Toon posts:

hauppauge IR ontvanger aanpassen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
kan ik een ir ontvanger van hauppauge ombouwen voor gebruik op de com of lpt ofzo??
er zit in dta kastje wel een printje met wat elko's en weerstanden en een PICje
met google krijg ik nix fatsoenlijks gevonden

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-08 16:48

Kr3Kr

Melpomene

waar sluit je die op aan [normaal]

Gregor van Egdom Krekr

Verwijderd

waarvoor wil je hem dan gaan gebruiken?
ik gebruik ook showshifter, een ander tv prog
je kan in de ini file van die ir een sectie toevoegen, zodat hij ook werkt met showshifter
dus misschien kan je zo bereiken wat je wilt...

Verwijderd

Topicstarter
op de wintv kaart op de svideo aut stekker (zit een 7 pins op ipv een 4 pins en 3 zijn dus voor de IR ontvanger)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 augustus 2002 @ 14:43:
waarvoor wil je hem dan gaan gebruiken?
ik gebruik ook showshifter, een ander tv prog
je kan in de ini file van die ir een sectie toevoegen, zodat hij ook werkt met showshifter
dus misschien kan je zo bereiken wat je wilt...
ik wil hem op me com poort zodat ik hem ergens anders voor kan gebruiken omdat ik die tv kaart ondertussen verkocht heb en dit ding achtergebleven is en mijn zelf gebouwde irt reciever voor op de com niet wil werken (licht waarschijnlijk aan me mobo omdat ie op me andere pc wel werkt)

• CME86
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:33
ik heb ook nog een vraagje over zo'n IR ding, ik heb nu zelf een PCTV met een IR oog op de com1, maar ik kan dat ding nergens voor gebruiken, (alleen voor pctv) zijn er misschien progjes die ook overweg kunnen met een IR van Pinnecle (PCTV)

• CME86
Verwijderd schreef op 04 augustus 2002 @ 14:45:
[...]

ik wil hem op me com poort zodat ik hem ergens anders voor kan gebruiken omdat ik die tv kaart ondertussen verkocht heb en dit ding achtergebleven is en mijn zelf gebouwde irt reciever voor op de com niet wil werken (licht waarschijnlijk aan me mobo omdat ie op me andere pc wel werkt)
mij is het nog niet gelukt (ook al zit hij op de com poort)

Verwijderd

Topicstarter
die van mij zit helaas niet op de com poort en die compoort versie kan je via lirc en winlirc gebruiken!!
zoek maar ff op www.lirc.org daar staat dat ergens

Verwijderd

LOL
ik heb hier ook nog zo'n zelfgemaakte ir ontvanger liggen
wel leuk om weten dat er nog mensen mee bezig zijn

maar als je zelfgemaakte ir ontvanger het al niet doet op je pc
maar op een andere wel
waarom zou dan die hauppage dan wel werken?

Verwijderd

Topicstarter
dat wil ik dus juist proberen

en bij mij werkt een deel van de compoort wel

als ik die zelfgemaakt alleen de dcd aan sluit ontvangt wij vanalles een paar sec maar als alles goed aangesloten is gaat het fout omdat me com de spanning niet verandert van negatief naar posi dus werkt hij niet

• CME86
maar ik heb effe op die site gekeken maar dat is voor linux is er ook nog een voor windows?

Verwijderd

Topicstarter
ja voor windows hebben ze die ook dacht ik hoor ben het ergens tegen gekomen toen ik zocht naar een externe power source

• Danny043
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
[offtopic]
(ik wil reageren op een andere topic van Me_Myself_and_i , maar die zit op slot, dus dan maar de dichtsbijzijnde)
ik heb ook een elektrische dobbelsteen, van Velleman, zo 1:
http://www.velleman.be/images/0/mk109.jpg
ik heb er een schema van, icq me ff als je dat schema nog wilt
[offtopic, nou ja ander topic dan]

• Stealth2000
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-06 10:00
Celmis schreef op 04 augustus 2002 @ 16:19:
maar ik heb effe op die site gekeken maar dat is voor linux is er ook nog een voor windows?
Even beter kijken ;) Staat wel een windhoos versie bij. Ik gebruik het nu ook sinds enkele dagen. Werkt perfect samen met IRreceiver. (Winlirc is dan de driver en IRreceiver het proggie.)
Pagina: 1