Toon posts:

Map inhoud weergeven in HTML-pagina

Pagina: 1
Acties:
  • 520 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

voor mijn werk moet ik een intranet pagina maken. Met frontpage kom ik aardig uit de voeten, maar ik heb nu een probleem.
Ik wil de inhoud van een map weergeven zodat mensen hieruit documenten kunnen openen.
Ik heb dit eerst gedaan door middel van een screenshot van de map en daarop hotspots gemaakt die linkten naar diverse sub-mappen.
Het probleem is alleen dat wanneer de root-map veranderd ik dus weer alles van voor af aan kan doen. Dus weer screen dump maken, hotspots definieren, linken etc.

Is er geen makkelijke manier om dit te doen?

PC-info:
Windows 2000
Frontpage 2000

Alvast bedankt.

Oh ja, scripts en dergelijke of PHP, daar heb ik geen kaas van gegeten. Dus wees daar graag duidelijk over hoe het werkt enzo.

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Kan je niet gewoon toestaan in IIS dat ze door die map mogen browsen? Dan geeft IIS (je webserver onder 2000, ik neem aan dat je die gebruikt) gewoon de mapinhoud terug :)

moet je alleen geen standaard-documentje (dus index.html, default.html index.aps en default.asp) aanmaken in die map :)

sim-pel :)

Verwijderd

Zowel IIS als Apache kunnen de inhoud van directories weergeven.
Lees de help of manual van je webserver, daar staat alles in wat je weten moet. :)

En als het om een intranet gaat waarin iedereen internet explorer gebruikt, kun je ook een link plaatsen naar netwerk directories, dat is misschien nog wel het makkelijkst.
Maar ga in ieder geval niet moeilijk doen met image maps inderdaad, want dat is zonde van je tijd.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan dus het beste een linkje plaatsen waarmee de map-inhoud word weergegeven?
Maar ik wil er nog wat begeleidende teskt bij plaatsen, dus toch een soort HTMML-pagina lijkt me dan. Het liefst heb ik dan de map in een soort sub-venster op de pagina.
Kan dit niet dan?

• HunterPro
  • Niet online
Verwijderd schreef op 04 augustus 2002 @ 16:04:
Ik kan dus het beste een linkje plaatsen waarmee de map-inhoud word weergegeven?
Maar ik wil er nog wat begeleidende teskt bij plaatsen, dus toch een soort HTMML-pagina lijkt me dan. Het liefst heb ik dan de map in een soort sub-venster op de pagina.
Kan dit niet dan?
dat kan, dan maak je gewoon je HTML pagina, met bijvoorbeeld een tabelletje, met twee vakken naast elkaar (dus <table><tr><td>begeleidende tekst</td><td>iframe</td></table>), en in het rechter veld voeg je dan een iframe in, die je verwijst naar de map die je wilt laten zien: <iframe src="http://intranetserver/publiekemap1"></iframe>

en that's basically it :)
en zelfs frontpage 2000 ondersteunt iframes trouwens, dus zoek maar in je help :)

Verwijderd

Topicstarter
OK, dan ga ik daar ff in zoeken! :)
Maar als het niet lukt dan kom ik weer terug! :)
Bedankt zover.

Verwijderd

Topicstarter
ehhh, da's al snel he ;) Maar waar zitten die IFRAMES dan? gezocht in HELP van Frontpage maar nix over IFRAMES hoor. Dus.......... help?? :p

• HunterPro
  • Niet online
Verwijderd schreef op 04 augustus 2002 @ 16:17:
ehhh, da's al snel he ;) Maar waar zitten die IFRAMES dan? gezocht in HELP van Frontpage maar nix over IFRAMES hoor. Dus.......... help?? :p
okee... je weet hoe frames werken? Nou, zo werken iframes ook :)

probeer maar eens in een pagina:

<html>
<body>
<table>
<tr>
<td>Welkom, hier rechts zie je wat google :)</td>
<td><iframe src="http://www.google.com">sorry, je browser ondersteunt geen iframes</iframe></td>
</tr>
</table>
</body>
</html>

:)

[ Voor 0% gewijzigd door HunterPro op 04-08-2002 16:28 . Reden: url ]

Verwijderd

misschien ff een boekje kopen over HTML 4.01? of google gebruiken? Ook nog een optie is om het handmatig in te voeren (oei oei!!) Voor een Iframe gelden de zelfde regels als normale frames, en die weet je vast wel te vinden in FP.

Hunter was me voor :)

Verwijderd

Was vroeger grapje om inhoud te laten zien van je eigen schijf via site, mss dat je iets met de code kan doen...

http://users.skynet.be/jan.thoelen/

• HunterPro
  • Niet online
Verwijderd schreef op 04 augustus 2002 @ 16:04:
Kan dit niet dan?
dat kan, dan maak je gewoon je HTML pagina, met bijvoorbeeld een tabelletje, met twee vakken naast elkaar (dus <table><tr><td>begeleidende tekst</td><td>iframe</td></table>), en in het rechter veld voeg je dan een iframe in, die je verwijst naar de map die je wilt laten zien: <iframe src="http://intranetserver/publiekemap1"></iframe>

en that's basically it :)
en zelfs frontpage 2000 ondersteunt iframes trouwens, dus zoek maar in je help :)

edit:
waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah :(

*schopt Konqueror*

okee, dit is dus weer zo'n fout, ik zat dus in een ander topic te reageren met totaal andere content, komt deze weer naar boven :(

[ Voor 0% gewijzigd door HunterPro op 04-08-2002 16:37 . Reden: GRRRRR ]

Verwijderd

Topicstarter
Gelukt! jullie zijn geweldig! :)
Rest mij nog een vraag: Hoe verander ik de breedte van die "cel" waarin de root map wordt afgebeeld? want deze is nu niet even breed als mijn scherm ook al stel ik dat zo wel in.

Zie volgende code:

<table width="892">
<tr>
<td width="884">
<iframe src="root-dir">
</iframe>
</table>

Verwijderd

Topicstarter
Laat maar zitten guys. Is al voor elkaar! moet er widht en height achter zetten et voila!
Bedankt, en nu kannie dicht wat mij betreft.

• littledreamer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-08-2025

littledreamer

Dingen enzo!

sla dit op als een naam.php bestand...

<?php

$handle=opendir('locatievandeteopenenmap');

echo "Bestanden:\n<br>";

while (($file = readdir($handle))!==false) {

echo "<a href=\"$file\">";

echo "$file\n";

echo "</a>";

echo "<br>\n";

}

closedir($handle);

?>

natuurlijk moet je wel php ondersteuning hebben :P

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 22:18

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

xingrs schreef op 05 augustus 2002 @ 10:50:
sla dit op als een naam.php bestand...
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php
$handle=opendir('locatievandeteopenenmap');
echo "Bestanden:\n<br>";
while (($file = readdir($handle))!==false) {
    echo "<a href=\"$file\">";
    echo "$file\n";
    echo "</a>";
    echo "<br>\n";
}
closedir($handle); 
?>

natuurlijk moet je wel php ondersteuning hebben :P
uhm, bij het noemen van Frontpage... denk ik niet echt dat meneer al toe is aan al die PHP toestanden, you know. Laten we het eerst maar makkelijk houden ;)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• littledreamer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-08-2025

littledreamer

Dingen enzo!

Haha, daar heb je voor 100% gelijk aan. })

Eigenlijk moet frontpage verboden worden. |:(

Kladblok 4everyone :7
Pagina: 1