"Dance like the photo's not being tagged, Love like you've never been unfriended, Tweet like nobody's following."
"Dance like the photo's not being tagged, Love like you've never been unfriended, Tweet like nobody's following."
cmos clear is een jumperA-Tray schreef op 04 augustus 2002 @ 15:12:
Zouden we graag doen, maar hij boot niet meer...
leg eens uitA-Tray schreef op 04 augustus 2002 @ 15:14:
Werkt niet, als je dat doet krijg je de verkeerde default setting...
die 2e post hierboven slaat ook nergens op btw ... gebruik dan de edit knop
Systeem boot gewoon niet.
dan stel je het toch weer gewoon goed in??A-Tray schreef op 04 augustus 2002 @ 15:14:
Werkt niet, als je dat doet krijg je de verkeerde default setting...
Hij boot niet.Rataplan_ schreef op 04 augustus 2002 @ 15:24:
Je kunt ook proberen te hot swappen... heb ik wel vaker gedaan. Boot een goed mobo, swap de bios en flash hem, moet je wel ff zoeken bij je flash-tooltje, zit meestal wel een switch bij om hem te forcen.
hij start niet ohop!Verwijderd schreef op 04 augustus 2002 @ 15:26:
opstarten van bootdisk (instellen in bios Boot from floppy)
Verwijderd
met een bepaalde toetsen combinatie kan je een nieuwe bios laden vanaf diskette.
Merci!Verwijderd schreef op 04 augustus 2002 @ 15:25:
Dynasystems badhoevedorp.
sloterweg 103
1171cj Badhoevedorp
tel : 0204492833
Klopt, maar deze helaas niet...Verwijderd schreef op 04 augustus 2002 @ 15:29:
sommige mobo's hebbe een resque optie.
met een bepaalde toetsen combinatie kan je een nieuwe bios laden vanaf diskette.
Wat rataplan bedoeld is uitvoerbaar wanneer je over 2 dezelde biosjes beschikt. Je boot machine 1 met de werkende bios, met bijv. aflash van asus: save current bios 2 file. Swap je bios prom (verwissel het werkende bios ic met het niet werkende) en flash je bios opnieuw.
tataah je bios zit weer in je chippie
Alleen: DE GROETJES
Ik kan niet booten met de defecte bios.GreeTz schreef op 04 augustus 2002 @ 15:34:
[...]
Wat rataplan bedoeld is uitvoerbaar wanneer je over 2 dezelde biosjes beschikt. Je boot machine 1 met de werkende bios, met bijv. aflash van asus: save current bios 2 file. Swap je bios prom (verwissel het werkende bios ic met het niet werkende) en flash je bios opnieuw.
Betekend wat jij zegt trouwens dat je hem hot moet swoppen?
Met de power aan?
Hmmm...
Dan moet je dus wel 2 dezelfde mobo's hebben liggen, en dat heeft niet iedere tweakerGreeTz schreef op 04 augustus 2002 @ 15:34:
[...]
Verwijderd
ik ben ooit ook eens een bios kwijt geraakt door dat de spanning uitviel tijdens het flashen.
moest de home toets in houden en dan pc aanzetten. en het werkte, kon alleen met diskette opstarten en opnieuw flashen.
dus misschien dat het bij dat chaintech bordje ook werkt
A-Tray schreef op 04 augustus 2002 @ 15:37:
[...]
Ik kan niet booten met de defecte bios.
Betekend wat jij zegt trouwens dat je hem hot moet swoppen?
Met de power aan?
Hmmm...
Daar hebben we wat aan, waar heb je hem naar toe gestuurd?EgoH schreef op 04 augustus 2002 @ 15:38:
Heb ik ook gehad, bios er voorzichtig uit halen in piepschuim met aluminium folie erom prikken en opsturen.
een beetje tweaker heet er meer dan 5...Morty schreef op 04 augustus 2002 @ 15:37:
[...]
Dan moet je dus wel 2 dezelfde mobo's hebben liggen, en dat heeft niet iedere tweaker
waar moetie anders zijn tweaks op tweaken?
Naar iemand die een prom writer aan zn paralelle poort heeft hangen en zo de juiste bios in jou lege prom kan schrijvenA-Tray schreef op 04 augustus 2002 @ 15:39:
[...]
Daar hebben we wat aan, waar heb je hem naar toe gestuurd?
Ah, op die manier.GreeTz schreef op 04 augustus 2002 @ 15:38:
[...]
zugt...
je moet een machine booten met een werkende bios en daarin je defecte bios hot swappen met power on.
Gaat me wat boven mijn pet dat hotswoppen, ken jij een shop die dat met garantie doet?
Juist!GreeTz schreef op 04 augustus 2002 @ 15:42:
[...]
Naar iemand die een prom writer aan zn paralelle poort heeft hangen en zo de juiste bios in jou lege prom kan schrijven
Maar wie heeft er zo'n prom writer?
That's the question!
To write prom or not to write prom.
* Morty heeft net nog een adres voorbij zien komen...A-Tray schreef op 04 augustus 2002 @ 15:43:
[...]
Juist!
That's the question!
iedere egte tweaker, elektronicazaak of goede computershopA-Tray schreef op 04 augustus 2002 @ 15:43:
[...]
Juist!
That's the question!
Bedankt allemaal voor het advies!
Ikke hebber zow een op me werk staan, voor allerlei types eeprometjus.A-Tray schreef op 04 augustus 2002 @ 15:43:
[...]
Juist!
That's the question!
Ik heb hier dus ook een reservevoorrad biossen liggen :-)
omdat het kan!
Nee, dan heb je een probleemVerwijderd schreef op 06 January 2003 @ 21:10:
En... Als je bios nu op je mobo zit gesoldeerd???? Unsolden en opsturen???
Wat je dan zou kunnen doen is, als je zo'n eprom writer geval hebt de goede pinnetjes opzoeken die nodig zijn voor flashen, en ze vanaf writer naar moederbord verbinden en flashen maar
Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire
Deze wordt dan voor je geprogrammeerd en opgestuurd..
De man heeft een probleem. Hij boot niet meer.
Ik zie z'n probleem zo:
-BIOS verkeerd geflashed
-Systeem boot niet meer (hij krijgt niet eens meer het schermpje waar die op Del kan drukken voor CMOS setup)
-Ook geen Dual BIOS dus dat kan ook nie (hoewel Chaintech dat al een tijdje heeft, maar zal wel)
Er kan echt nix meer aan gedaan worden door de man zelf.
Dit moet er gebeuren:
BIOS EPROM (of EEPROM enz.) chippie opsturen naar dat bedrijf
Dit daar laten flashen met een goed BIOS d.m.v. een writer
BIOS chippie er weer in prikken
En dan proberen of ie het doet.
That's it
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
hmm wat dacht je.. laten we maar weer eens posten in een superoud topicVerwijderd schreef op 06 januari 2003 @ 21:10:
En... Als je bios nu op je mobo zit gesoldeerd???? Unsolden en opsturen???
Verwijderd
Verwijderd
Ja zeker... waarom een nieuw topic maken als er al een oude van bijna het zelfde onderwerp is, en deze is nog niet gelocked....
Verwijderd
Verwijderd
Hier ben ik het mee eens, maar dat is dus niet de reden dat ik weer wat in deze topic heb gepost. Is al een aardig oud topic, maar ik heb bijna het zelfde probleem. Gewoon een Klote MOBO...Verwijderd schreef op 06 januari 2003 @ 21:42:
sorry dat ik dit moet zeggen, maar wat een hoop reply's in dit topic die helemaal nergens op slaan??! Heb m'n bios verkeerd geflashed, pc start niet meer op, krijgt ie als 1e reactie "bios resetten" en dan nog 3x dat ie met een bootflop op moet starten, terwijl ie 4x uitlegd dat dat ding gewoon niet meer post?!![]()
Dat hotswappen raad ik niet aan. Is toch niet echt verantwoord.
Ik heb helaas mijn programmer nog niet anders kon je wel bij mij terecht.
I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie
I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie
Maar, ik zie ook dat je alweer in die andere BIOS topic bezig bent
Dit topic is gesloten.
![]()