welke big tower met goede airflow mogelijkheden?

Pagina: 1
Acties:

• jeffreystegeman
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-11-2002
ik ben op zoek naar een big tower waar ik wat fannetjes kan plaatsen voor een goede airflow.

ik wil niet zelf boren e.d. dus de gaten moeten al aanwezig zijn.

welke kunnen jullie mij aanbevelen? graag met foto erbij zodat ik kan zien hoe hij eruit ziet.

ps. de search heb ik al gebruikt maar daar kon ik niets op vinden wat mij verder zou helpen.

AMD Athlon XP 1800@1533 | Asus A7V333 raid | G-force TI4600 + Vivo| 60 Gb Maxtor hhd 7200 rpm | 3 X 256 PC2400 DDR ram | Coolermaster DP5-7H53F CPUcooler| 8 systeemkoelers 80 mm | 550 Watt voeding |32x12x40 LiteOn CD-ReWriter | A-Open CD-rom 52X

• jadjong
  • Niet online
Chieftec/antec/Chemnig

Allemaal hetzelfde behalve de prijs.

De Search en het postgedrag op GoT

• jeffreystegeman
  • Laatst online: 22-11-2002
hmmmm jij wil mij dus niet helpen. ik heb toch al op de search gekeken. maar daar kon ik NIETS vinden wat mij verder kon helpen.

daarom opende ik dit topic

AMD Athlon XP 1800@1533 | Asus A7V333 raid | G-force TI4600 + Vivo| 60 Gb Maxtor hhd 7200 rpm | 3 X 256 PC2400 DDR ram | Coolermaster DP5-7H53F CPUcooler| 8 systeemkoelers 80 mm | 550 Watt voeding |32x12x40 LiteOn CD-ReWriter | A-Open CD-rom 52X

• jadjong
  • Niet online
jeffreystegeman schreef op 04 augustus 2002 @ 16:04:
[...]

hmmmm jij wil mij dus niet helpen. ik heb toch al op de search gekeken. maar daar kon ik NIETS vinden wat mij verder kon helpen.

daarom opende ik dit topic
Google kan GoT ook doorzoeken.

En er staan toch echt 3 merken kansten in mijn post die aan jouw eisen voldoen.

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:43

Maximus

There is no substitute

Aopen HX08 Full Tower

Afbeeldingslocatie: http://www.aopen.com/products/housing/images/hx08_b.jpg

5x 5,25
1x 3,5 external
7x 3,5 internal
300 Watt voeding (of 350 of 400)

PhD i.o. | You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

Verwijderd

M@ximuS schreef op 04 augustus 2002 @ 19:49:
Aopen HX08 Full Tower

afbeelding

5x 5,25
1x 3,5 external
7x 3,5 internal
300 Watt voeding (of 350 of 400)
nooit aopen kopen klote kasten met klote voedingen

antec zo als hier bovern genoemd zijn goeie kasten en er is over nagedacht voor ze gebouwd werden voedeingen er van zijn stil en presteren ook goed

Verwijderd

kan kloppen mijn Aopenkast ging de voeding na 1 jaar kaduuk.
Ben ook op zoek naar een hele stille voeding maar wel meer dan 350 W

• Maximus

Maximus

There is no substitute

mijn pa heeft een aopen kast met een aopen voeding en die doet het al 6 jaar 24/7 goed :)

PhD i.o. | You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:40
Zoiezo zie ik bij die Aopen kast niet waar de lucht naar binnen moet komen :?

Verwijderd

lucht wordt aangezogen via een gat aan de onderkant. daarom moet de kast op pootjes staan... kwam ik zelf pas na een week achter.... (beetje stom, maar het was erg warm binnen en buiten...dus deden mijn hersens het niet zo goed :)

• Maximus

Maximus

There is no substitute

je krijgt ook gratiz pootjes bij je Aopen kast :) maar je kan natuurlijk ook een blowhole maken voorin :) Maar die HX08 siert mijn oude Compu-tje :) een 1 Gigahertzje van AMD. In januari komt er nieuwe inhoud in :) in vorm van een Intel processor met nog wat leuke features :D

Verwijderd

Chieftec dragon DA-01B-D
http://www.tweakers.net/pricewatch/23943

Goeie kast met goede airflow en makkelijk te monteren fan mogelijkheden, is iig zo'n 5 graden koeler dan de Aopen (en dan zijn er nog mensen die zeggen bla verander zus bla verander zo maarja modmod zus zo maar niet iedereen heeft daar zin in..... |:(
Dus dan is deze kast (waar ook "gratiz" pootjes bijzitten haha) stukkie makelijker en beter :)
l
ees reviews maar (zoek zelluf :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 augustus 2002 @ 20:02:
kan kloppen mijn Aopenkast ging de voeding na 1 jaar kaduuk.
Ben ook op zoek naar een hele stille voeding maar wel meer dan 350 W
enermax zijn toppertjes

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 augustus 2002 @ 20:27:
lucht wordt aangezogen via een gat aan de onderkant. daarom moet de kast op pootjes staan... kwam ik zelf pas na een week achter.... (beetje stom, maar het was erg warm binnen en buiten...dus deden mijn hersens het niet zo goed :)
nee dat gaat toppie werken

die jongen wilt goed advies en jullie hebben het over een aopen kast 8)7

aopen slechte koeling airflow waar dan dat word gaten er in maken modden die handel
slechte voeding
herrie voeding
gewoon klote kasten

ik heb zelf een addtronics 7890a ook een topkast maarword zonder voeding geleverd goeie enermax er bij word wel een erg leuk kosten plaatje

antec of chieftech zijn zeer goede kasten zeker de wat grotere en in comby met b.v een 400 watt voeding ben je voorlopig verzekerd van een goeie kast met goeie voeding airflow mogenlijkheden sommige gelijk de hd in de airflow ook toppie veel ++++
en dat voor vind ik een redelijke prijs

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-02 21:18

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Zal ik dan het enige goede advies geven? ;)

Kijk ook eens naar de In-Win kasten.
http://www.in-win.com.tw
Mooie stille kasten....en het belangrijkste voor jou, de bevestinging plaatsen voor de 8cm fans zitten op de perfecte plaats en de prijs is zeer o.k.
Ik heb de IW-Q500, maar de IW-Q800 lijkt me helemaal een zeer strakke kast.

Hiervoor had ik een één of andere wazige kast. veel plaats voor fans, behalve waar ik ze graag wil hebben. (bijv dicht bij CPU)

Nadeel van de In-Win kast is, dat je nog steeds een schroevedraaier nodig hebt.
Maar ach dat houdt je handig.

Maarja een kast blijft uiteindelijk een kwestie van smaak.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

• Maximus

Maximus

There is no substitute

Wat je ook gewoon kan doen is een Aopen kast kopen en daar gewoon 1 extra 8cm Fan inzetten @ 5 volt en dan een Zalman CNPS-6500-Cu in de Silent Mode, en dan gewoon de overige schotjes eruit halen :) dan heb je wel voldoende air flow :) tenminste dat doe ik altijd, geen gezeik van "veel lawaai" en toch lekker stil.

Echter de voeding van die leuke Aopens pleur je der gewoon uit voor een Enermax of een FlowerPower 400 of 350 watt

• Granny
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-08-2025
Toch vrij schandalig die AOpen kasten hoor. (heb er zelf ook een) en die voeding maakt inderdaad belachelijk veel herrie. Heb een klacht ingediend op de Aopen website, maar reaktie erop: Ho maar :(
Ik koop nooit en te nimmer AOpen zooi weer in iedergeval. :( *bah*

If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 augustus 2002 @ 21:49:
[...]

enermax zijn toppertjes
Ja, en daarom heeft iedereen problemen met die dingen als ze gaan oc'en. CWT is stukken beter dan enermax.

Topicstarter: voor airflow sluit ik me bij de rest aan. Chieftec. Plus dat die dingen gewoon super degelijk zijn en mooi.

Edit: Ik had eerst een InWin Q700 (is nu mn server). Zeer goede kasten, alleen de airflow van die dingen (althans, de Q700) zuigt echt. Scheelde gewoon 10 graden nadat ik exact dezelfde setup in een chieftec had geschroeft.

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik heb een q500 en die is dus echt super. Heb onderin 1*80 daarboven 1*92 voor hdd, en bovenin 1*80(kan 2 keer in maar vin ik overdreven), en door de hele kast komt verse lucht.

I, for one, like Roman numerals

• Maximus

Maximus

There is no substitute

Verwijderd schreef op 05 augustus 2002 @ 21:35:
[...]
Ja, en daarom heeft iedereen problemen met die dingen als ze gaan oc'en. CWT is stukken beter dan enermax.

Topicstarter: voor airflow sluit ik me bij de rest aan. Chieftec. Plus dat die dingen gewoon super degelijk zijn en mooi.

Edit: Ik had eerst een InWin Q700 (is nu mn server). Zeer goede kasten, alleen de airflow van die dingen (althans, de Q700) zuigt echt. Scheelde gewoon 10 graden nadat ik exact dezelfde setup in een chieftec had geschroeft.
Heb jij toevallig enige ervaring met FlowerPower voedingen? Want die AOpen voeding van 300watt is te weinig en te luidruchtig. Dus ik wil graag een 350 watt. Alleen nu verkopen ze bij ASCI geen Enermax-en. Alleen wel FlowerPower. Nu is mijn vraag heb jij ervaring met de stilte en de betrouwbaarheid?

Verwijderd

AoVen is zo gesloten als maar zijn kan... de fans die er in kunnen zijn er te weinig en de gaatjes ervoor zijn echt super klein. Ga voor de antec varianten dan zit je altijd goed.

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-02 14:57

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Ik heb een Aopen en ben er niet ontevreden over, maar als ik nu voor de keuze zou staan zou ik een Chieftec nemen... die zijn nog iets beter mbt de airflow, kwaliteit maakt weinig verschil... :)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Maximus

Maximus

There is no substitute

Demoniac schreef op 06 augustus 2002 @ 12:37:
Ik heb een Aopen en ben er niet ontevreden over, maar als ik nu voor de keuze zou staan zou ik een Chieftec nemen... die zijn nog iets beter mbt de airflow, kwaliteit maakt weinig verschil... :)
volgens mij zijn wij een van de weinigen die de Aopen kasten goed vinden :P

• Emdicy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2025
Ik heb vorige maand mijn AOpen HQ08 verkocht en een Chieftec DA-01 W gekocht.
Die AOpen is onmogelijk op een goeie temperatuur te krijgen (zonder modden) en is heel onhandig ingedeeld van binnen. De Chieftec heeft standaard al zes plekken voor koelers, en heeft een erg goeie airflow.
Afbeeldingslocatie: http://www.chieftec.com/images/3_da-01w.jpg

Verwijderd

M@ximuS schreef op 06 augustus 2002 @ 08:46:
[...]

Heb jij toevallig enige ervaring met FlowerPower voedingen? Want die AOpen voeding van 300watt is te weinig en te luidruchtig. Dus ik wil graag een 350 watt. Alleen nu verkopen ze bij ASCI geen Enermax-en. Alleen wel FlowerPower. Nu is mijn vraag heb jij ervaring met de stilte en de betrouwbaarheid?
Nou, ik heb er een keer 1 vastgehouden :D Volgens mij zijn ze wel goed. Van wat ik ervan weet waren/zijn het de alternatieven voor enermaxen. Over het geluid van die dingen kan ik je eerlijk gezegd niks zinnigs vertellen.

Maar de voeding die ik nu heb is echt heel er goed. Amper geluid (net als enermax), 2 fans, 80 en 92mm. Niet echt heel duur ofzo. Check mn sig voor de hardware die er aan hangt. Voltages zijn allemaal heel erg goed. Mijn 5V is bijv gewoon 5,00V met een low van 4,98. Heel erg stabiel dus. Ik heb em bij tweakshop.nl vandaan. Eigenlijk puur op de gok gekocht. Heel degelijk, veel molexen. De kabelboom naar het mobo heeft al een kous er omheen, golden fanguards. Gewoon een wereld voeding eigenlijk.

Edit: Ow ja, de 12V, 3.3V en 5V worden allemaal apart geregeld. Het is zover ik weet de enige voeding die dat heeft. Ook is de afwijking max 3% tegenover 5% voor enermax. Ook de amperes die hij geeft liggen hoger dan de vergelijkbare enermaxen. Ik heb een 380W uitvoering.

Verwijderd

Emdicy schreef op 06 augustus 2002 @ 14:39:
Ik heb vorige maand mijn AOpen HQ08 verkocht en een Chieftec DA-01 W gekocht.
Die AOpen is onmogelijk op een goeie temperatuur te krijgen (zonder modden) en is heel onhandig ingedeeld van binnen. De Chieftec heeft standaard al zes plekken voor koelers, en heeft een erg goeie airflow.
afbeelding
Die heb ik dus ook.. Enige nadeel is dat mn alpha tegen de metalen plaat boven het mobo aanzit. Maar dat komt eerder door mn mobo dan door de kast. (socket zit een beetje hoog namelijk, maar past net aan)
Pagina: 1