[ASP] Fout met invoegen database

Pagina: 1
Acties:

• ddkiller0900
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 19:34
oRs.Commandtext=("INSERT INTO Spelers (Gebruikersnaam,Wachtwoord) VALUES ( " & gebruikersnaam & "," & wachtwoord & ") ")
Op mijn eerste pagina heb ik een invulformuliertje waar een gebruikersnaam en wachtwoord wordt ingegeven. Deze gegevens worden doorgegeven naar mijn volgende pagina waar deze in de database ingevoegd moeten worden. Maar vreemd genoeg wil hij niet deze gegevens invoegen. Als ik zelf handmatig wat invul bv.
oRs.Commandtext=("INSERT INTO Spelers (Gebruikersnaam,Wachtwoord) VALUES (Piet, Vandebroek) ")
dan doet ie het wel :? Wat voor een syntax fout maak ik want ik kom er niet uit. :(

• whitey-d
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-08 19:24
Ik zou sowieso de waardes invoegen met een ' eromheen, aangezien het hier om een string gaat, ik neem aan dat je dat ook zo hebt gedefinieerd in de database. Als je geen quotes gebruikt krijgt Actieve Serveer Pagina's het een beetje moeilijk met herkennen van het soort gegeven dat ingevoegd moet worden.
Dus:
oRs.Commandtext=("INSERT INTO Spelers (Gebruikersnaam,Wachtwoord)
VALUES ('" & gebruikersnaam & "','" & wachtwoord & "')")

“Advertising says to people, 'Here's what we've got. Here's what it will do for you. Here's how to get it.'”

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:02

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Je variabelen gebruikersnaam en wachtwoord zijn leeg. Deze worden niet gevuld. Als je deze van een vorige pagina wil halen, moet je Request.Form("gebruikersnaam") gebruiken (en ik hoop voor je dat je deze niet direct in je SQL-statement stopt)
(mits deze natuurlijk in een geposte form staan met de POST-method)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• ddkiller0900
gorgi_19 schreef op 04 augustus 2002 @ 15:28:
Je variabelen gebruikersnaam en wachtwoord zijn leeg. Deze worden niet gevuld. Als je deze van een vorige pagina wil halen, moet je Request.Form("gebruikersnaam") gebruiken (en ik hoop voor je dat je deze niet direct in je SQL-statement stopt)
(mits deze natuurlijk in een geposte form staan met de POST-method)
Dat heb ik allemaal al gedaan op die pagina, anders zijn de variabelen idd leeg.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:02

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

ddkiller0900 schreef op 04 augustus 2002 @ 15:31:
[...]

Dat heb ik allemaal al gedaan op die pagina, anders zijn de variabelen idd leeg.
En wat zie je als je tikt:
Response.Write "INSERT INTO Spelers (Gebruikersnaam,Wachtwoord) VALUES ( " & gebruikersnaam & "," & wachtwoord & ") "
edit:

Gorgi verwacht:
INSERT INTO Spelers (Gebruikersnaam,Wachtwoord) VALUES ( "","")

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• ddkiller0900
Nu doet hij het, ik heb het zoals Whitey-d gedaan. iig heel erg bedankt
Pagina: 1