Toon posts:

Voodoo4 VGA=>S-Video probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ja.Er bestaan nog steeds mensen met een voodoo4 (zucht).Nou wilde ik deze pc gewoon gebruiken om simpele dingen te doen zoals films bekijken.Normaal kan ik dit via een andere pc doen maar aangezien die altijd in gebruik is door anderen en ik de kabels door het plafond van de bgeande grond heb lopen kan ik die dus niet gebruiken.Nou heb ik de kabel om van VGA naar S-video/scart te gaan al bij de hand.Het enige probleem is dat ik geen programma heb om de freqeuntie te veranderen.Weet iemand een proggie die dat voor mij kan veranderen?

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
powerstrip :?

Verwijderd

Topicstarter
Dat proggie heb ik , maar gebruik het nu eigenlijk om de kloksnelheid bij te stellen.Daarbij komt dat ik de bijbehorende frequentie niet weet

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Gewoon 60Hz zou toch moeten werken :?
Of anders ff het vinkje bij 'Hides modes that this monitor cannot display' en ga nog een tikkie lager.

edit:
43Hz kan iig ook, dan is het beeld 'interlaced'. iig op een normale monitor.

C:\>_

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de hulp , ik zal kijken of ie werkt op die frequenties want hij deed het eerst niet namelijk.[paar minuten later].Doet het nog steeds niet.Ik heb me vergist in wat ik bedoelde ( STUPI,STUPID,STUPID) , je hebt namelijk een proggie nodig dat het beeldsignaal veranderd.Het beeldsignaal van een monitor is namelijk anders dan dat van een Tv.Daar moet ik een proggie voor hebben. ;(

Verwijderd

Volgens mij zoek je dit?

http://www.xs4all.nl/~jfeelder/voodoousers/troubletvout.html

code:
1
2
3
4
REGEDIT4

[HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\Class\DISPLAY\0000\DEFAULT]
"allowPALCRT"="1"

Verwijderd

Topicstarter
Euss nog een laatste vraagje.Ik heb m'n VGA (dus geen s-video) op een s-video aangesloten van de Tv.je hebt dan een monitor signaal.kan ik dit met de instellingen van de faq op dat adres gewoon gebruiken?Zo ja (kan het niet echt uit faq afleiden en ben nogal een n00b op dit gebied) dan dank ik je zeer _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ en is mijn probleem opgelost 8)

Verwijderd

Topicstarter
(lees trouwens net onderaan de faq dat voodoo4 en voodoo 5 geen tv-out support bied.Ik heb een voodoo 4.Jammer dus.Er is echter wel een proggie dat dat kan verhelpen en ik zou die persoon reuze dankbaar zijn als ze me kunnen zeggen waar ik dat kan krijgen)

(iemand?)

Verwijderd

Topicstarter
kom op zeg , is toch wel iemand............plzz?..........

[Edit/]

Doe eigenlijk dit omdat anders topic langer dan 24 uur geleden een post ontvangen heeft en niet meer in de lijst tevoorschijn komt bij velen.De search doet het immers niet.beetje verrot ik weet het maar wil graag toch antwoord op m'n vraag.Ik heb alles op z'n plaats zitten.Het kabeltje is gewwon een verloopstekkertje wat een verre kennis van m'n vader me gegeven heeft voor 2.50 euro.Ik zou niet weten welk merk het.Ik weet alleen nog dat ik het beeldsignaal van de VGA poort moet wijziggen voor een s-video signaal te krijgen(en ja dat is mogelijk heb het zelf compleet geinspecteerd bij die kennis).Nou heeft stomme ik dat prog naampie ooit geweten maar ik zou het nu echt niet meer weten.dat is eigenlijk wat ik wilde weten ( ben zoals je merkt nogal n00b op dit gebiedje)

[edit]

Verwijderd

Zou je niet zo snel je topics willen omhoogschoppen en de editknop gebruiken?
Wat voor VGA kabel heb je precies, ik denk namelijk dat jij een Matroxkabel hebt en daar kan het niet mee omdat dat voor Matrox only is.
Pagina: 1