Toon posts:

Vibra 16 On-board

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hay

Ik heb een kennis die heeft net een nieuwe PC gekocht, en heeft een mobo met een Vibra 16 On-board geluid.. Alles goed geinstalleerd, en het chipje geeft redelijk geluid. Alleen, er is 1 probleem.. Windows 98 installeert hem als een Soundblaster 16 PCI, waar op zich niks op tegen is, maar hij kan niet bij geadvanceerde volumenregeling komen... dus hij kan geen treble/bass regelen.. Is er een manier te vinden waarop dit WEL kan? want het geluidje is erg donker en er zit weinig bass in (TE weinig)..

Alvast bedankt.

Barracuda

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
bass en treble bijstellen via de boxen :).. wel zo makkelijk he?

Verwijderd

Topicstarter
Hebt ie al gedaan, maar nog steeds is het geluid te donker.

Iemand nog suggesties?? Mischien is het een W98 bug? waar kan ik de laatste VIBRA drivers downloaden?

Barracuda

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
misschien zit het kabeltje van de boxen niet goed? Het lijkt me sterk dat het aan softwareinstellingen ligt..

anders moet je ff met winamp iets afspelen en die equalizer gebruiken.. om ff te testen of het idd beter kan..

Verwijderd

Topicstarter
Stekkertje is in orde, en bij winamp heb ik de bass en de hoge tonen al helemaal omhoog staan (Het wordt wel iets beter) maar het is nog lang niet naar behoren. Het geluid is nog steeds te donker, en er zit veel te weinig bass in (En nee, aan de boxjes ligt het niet, want die hebben op de vorige soundkaart veel meer hoge tonen + veel meer bass gegeven)

Barracuda