After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.
Een spoel die als een dynamo werktDevil schreef op 04 augustus 2002 @ 15:48:
Ik kom er net achter dat fans een nogal grote inductie spanning opwekken als ze hard draaien. De laatste dagen liep de temperatuur van mijn waterkoeling nogal omhoog, dus heb ik me pc maar eens opengeschroefd en toen bleek m'n hele radiator vol met stof te zitten. Snel de stofzuiger erbij gepakt. Toen ik die stofzuiger op 1 van m'n crystal clear fans hield gebeurde er iets grappigs, de fan ging keihard draaien en spontaan begonnen alle lampjes van alle 4 de crystal clear fans in mijn kast te branden. En dat terwijl de stekker van de pc gewoon uit het stopcontact was.
Ja, maar ik wist niet dat die zoveel stroom kon opwekken. Nu zijn ledjes natuurlijk vrij zuinig, er zit wel een voorschakelweerstand voor, dus het voltage moet wel minstens 10 a 11 volt zijn geweest om de leds uberhaupt te laten branden.
Je hebt zojuist de dynamo opnieuw uitgevondenDevil schreef op 04 augustus 2002 @ 15:53:
[...]
Ja, maar ik wist niet dat die zoveel stroom kon opwekken. Nu zijn ledjes natuurlijk vrij zuinig, er zit wel een voorschakelweerstand voor, dus het voltage moet wel minstens 10 a 11 volt zijn geweest om de leds uberhaupt te laten branden.
Ja ok, maar wist jij dat 1 zo'n lullig fannetje genoeg stroom kon opwekken om 8 blauwe leds te laten branden.
Ik zou inderdaad ook wel ff vreemd staan te kijken als er opeens allemaal ledjes aan vliegen terwijl ik ff lekker aan het sofzuigen was.Devil schreef op 04 augustus 2002 @ 16:03:
[...]
Ja ok, maar wist jij dat 1 zo'n lullig fannetje genoeg stroom kon opwekken om 8 blauwe leds te laten branden.
Pagina: 1