kleinere vierkante en hoe kom ik erachter welke dit precies is...
en hoe weet ik cker dat ik het niet fout ga doen ( bv een nederlandse site, goeie firmware ).

Verwijderd

Hier zijn al talloze topics over geopend. De recenste truukjes hadden betrekking op de DOCSIS modellen van Motorola. Daarbij moet je in je achterhoofd houden dat het modificeren + tweaken van je modem illegaal is.

Verwijderd

Toch even uit de droom halen, sorry ;)
Er zijn VEEEEEL topics aan dit gewijd op diverse fora, zonder resultaat. Ga er nou gewoon vanuit dat het niet mogelijk is ;) Dit omdat bijna alle kabelmodems op de hub zijn gecapped en niet in het kastje zelf zeg maar.

Verwijderd

hahaha ik wilde teveel.
maar ff een kleine vraagje van mij ( hoef ik niet helemaal een nieuwe topic te openen ) en is wel een kleine progje dat alles optimaal instelt wie weet deze voor mij te vinden??

Verwijderd

Kijk maar es op SpeedGuide daar kan je wat .reg files downloaden voor Windows die je TCP windows (een verzameling pakketjes, heel kort door de bocht) vergroot zodat de verbinding wordt geoptimaliseerd voor "breedband". Ook zitten daar nog wat andere tweaks bij die de boel niet direct versnellen qua bandbreedte, maar wel qua 'gevoel'.

Ik gebruik voor Windows zelf CableNut, voor de FreeBSD server sysctl :)

• pierre-oord
mm progie klink leuk. Maar de info op die engelse site ziet er goed uit, alleen net eenbeetje te ingewikkelde termen voor me. Ik heb veel ervaring met netwerken, maar niet met die modems enzo. Inderdaad, is er een nederlandse?

Verwijderd

het is zo een grote site man,
ik had die site al een keer gekregen maar ik weet echt niet welke ik precies moet downen.
heb win xp weet jij het maybe ?!?!?! ( heb trouwens wanadoo premium ).

Verwijderd

Stond eigenlijk al indirect in de thread, maar ik ben in een goede bui ofzo :)
http://www.chelloo.com/tips/tweaken.html

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-07 06:59

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Geloof me: een COM21-modem bepaalt de snelheid niet. Er valt dus niets aan te tweaken.

Helaas.

Permanent wintericon!

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:35

Predator

Suffers from split brain

NT -> IT & slot:
FAQ Internet & Telefonie/

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.