Heeft het voordelen om m'n Wireless gateway (die als router werkt) achter een getweakte Alcatel SpeedTouch te zetten? Een getweakte Alcatel is toch op zich ook al een router? Wat moeten er dan voor instellingen aan de router gegeven worden? Dezelfde als aan de netwerkkaart in de uitleg over hoe te internetten met de tweak? Is het dan ook mogelijk je router het statische IP-adres wat je van je provider gekregen hebt te geven?
Je kan dan draadloos internetten maarre ik zou er wel voor zorgen dat er maar 1 van de 2 nat , je kan natuurlijk ook je tweak terug zetten en je wireless router als dsl router gebruiken (die zet dan de vpn verbinding op) als dat wordt ondersteund.
Dit ligt compleet aan je situatie als, behalve wireless aansluitingen ook nog fysieke aansluiting op je lan hebt, is het verstandig om je alcatel gewoon te laten routeren en te natten, en je wireless gateway gewoon als router zonder NAT te laten functioneren.
buit is binnen sukkel
Ik heb een router achter mijn alcatel hangen; beide gebruiken NAT. Voordeel is de dubbele firewall en de DMZ tussen je router en modem.
Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me
nou lekker dus ook dubbel portmappen en zo lekker overbodig.
Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)
Waarom dubbel poortmappen voor normal internet is poortmappen helemaal niet nodig? Tenzij je weer wilt msn'ene n icq'en etc of eigen servers wilt draaienpierre-oord schreef op 04 augustus 2002 @ 16:11:
nou lekker dus ook dubbel portmappen en zo lekker overbodig.
buit is binnen sukkel
Ik vind het niet nuttig.. ik heb gewoon getweaked en die aan een hub gehangen
klaar dat is alles maar goed itis maarw wat je wil he
en dus? dat is 3 minuten werk ...pierre-oord schreef op 04 augustus 2002 @ 16:11:
nou lekker dus ook dubbel portmappen
Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me
Mijn Wireless router maakt niet zelf verbinding met internet en hij is "transparant" voor m'n VPN-verbinding. Dat betekent dat ik nog steeds op de "ouderwetse" manier verbinding maak met internet, maar hierdoor lijkt het ook niet te lukken om tegelijk met mijn draadloze laptop te internetten. Ergens lijkt er iets niet goed te gaan. Ik kan wel vanaf mijn laptop de router benaderen, maar internetadressen buiten de router zijn niet te benaderen. Iemand een idee hoe dat kan?
Als ik uit ga van je eerder post denk ik dat je netwerk er als volg uit ziet:
*sorry voor het formaat
Zoals te zien is, dient er alleen genat te wordne bij de adsl-modem/router, voor de wireless router is het alleen van belang dat de routing table goed staat.
Dat wil zeggen dat alle verkeer wat buiten de 192.168.1.* reeks valt door de wireless router wordt door gestruurd naar het 10.0.0.* net. Daarbij is het ip adrs van de wireless router de gateway voor alle wireless-nic's. Voor de adsl router geldt dat deze alles wat bestemd is voor 192.168.1.* doorstuurt naar de wireless router, alles wat een adrees heeft van 10.0.0.* voor het lokale net is en dat alle andere adressen het internet opgeschopt worden. De nic van de pc krijgt dan als ip adres, iets in de range van 10.0.0.* en de defaut gateway zal dan 10.0.0.138 (ip adres adsl router) worden.
Volgens mij heb ik dan nu alle opties gehad en is het lokale netwerk compleet voor alle lokale apparaten toegankelijk en kan een ieder gebruik maken van het inet. Als laatste opmerking, voor de dns gebruik maken van de dns serevrs van je provider.
Als deze situatie niet overeen komt dan aub zelf ff een plaatje maken (ascii-art is ook goed) en dan een uitvoerig beschrijving van de ipdressen en netmasks etc etc.
*sorry voor het formaat
Zoals te zien is, dient er alleen genat te wordne bij de adsl-modem/router, voor de wireless router is het alleen van belang dat de routing table goed staat.
Dat wil zeggen dat alle verkeer wat buiten de 192.168.1.* reeks valt door de wireless router wordt door gestruurd naar het 10.0.0.* net. Daarbij is het ip adrs van de wireless router de gateway voor alle wireless-nic's. Voor de adsl router geldt dat deze alles wat bestemd is voor 192.168.1.* doorstuurt naar de wireless router, alles wat een adrees heeft van 10.0.0.* voor het lokale net is en dat alle andere adressen het internet opgeschopt worden. De nic van de pc krijgt dan als ip adres, iets in de range van 10.0.0.* en de defaut gateway zal dan 10.0.0.138 (ip adres adsl router) worden.
Volgens mij heb ik dan nu alle opties gehad en is het lokale netwerk compleet voor alle lokale apparaten toegankelijk en kan een ieder gebruik maken van het inet. Als laatste opmerking, voor de dns gebruik maken van de dns serevrs van je provider.
Als deze situatie niet overeen komt dan aub zelf ff een plaatje maken (ascii-art is ook goed) en dan een uitvoerig beschrijving van de ipdressen en netmasks etc etc.
buit is binnen sukkel
Ja, je afbeelding geeft mijn situatie goed weer. Ik heb vandaag nog wat zitten pingen. Vanaf mijn laptop kan ik en de ADLS modem (10.0.0.138) en mijn wireless router (192.168.1.1) pingen. Zo gauw ik een Internet adres buiten mijn LAN ping, komt er de volgende reactie:
Antwoord van 10.0.0.138: doel host niet bereikbaar. Het lijkt dus toch of de Alcatel de boel blokkeert, want de Wireless gateway geeft de ping wel door aan de modem, maar stuurt hem vervolgens niet verder het net op. Moet er iets veranderd worden aan de routing table in de DSL modem. Ik kan geen routing table instellen in mijn Wireless gateway. Of is het dan toch het beste om de Alcatel te tweaken, zodat deze het routergedeelte voor zijn rekening neemt.
Antwoord van 10.0.0.138: doel host niet bereikbaar. Het lijkt dus toch of de Alcatel de boel blokkeert, want de Wireless gateway geeft de ping wel door aan de modem, maar stuurt hem vervolgens niet verder het net op. Moet er iets veranderd worden aan de routing table in de DSL modem. Ik kan geen routing table instellen in mijn Wireless gateway. Of is het dan toch het beste om de Alcatel te tweaken, zodat deze het routergedeelte voor zijn rekening neemt.
Pagina: 1