Toon posts:

[Opheldering gevraagd] Note discussies

Pagina: 1
Acties:
  • 222 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil om opheldering vragen, want ik begrijp niet zo goed waarom deze thread ineens is gesloten:

Hoe zien jullie hoeveel notes iemand heeft?

Bovenstaande thread is 4 pagina's lang, en vanaf pagina 1 is er geen enkele keer door de mods aangegeven dat deze thread fout was. Er is ook geen enkele keer door de mods een waarschuwing gegeven, of iets in die richting. Waarom is er dan nu ineens, op pagina 4, een slot op gegooid? Dit vind ik een beetje sneu want er was net een leuke, niet eerder gevoerde, discussie op gang.

Volgens Jaymz is de thread gesloten, omdat:
Er zijn in deze thread imo meer zinnige antwoorden gegeven dan zinnige vragen gesteld en is hier min of meer ook al aan de orde geweest :)
Je zegt dat er (weliswaar met imo ervoor) meer zinnige antwoorden dan zinnige vragen zijn gesteld. Ten eerste geeft je helemaal niet aan welke antwoorden en vragen je daar precies mee bedoelt, en ten tweede; dit kan toch geen reden zijn om een topic te sluiten? Als een antwoord of vraag niet zinnig is, moet er dan maar een slot op?
...er is over deze kwestie al veel te veel gesproken. En ja, het gaat geregeld worden :)
Je zegt dat er over deze kwestie al veel is gesproken, en daar heb je natuurlijk gelijk in, maar betekent dit dan dat er niks meer over gezegd mag worden? En betekent dit dan dat nieuwe suggesties & ideeën niet welkom zijn? De discussie die gaande was, was nog niet eerder gevoerd, dus het lijkt er wel een beetje op, en als dit echt zo is zou ik dat erg jammer vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-10 06:43

Jaymz

Keep on moving !

Omdat ik een beetje het gevoel had dat zeef veel te goed zijn best moest doen om begrepen te worden en dat dat maar half lukte.

Wat over het algemeen niet echt resulteert in een discussie die je voert voor de inhoud (maar om het discussieren zelf)

En verder is het hoe en wat GoT de notes openbaar gaat maken allang duidelijk en moet het allen nog geregeld te worden. Als er dan opeens weer 'nieuwe ideeën' opkomen heeft dat zo weinig zin als het stadium 'ideeën' allang achter de rug is.

Dus: Als je (beter) proberen eens naar elkaar te luisteren (en dan niet alleen om op elkaar te reageren maar om elkaar te begrijpen) heb ik er geen problemen mee dat die thread weer open gaat :)

Edit: Ik had goed begrepen dat de methode van uitvoering besloten is, dus verdere discussie zie ik geen zin meer hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

wat ik me nou nog steeds afvraag is;
waarom je als user je notes zou willen inzien? wat zou ons aanmoeten sporen om die notes op tevragen en daar €5 voor te betalen?

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Edit: Ik had goed begrepen dat de methode van uitvoering besloten is, dus verdere discussie zie ik geen zin meer hebben :)
Die gaan we dan natuurlijk niet doorzetten in deze thread :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jaymz:
Omdat ik een beetje het gevoel had dat zeef veel te goed zijn best moest doen om begrepen te worden en dat dat maar half lukte.
Zou je dat stuk wat zeef duidelijk probeerde te maken dan eens willen laten zien?
Wat over het algemeen niet echt resulteert in een discussie die je voert voor de inhoud (maar om het discussieren zelf)
Je zegt het goed, over het algemeen, maar dat was hier zeker niet het geval.
En verder is het hoe en wat GoT de notes openbaar gaat maken allang duidelijk en moet het allen nog geregeld te worden.
Waarom is die thread dan pas op pagina 4 gesloten?
Als er dan opeens weer 'nieuwe ideeën' opkomen heeft dat zo weinig zin als het stadium 'ideeën' allang achter de rug is.
Zou je dan een sticky topic willen maken waar duidelijk in staat dat ideeën & suggesties, met betrekking tot het notes systeem, niet meer wenselijk zijn?
...dus verdere discussie zie ik geen zin meer hebben
Waarom? Er bestaan nog een heleboel onduidelijkheid over het systeem, en dat zou mooi, zolang er nog geen FAQ is, in zo'n thread uitgelegd kunnen worden.
Scarecrow:
waarom je als user je notes zou willen inzien?
Daar hebben we het hier niet over, en dat doet ook totaal niet terzake. Wat iemand met z'n persoonsgegevens (want het gaat dus niet alleen over notes) wil doen is niet belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Scarecrow schreef op 04 augustus 2002 @ 15:05:
wat ik me nou nog steeds afvraag is;
waarom je als user je notes zou willen inzien? wat zou ons aanmoeten sporen om die notes op tevragen en daar €5 voor te betalen?
Sommige mensen willen gewoon alles weten wat er over ze vertelt wordt

En dan reageer ik ook nog :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Verwijderd schreef op 04 augustus 2002 @ 15:26:
[...]
Waarom is die thread dan pas op pagina 4 gesloten?
Omdat die thread in eerste instantie heeeeeel ergens anders over ging en ik niet als een bezete op elk draadje op't forum zit te F5-en, en ook wel es een avondje met vrienden een biertje wil drinken :)

Maar ik moet inderdaad ergens zeggen dat topic's over de notes (algemeen) geen zin meer hebben, mja ik heb ook andere bezigheden :)

Maar 't is added to ToDo-list (wordt wel lang zo :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Omdat die thread in eerste instantie heeeeeel ergens anders over ging en ik niet als een bezete op elk draadje op't forum zit te F5-en.
In het begin was het onzin, en later ging het tenminste nog ergens over. Dat die thread juist op dat moment werd gesloten vind ik toch een beetje jammer. En dat jij niet de hele tijd op F5 aan het drukken ben begrijp ik, maar er lopen hier toch nog meer mods rond, of niet?

Oja, en wat begreep ik nou niet aan zeef's verhaal? Dat zou ik toch wel willen weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

met alle respect hoor, maar t.net en got begint ondertussen wel erg amateuristisch over te komen hoor. en dat is zoooo jammer...

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mwah, dat valt nou ook wel weer mee, maar ik vind wel dat er in sommige zaken meer duidelijkheid gegeven kan worden. Het notes verhaal vind ik toch wel belangrijk, want iedere user op GoT is er bij betrokken. Het is totaal niet duidelijk wat er nou allemaal precies gaat gebeuren, en dat zou best ergens aangegeven mogen worden.

edit:

PipoDeClown, ik zeg nu wel dat het meevalt, maar waar doel je eigenlijk op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-10 19:42
Vraagje:

Waarom de moeilijke manier, als het op de makkelijke manier kan?
Een systeem impleteren is zoo makkelijk, het kost wel wat werk, maar dat geld-systeem ook. Als iedereen nou in z'n eigen profile kan zien hoeveel note's, welke notes, etc.

Op deze manier kan er nog informatie achtergehouden worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke, dat schept tegenover een hoop users eindelijk wat duidelijkheid.

Ik zie dit staan: Onder geen voorwaarde zullen (delen van) persoongegevens online worden verstrekt. en nu ik in die andere thread kijk probeerde zeef dit ook uit te leggen. Bedoel je dit stukje dat ik niet helemaal begreep?

edit:

RedHat, die discussie is al vaker gevoerd, en uiteindelijk kwam het er op neer dat er op de gekozen manier a) een hoge drempel bestaat, en b) het veiliger is. Zou je die discussie niet opnieuw willen voeren? Jaymz heeft al aangegeven dat het systeem definitief is, dus het heeft niet veel zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Ik heb het niet zozeer over individuele mensen, meer over een algehele tendens die ik tussen de regels door zag ontstaan. Op die fiets draait de discusie af van de eigenlijke discussie en zul je achteraf moeten constateren dat je niks nieuws hebt gezegt in vergelijking met het topic dat ik net heb toegevoegd aan het notesstukkie in de LA FAQ

Maar misschien is hetgeen jij nu aankaart iets dat heeft meegespeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een ding nog om aan te geven dat ik het wel begreep. Zeef zegt in die eerdere thread dit:

- De Wet bescherming persoonsgegevens gebied ons een overzicht te verstrekken van *alle* persoonsgegevens en niet delen daarvan. Dat zou zelfs een overtreding/misdrijf zijn.

Ik hoop niet dat er juist hierdoor geen 'hoeveel-notes-heb-ik-optie' komt, want het zou absoluut geen overtreding zijn om een user te laten weten of hij/zij notes heeft of niet. Er staat wel dat het in delen vrij geven van persoongegevens strafbaar is, maar dit is alleen zo als er andere gegevens worden achtergehouden. Bij tweakers.net bestaat binnenkort de mogelijkheid om al je persoonsgegevens op te vragen, dus er zal nooit sprake zijn van het achterhouden van persoonsgegevens. Kort gezegd komt het erop neer dat zo'n 'hoeveel-notes-heb-ik-optie' gewoon kan, het is niet strafbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:52

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik word er een beetje moe van dat iedereen weer dezelfde vragen gaat zitten stellen, verontwaardigd gaat zitten doen dat we topics sluiten maar NIET even de moeite nemen om eens in die discussie te kijken en ons dat roept amateuristisch te zijn... Je ben zelf gewoon te lam om eens uit te vogelen of het niet allemaal al besproken is...

In het kort:
Je notes zijn dus persoonsgegevens (hebben we nagevraagd), we willen notes liever 'afgeschermd' houden en zouden het zeer irritant vinden als iedereen in [forum=la] topics gaat openen met een gemiddelde inhoud als "GVD kutmod, die note is onterecht!". In notes willen we neerzetten wat we vinden, omdat het gaat over het gedrag op het forum.

Als iedereen makkelijk de notes op kan vragen, heb je dus (grote) kans dat iedereen gaat zitten mekkeren hier over het feit dat het 'onterecht' is. Dat gaat dus niet, want als ik vind dat pietje in een topic vervelend discusseert, dan maak ik daar een notietie van als ik wil, en daar is hij het zelf natuurlijk absoluut niet mee eens, met als gevolg dat je bij elke note een email discussie krijgt met de gebruiker.

Notes zetten we neer om 'inzicht' te hebben van het gedrag van een user, als iemand door blijft irriteren, kan je eens een waarschuwing geven... Daar mag die user dan (via de mail naar de bemiddelaar) over gaan discusseren.

Je mag ze van mij trouwens ook laten verwijderen, maar dat houdt niet in dat je notes weggehaald worden, maar dat het persoonsgegeven (dat de notes officieel naar jouw persoon koppelt) uit je profiel gesloopt wordt (hard dus, helemaal) en dat is je E-mail adres. Zonder E-mail adres kan je alleen niet posten op het forum, want dan gaat er een passmailtje met een password naar het llege mailadres....

Maar dit is allemaal al bediscusseerd, lees dus gewoon deze topics erop na en lees de argumenten. Naast het feit dat het persoonsgebonden is (omdat er een hotmail adres aan vastzit, zodat het officieel 'gebonden' is aan een persoon, wat al bullshit is in de meeste gevallen), en we dus voorzichtiger willen zijn, willen we dus ook gesteggel over elk notetje voorkomen... Sterker nog, over notes wordt niet gediscusseerd... Dat is en blijft de regel. Het zijn onze notes met onze meningen over het gedrag van users.

En nou is het echt niet zo dat de notes volstaan met scheldpartijen en dat we ze daarom angstvallig verborgen willen houden ofzo, we willen gewoon niet dat mensen over elke note een discussie starten. Als we het via de post doen (wat we mogen doen), hebben we ten eerste de "rel" mensen uitgesloten, omdat die toch niet graag willen dat t.net BV ze kan vinden of officiele stappen kan nemen tegen het gedrag van die persoon en ten tweede wordt een brief met daarin de mogelijkheden en de voorwaarden veel beter gelezen dan een regeltje in de LA FAQ. (Mogelijkheden: email uit het profiel laten halen, nick weg laten halen, profiel desnoods leegmaken, noem het maar, zijn we nog niet over uit, Voorwaarden: Geen discussie mogelijk, discussie op het forum starten resulteert in behoorlijke gevolgen).

Maar dat is allemaal al gezegd en besproken in dit topic:
GoT, de gebruikersgegevens en de wet.
Overigens komt er naast de notes, ook je registratie adres, je IP's waarmee je gepost hebt en alle andere 'gegevens' die we opslaan en gekoppeld zijn aan je e-mailadres erbij.

Als mensen die discussie gaan herhalen, dan zijn we snel geneigd een topic te sluiten aangezien het niet nodig is, iets dubbel te doen en zoiets veel tijd en energie kost (ja, daar zijn we modje voor, maar dit is al besproken, bijgeschaafd en verdedigd)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik word er een beetje moe van dat iedereen weer dezelfde vragen gaat zitten stellen, verontwaardigd gaat zitten doen dat we topics sluiten maar NIET even de moeite nemen om eens in die discussie te kijken en ons dat roept amateuristisch te zijn... Je ben zelf gewoon te lam om eens uit te vogelen of het niet allemaal al besproken is...
Hoe weet jij nou weer of ik die discussies wel of niet hebt gevolgd, kun je in mijn hoofd kijken ofzo? Ik heb zeer veel note discussies gevolgd en hetgeen waar ik mee kwam is nog NOOIT besproken. Dat je me lam noemt vat ik op als een regelrechte flame :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt ook overdrijven door alles persoonlijk op te gaan vatten.

Het merendeel van de vragen/argumenten uit je aangehaalde topic is al meermaals besproken.

Alleen het "aantal notes kunnen zien" voor gewone gebruikers is nieuw. Een voorstel dat ik als ik mij niet vergis toch echt ook al ooit eerder ergens op goT gelezen heb. Maar goed, wat is het nut ervan :?

Opvragen gebeurt toch via de post :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Vertex schreef op 04 augustus 2002 @ 16:43:
[...]Hoe weet jij nou weer of ik die discussies wel of niet hebt gevolgd, kun je in mijn hoofd kijken ofzo? Ik heb zeer veel note discussies gevolgd en hetgeen waar ik mee kwam is nog NOOIT besproken. Dat je me lam noemt vat ik op als een regelrechte flame :(
Och, dat van dat amateurs was ook een flame. Mijn post beantwoord volgens mij alle vragen, en ik heb zo'n post in die notes thread al minstens 2 keer geplaatst.

(of gaat dat over dat je eerst wil weten welk aantal je hebt en dat het lullig is om 5 euro te vragen voor 'geen notes'? Dat is ook al besproken hoor. Het gaat namelijk wettelijk om je persoonsgegevens die je in kan zien, dat zijn naast je notes dus je registratie adres, je IP's en alle dingen die wij loggen, gekoppeld aan je registratieadres en USERID.

Dat jullie het eigenlijk alleen maar voor de notes doen en dan teleurgesteld zijn, als je 'voor niets' je gegevens opgehaald hebt, is jullie probleem. Die wet is er om je persoonsgegevens te kunnen inzien, niet om je notes te mogen bekijken. Dat is trouwens ook al gezegd). Dat is trouwens IMO ook een aanwijzing dat het helemaal niet om 'gerechtigheid' gaat, of om verdediging van privacy (waarvoor die wet is), maar om het feit dat jullie gewoon nieuwschierig zijn, en alleen maar geinteresseerd zijn in wat wij over je geschreven hebben, niet dat je persoonsgegevens ergens staan, waardoor je ranzige folders krijgt, of je privacy in het geding is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nelske:
Maar goed, wat is het nut ervan
Als iemand weet dat 'ie GEEN notes heeft, zal die ook z'n persoonsgegevens niet op gaan vragen. Op die manier krijgen jullie minder aanvragen = minder werk = minder kosten. Mooi bijkomend voordeel is dat het voor de users ook leuk is om te kijken of ze notes hebben of niet.
Jvs:
Och, dat van dat amateurs was ook een flame.
Dat heb ik nooit gezegd, maar toch had jouw eerdere reactie ook betrekking op mij.
of gaat dat over dat je eerst wil weten welk aantal je hebt en dat het lullig is om 5 euro te vragen voor 'geen notes'? Dat is ook al besproken hoor.
Nee, dat is niet besproken, dat is slechts terloops een keer ter sprake gekomen. En daar gaat mij het niet eens om, het gaat erom dat een 'hoeveel-notes-heb-ik-optie' ook voor tweakers.net voordelen heeft zoals ik boven al zei.
Die wet is er om je persoonsgegevens te kunnen inzien, niet om je notes te mogen bekijken.
Dat is niet juist. De notes vallen onder persoonsgegevens, dus die mogen we gewoon inzien.
Dat is trouwens IMO ook een aanwijzing dat het helemaal niet om 'gerechtigheid' gaat, of om verdediging van privacy (waarvoor die wet is), maar om het feit dat jullie gewoon nieuwschierig zijn, en alleen maar geinteresseerd zijn in wat wij over je geschreven hebben...
Ja, en? Die wet is er nu eenmaal, en of het nou om privacy redenen zou zijn dat iemand z'n persoonsgegevens (en dus ook de notes) wil bekijken, of omdat diegene gewoon nieuwsgierig is, doet niet terzake. De wet geeft die mogelijkheid, dus is het niet van belang waarom iemand dat zou willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Laatst online: 17-02-2022
Ik verbaasde me ook dat de thread gesloten werd, snap best dat het al eens eerder besproken was, maar dat was in vrij lange thread en deze thread was goed ontopic en to the point.

Daarnaast heb ik geen antwoord gehad op mijn voorstel om bij het aanmaken van een note een CC te doen naar de gene waar een note geplaatst wordt, zo blijft het transparant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dus? Je mag je persoonsgegevens toch opvragen? Het feit of je notes hebt of niet, doet er niet toe. Als wij laten zien hoeveel notes je hebt, gaan mensen er ook over zeuren. Je kan je persoonsgegevens opvragen. Dat het bij jou alleen maar om je notes gaat is IMO toch echt jouw probleem, het aantal notes is ook een persoonsgegeven en die gegevens mogen wij via de mail of via de post opsturen, en we mogen er tot 5 euro voor vragen (ik dacht trouwens 4,54 euro) en zo doen we het dus ook.

Het waarom kan je ook al lezen. Als je alleen je aantal notes wil opvragen en de rest niet, mag dat van mij best, maar dan nog steeds via de post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
JvS, ik begrijp al die krampachtige reacties van jou niet als het om notes gaat. Ik doe gewoon een suggestie, daar is toch niets mis mee? Natuurlijk heb je gelijk als je zegt dat jullie niet verplicht zijn om zo'n optie in te bouwen, maar zoiets zou voor de users toch leuk zijn?
Als wij laten zien hoeveel notes je hebt, gaan mensen er ook over zeuren.
Waarom zou iemand gaan zeuren over z'n hoeveelheid notes? Notes kunnen positief & negatief zijn, dus er is, zolang die user alleen z'n hoeveelheid notes weet, absoluut geen reden om te gaan zeuren. Waar baseer je dit dan op?
Dat het bij jou alleen maar om je notes gaat is IMO toch echt jouw probleem
Ik heb meerdere malen gezegd dat ik niet geinteresseerd ben in mijn persoonsgegevens (en dus mijn notes), dus ik begrijp totaal niet waar je nu ineens vandaan haalt dat het mij om de notes te doen is. Ik deed alleen een suggestie omdat ik denk dat het voor tweakers.net gunstig zou zijn om een 'hoeveel-notes-heb-ik-optie' in te bouwen.
het aantal notes is ook een persoonsgegeven en die gegevens mogen wij via de mail of via de post opsturen, en we mogen er tot 5 euro voor vragen
Tuurlijk, dat recht hebben jullie, maar dit verklaart nog steeds niet waarom je zo'n 'hoeveel-notes-heb-ik-optie' niet in zou bouwen. Zo'n optie is voor jullie gunstiger dan voor de users.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Laatst online: 10-10 10:51
We doen het gewoon niet. We gaan geen gegevens of welk deel daarvan ook online zetten. We willen dat niet en dus doen we dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zeef, dat is toch een uiterst kinderachtige reactie? Waarom dan niet? Gewoon zeggen dat je het niet doet zonder ook maar enige onderbouwing vind ik, en ik denk met mij veel users, een beetje kinderachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-10 15:28
Verwijderd schreef op 04 augustus 2002 @ 18:03:
Zeef, dat is toch een uiterst kinderachtige reactie? Waarom dan niet? Gewoon zeggen dat je het niet doet zonder ook maar enige onderbouwing vind ik, en ik denk met mij veel users, een beetje kinderachtig.
Dan zoek je een ander forum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MikeN, zeg iets nuttigs, of zeg niets. Ok?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeef schreef op 04 augustus 2002 @ 17:59:
We doen het gewoon niet. We gaan geen gegevens of welk deel daarvan ook online zetten. We willen dat niet en dus doen we dat niet.
Zeef, volgens mij mag het niet eens online. Ivm privacy dienen deze dingen toch opgestuurd te worden :? Overzichten dienen op officieel briefpapier te staan om de ontvanger in staat te stellen aanspraak te maken op korrektie van deze gegevens (in het uiterste geval met een rechtzaak) en online gegevens zijn daarmee nooit afdoende dekkend. Tenminste dat is wat ik begrepen had :P :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-10 04:26

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Verwijderd schreef op 04 augustus 2002 @ 18:13:
MikeN, zeg iets nuttigs, of zeg niets. Ok?
Maar hij heeft wel gelijk. De regels van een forum, of de wetten van een land in het andere opzicht, zijn 1 geheel. Zolang die niet botsen met een hogere regelgeving (zoals dit forum onder de nederlandse rechtspraak valt) doet de crew waar ze zin in heeft. De regels zijn geen winkel waar je uit kiest wat je graag hebt en laat liggen wat je niet kan gebruiken.
Als je niet met het geheel van die regels kan leven moet je maar vertrekken. Je kan erover discussieren, maar als het voor jouw een breekpunt vormt ben jij de zwakste schakel.

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
Als jij mijn notes wilt zien, moet je ze dan ook per post op vragen of mag jij ze gewoon met een klik zien?

Daarnaast heb ik nog steeds geen antwoord op mijn vraag hoe tweakers.net garandeert dat deze gegevens niet in handen van andere vallen, immers als jij het online kan lezen, kan iemand anders met jou account gegevens dat ook, ik zeg niet dat het gebeurt, maar met zoveel moderators, kan ik me voorstellen dat iemand wel eens slordig met zijn account om gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ItSnows:
Zeef, volgens mij mag het niet eens online. Ivm privacy dienen deze dingen toch opgestuurd te worden :?
Het mag wel online hoor, de notes worden immers ook online ingevuld en opgeslagen.

Duracell, wat the hell is er mis met een discussie over een onderdeel van het notes systeem? Om dan meteen te zeggen dat ik een ander forum moet gaan zoeken raakt natuurlijk kant noch wal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:24

Bezulba

Formerly known as Eendje

raptorix schreef op 04 augustus 2002 @ 19:03:
[...]

Als jij mijn notes wilt zien, moet je ze dan ook per post op vragen of mag jij ze gewoon met een klik zien?

Daarnaast heb ik nog steeds geen antwoord op mijn vraag hoe tweakers.net garandeert dat deze gegevens niet in handen van andere vallen, immers als jij het online kan lezen, kan iemand anders met jou account gegevens dat ook, ik zeg niet dat het gebeurt, maar met zoveel moderators, kan ik me voorstellen dat iemand wel eens slordig met zijn account om gaat.
zucht

mag ik heel even hard met m'n hoofd tegen de muur aanslaan?

|:(

dank je

die notes zijn voor de mods . uit... om je gedrag ergens op te kunnen schrijven zodat andere mods weten dat die persoon wel vaker iets uitspookt.

maar door de wet op de privacy ofzo, moeten die dingen op te vragne zijn door degene van wie ze zijn.

en ik zit hier gvd gewoon te herhalen wat er allang is bezproken in het 200 pagina's tellende topic hierover

krijg steeds meer zin om te zeggen hou je kop wacht 3 weken tot de search is gemaakt, zoek het topic op print het uit, lees het 40x door en als je het dan nog niet begrijpt ligt het toch echt aan jouw.

en over dat gezijk met "het garanderen dat de mod z'n eigen account in beheer heeft" is natuurlijk ook zware onzin.. want hij heeft veel meer macht als het simpele "bekijk notes van user"

maar blijkbaar is het leuk om te gaan zeveren over dingen die niet eens over het forum gaan laat staat over computers.....

god ik zou bijna terugverlangen naar oude tijden...

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
Eendje, dat je het wanabee modje wilt uithangen moet jij weten, ik heb nog steeds geen antwoord op de vraag wat er mis met een afschrift van een note, ik heb helemaal geen bezwaar dat men aantekeningen over mij maakt, maar ik wil wel graag weten dat als zo een aantekening gemaakt wordt dat deze correct is, en nu kan je wel heel gepikeerd doen dat ik threads van 500 messages moet gaan lezen, maar dat werkt niet echt als de search het WEER eens niet doet.

Daarnaast probeer ik gewoon op een normale manier een discussie te voeren, iets wat jij kennelijk niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Tweakers.net BV zal conform de wet de gebruiker inzage geven in zijn/haar gegevens. De directie van Tweakers.net BV heeft de voor en nadelen van de diverse methoden afgewogen en gekozen voor het uitsluitend schriftelijk afhandelen. Dit is geheel conform de parameters die opgenomen zijn in de wet.

Dat er ongetwijfeld mensen het hier niet mee eens zijn is bekend. Maar let wel, de inzage mogelijkheid wordt gegeven, Tweakers.net voldoet dan aan alle wettelijke plichten. Niet meer en niet minder. Het hoe en waarom van onze keuze is menig maal uitgelegd, als laatste door JvS een paar posts terug.

Het beheer van de gegevens zal middels een privacyverklaring verder worden gegarandeerd. In deze verklaring zal worden uitgelegd wat ermee gedaan wordt en hoe de gebruiker beschermd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-10 04:26

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Verwijderd schreef op 04 augustus 2002 @ 19:08:
[...]Het mag wel online hoor, de notes worden immers ook online ingevuld en opgeslagen.

Duracell, wat the hell is er mis met een discussie over een onderdeel van het notes systeem? Om dan meteen te zeggen dat ik een ander forum moet gaan zoeken raakt natuurlijk kant noch wal.
Er is niks mis met een discussie, dat zeg ik zelf ook toch.
Maar als de crew(hier zeef) zegt dat het er gewoon niet komt, dan is dat hun goed recht. Jij mag dat een kinderachtige reactie vinden, maar ze zijn niet verplicht om elk punt van het beleid toe te lichten.

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Vertex schreef op 04 augustus 2002 @ 18:03:
Hou je vast, hier komt de ingewikkelde redenatie:

Users WETEN prima wanneer ze op het randje zitten in een discussie, en als ze dan zien dat er een note gemaakt is (toevallig) in het halve uurtje dat dat ze flamerig hebben zien doen, krijg je reacties in een thread als "jahoor, ik krijg er natuurlijk weer een note bij :r". Daar hebben we geen zin in, dus mag het via mail gebeuren en niet via het forum
[nohtml]ItSnows schreef op 04 augustus 2002 @ 18:43:
[...]Zeef, volgens mij mag het niet eens online. Ivm privacy dienen deze dingen toch opgestuurd te worden :?
Nee, het mag best online. De overzichtjes die wij hebben staan, mogen best door iedereen gelezen worden, alleen willen wij dat niet.

Een username of een e-mail adres is ook (of beter: wél ;)) een persoonsgegeven en die zijn ook openbaar te zien (net als de naam en dergelijke).
Overzichten dienen op officieel briefpapier te staan om de ontvanger in staat te stellen aanspraak te maken op korrektie van deze gegevens (in het uiterste geval met een rechtzaak) en online gegevens zijn daarmee nooit afdoende dekkend. Tenminste dat is wat ik begrepen had :P :)[/nohtml]
offciele overzichten misschien wel, maar notes zijn geen 'oficiele overzichten', deze zouden, zonder problemen met de wet compleet openbaar mogen zijn.

Waarmee volgens mij ook antwoord op deze vraag gegeven is:
[nohtml]raptorix schreef op 04 augustus 2002 @ 19:03:
[...]

Ja dus, en dat mag dus ook gewoon wettelijk. Als wij willen dat iedereen ze kan zien (ECHT openbaar dus), dan mag dat ook. Je nick en je naam en je woonplaatst zijn ook gegevens en die mag ook iedereen zien. Alleen willen wij niet dat iedereen jouw notes kan zien.
Daarnaast heb ik nog steeds geen antwoord op mijn vraag hoe tweakers.net garandeert dat deze gegevens niet in handen van andere vallen, immers als jij het online kan lezen, kan iemand anders met jou account gegevens dat ook, ik zeg niet dat het gebeurt, maar met zoveel moderators, kan ik me voorstellen dat iemand wel eens slordig met zijn account om gaat.[/nohtml]
Jahoor, en als iemand inbreekt bij Aegon hebben ze ook al mijn doktersgegevens en dergelijke. Dat document willen we gewoon via de post versturen, ten eerste omdat het een drempel heeft (damn, dat heb ik nu geloof ik al wel 10.000 keer gezegd) en ten tweede omdat het zo echt bij de persoon aankomt.

Je nick kunnen we toch ook niet gegarandeerd onzichtbaar maken? Een van de voorwaarden van dit forum is dat je er niet anoniem mag posten (de crew heeft zowiezo je mailadres en iedereen kan je nick zien) omdat dat niet werkt. Notes zijn er om het forum goed gemodereerd te laten houden, niet om iedereen te treiteren. Als je het niet eens bent met het feit dat we die gegevens bijhouden, lijkt het mij geen probleem je profiel helemaal leeg te halen van precies dat dingetje wat het tot "persoonsgegevens" maakt, namelijk je e-mail adres en de rest van je echte naam en dergelijke.

In het kort: we kunnen niet garanderen dat niemand je notes kan lezen, net zomin als ik bij de KPN gelijk alle gegevens zie van een beller als iemand er heen belt, terwijl ik maar een simpele randstad uitzendwerknemer ben... Ook inclusief "notes" trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
GoT was een beetje heel langzaam, sorry voor deze post :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
Zeef het juridische verhaal is duidelijk, dat is idd al vaak uitgelegt en op zich is daar niet op af te dingen, het gaat echter ook om fatsoensnormen dat als iemand iets schrijft over een andere persoon dat het wel zo netjes is dat de andere persoon daar over geinformeerd wordt. Dat gebeurt nu dus niet, ik dacht dat tweakers.net bestond uit mensen die staan voor met name vrijheid en een hekel hebben aan bureaucratie, alleen al vanuit dat oogpunt zou het dus netjes zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Laat deze reply maar zitten, heb net een flamewar van eendje over me heen gekregen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Raptorx: GoT, de gebruikersgegevens en de wet.

En de search is bij mij even brak als jou hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Laatst online: 22:24

Bezulba

Formerly known as Eendje

raptorix schreef op 04 augustus 2002 @ 19:14:
Eendje, dat je het wanabee modje wilt uithangen moet jij weten, ik heb nog steeds geen antwoord op de vraag wat er mis met een afschrift van een note, ik heb helemaal geen bezwaar dat men aantekeningen over mij maakt, maar ik wil wel graag weten dat als zo een aantekening gemaakt wordt dat deze correct is, en nu kan je wel heel gepikeerd doen dat ik threads van 500 messages moet gaan lezen, maar dat werkt niet echt als de search het WEER eens niet doet.

Daarnaast probeer ik gewoon op een normale manier een discussie te voeren, iets wat jij kennelijk niet kan.
wannebe mod? laat me niet laggen... het gaat erom dat ik gewoon zeg waar het op slaat, wat de mods niet kunnen omdat ze anders 3 la topics krijgen "(%&&!(%&!@ mod scheld me uit voor n00b"

en zoals de mods zeiden.. het zijn meningen die in de notes staan, al staat er traag vind raptorix een nazi wegens uitspraak dit en dat, dan is dat gewoon een mening, en tis toch van de zotte om alleen maar politiek correcte notes te kunnen hebben omdat zommige users van mening zijn dat hun notes alleen maar goede dingen moet bevatten...

zie het gewoon als een dosier bij 1 of andere instelling, daar staat ook in: "klant X heeft 20x gebelt om nixs"

maar blijkbaar heb je je hier zo misdragen dat je nu de mods gaat irriteren om je eigen notes te kunnen wijzigen zodat je je tenminste nog een x niet conform de regels kan gedragen

oh en voor het geval je het wil weten ik ben chago

:Z
quote:
--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------

Dit is tegenstreidig met 'Een moderator kan je notes bekijken via je profiel'.
Ik heb alle draadjes ff goed gelezen, en ook de wetten enzo, waaruit ik nog niet helemaal goed concludeer, (dus niet 100% zeker) dat ik kan zeggen dat jullie die informatie niet over mij mogen houden.
begin jij nu ook al.... hoebedoeljezeefznwoordenletterlijkopvatten

hij bedoelt natuurlijk niet online OPVRAAGBAAR door een gebruiker

maar ik geloof dat 90% in dit draadje doof, blind en stom is

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Duracell schreef op 04 augustus 2002 @ 19:18:
[...]

Er is niks mis met een discussie, dat zeg ik zelf ook toch.
Maar als de crew(hier zeef) zegt dat het er gewoon niet komt, dan is dat hun goed recht. Jij mag dat een kinderachtige reactie vinden, maar ze zijn niet verplicht om elk punt van het beleid toe te lichten.
Dan wil ik toch benadrukken dat ik persoonlijk toch toelichting geef op het waarom (ook al is het een gigantische open deur, als het je niet lukt, wil ik hem wel voor de anderen intrappen hoor).

Ik vind het veiligheid argument ook niet echt een heel sterk argument eerlijk gezegd (mijn logica zegt me dat notes net zo persoonsgegevens zijn als je e-mail adres wat ook gewoon openbaar kan zijn, net als je IP's als we willen). Gewoon eerlijk zeggen waarom we dit zo doen werkt veel beter.

Overigens vind ik het wel veiliger en netjes als zo'n overzichtje (wat ik niet in drie klikken op kan vragen) van ALLE gegevens via de post verstuurd wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
RedHat schreef op 04 augustus 2002 @ 19:19:
[...]

Dit is tegenstreidig met 'Een moderator kan je notes bekijken via je profiel'.
Ik heb alle draadjes ff goed gelezen, en ook de wetten enzo, waaruit ik nog niet helemaal goed concludeer, (dus niet 100% zeker) dat ik kan zeggen dat jullie die informatie niet over mij mogen houden.

:?
Je mag de inhoud aanvechten, indien die niet terecht zou zijn. Dat is je recht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

raptorix schreef op 04 augustus 2002 @ 19:19:
Zeef het juridische verhaal is duidelijk, dat is idd al vaak uitgelegt en op zich is daar niet op af te dingen, het gaat echter ook om fatsoensnormen dat als iemand iets schrijft over een andere persoon dat het wel zo netjes is dat de andere persoon daar over geinformeerd wordt. Dat gebeurt nu dus niet, ik dacht dat tweakers.net bestond uit mensen die staan voor met name vrijheid en een hekel hebben aan bureaucratie, alleen al vanuit dat oogpunt zou het dus netjes zijn.
ach, ga nou toch weg man! We willen in het crewforum ook over je kunnen schrijven en als we ECHT lastig wilden doen, dan ontkoppelden we gewoon het notes systeem van je profiel... Is ook simpel hoor, gewoon per vervelende user een draadje in het crewforum, waarin we alles bijhouden, niet database gekoppeld aan een e-mail adres... En "TADA.WAV" geen persoonsgegeven meer! Als jij laag gaat reageren ben ik wel creatief genoeg om er lage dingen op te verzinnen... Maar dat gaan we dus niet doen. Deze optie werkt ook gewoon. Op het forum kan een user niet bij die gegevens en je mag er op het forum niet over beginnen of over discusseren. (PUNT). Dit omdat notes er niet zijn om je te stangen, maar om bij te houden hoe een user zich gedraagd. in het voordeel van het forum. Notes zijn onze meningen, als die zich uiten in een officiele waarschuwing, staat er in een mail waarom je die hebt gehad (gegevens worden dan uit je notes gehaald). Op die mail kan en mag je dan wel reageren (via de mail). Dat is al een unicum in de forumwereld... Soms doen jullie alsof we de allerslechtste boemannen zijn die er rondlopen om je lekker te "naaien" ofzo... En dat werkt best demotiverend.

Usernotes zijn er niet om je te treiteren... Overigens klopt het IMO dus niet dat we geen persoonsgegevens online zetten, want een username en een e-mail en je hele profiel is ook een groot "persoonsgegeven", maar we willen deze gevoelige informatie dus niet makkelijk beschikbaar hebben. Niet om je te treiteren, maar om het forum nog een beetje modereerbaar te houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
zeef schreef op 04 augustus 2002 @ 19:25:
[...]
Je mag de inhoud aanvechten, indien die niet terecht zou zijn. Dat is je recht.
aha bedankt, dat is alles wat ik wou weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hagar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-03 20:39

Hagar

Diabootic

Verwijderd schreef op 04 augustus 2002 @ 18:03:
omg, nog een keer dan maar
Dit is momenteel nog niet aan de orde als de tijd er rijp voor is zal alles worden uitgelegd

Bovendien zijn er momenteel andere dingen die veel belangerijker zijn dan dit notes gebeuren.
Dus houdt je mening nog ff voor je zodat men zich op de werking van het forum kan concentreren.
Als het zover is kan je al je vragen kwijt maar tot die tijd...

Please???

Edit: Ik geloof dat mijn reactie niet zo heel erg nuttig meer is.
Ik moet toch meer op het aantal pagina's gaan letten |:(

Nu ook zonder stropdas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Vertex schreef op 04 augustus 2002 @ 18:03:
Hou je vast, hier komt de ingewikkelde redenatie:

Users WETEN prima wanneer ze op het randje zitten in een discussie, en als ze dan zien dat er een note gemaakt is (toevallig) in het halve uurtje dat dat ze flamerig hebben zien doen, krijg je reacties in een thread als "jahoor, ik krijg er natuurlijk weer een note bij :r". Daar hebben we geen zin in, dus mag het via mail gebeuren en niet via het forum
[nohtml]ItSnows schreef op 04 augustus 2002 @ 18:43:
[...]Zeef, volgens mij mag het niet eens online. Ivm privacy dienen deze dingen toch opgestuurd te worden :?
Nee, het mag best online. De overzichtjes die wij hebben staan, mogen best door iedereen gelezen worden, alleen willen wij dat niet.

Een username of een e-mail adres is ook (of beter: wél ;)) een persoonsgegeven en die zijn ook openbaar te zien (net als de naam en dergelijke).
Overzichten dienen op officieel briefpapier te staan om de ontvanger in staat te stellen aanspraak te maken op korrektie van deze gegevens (in het uiterste geval met een rechtzaak) en online gegevens zijn daarmee nooit afdoende dekkend. Tenminste dat is wat ik begrepen had :P :)[/nohtml]
offciele overzichten misschien wel, maar notes zijn geen 'oficiele overzichten', deze zouden, zonder problemen met de wet compleet openbaar mogen zijn.

Waarmee volgens mij ook antwoord op deze vraag gegeven is:
[nohtml]raptorix schreef op 04 augustus 2002 @ 19:03:
[...]

Ja dus, en dat mag dus ook gewoon wettelijk. Als wij willen dat iedereen ze kan zien (ECHT openbaar dus), dan mag dat ook. Je nick en je naam en je woonplaatst zijn ook gegevens en die mag ook iedereen zien. Alleen willen wij niet dat iedereen jouw notes kan zien.
Daarnaast heb ik nog steeds geen antwoord op mijn vraag hoe tweakers.net garandeert dat deze gegevens niet in handen van andere vallen, immers als jij het online kan lezen, kan iemand anders met jou account gegevens dat ook, ik zeg niet dat het gebeurt, maar met zoveel moderators, kan ik me voorstellen dat iemand wel eens slordig met zijn account om gaat.[/nohtml]
Jahoor, en als iemand inbreekt bij Aegon hebben ze ook al mijn doktersgegevens en dergelijke. Dat document willen we gewoon via de post versturen, ten eerste omdat het een drempel heeft (damn, dat heb ik nu geloof ik al wel 10.000 keer gezegd) en ten tweede omdat het zo echt bij de persoon aankomt.

Je nick kunnen we toch ook niet gegarandeerd onzichtbaar maken? Een van de voorwaarden van dit forum is dat je er niet anoniem mag posten (de crew heeft zowiezo je mailadres en iedereen kan je nick zien) omdat dat niet werkt. Notes zijn er om het forum goed gemodereerd te laten houden, niet om iedereen te treiteren. Als je het niet eens bent met het feit dat we die gegevens bijhouden, lijkt het mij geen probleem je profiel helemaal leeg te halen van precies dat dingetje wat het tot "persoonsgegevens" maakt, namelijk je e-mail adres en de rest van je echte naam en dergelijke.

In het kort: we kunnen niet garanderen dat niemand je notes kan lezen, net zomin als ik bij de KPN gelijk alle gegevens zie van een beller als iemand er heen belt, terwijl ik maar een simpele randstad uitzendwerknemer ben... Ook inclusief "notes" trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
JvS schreef op 04 augustus 2002 @ 19:27:
[...]
ach, ga nou toch weg man! We willen in het crewforum ook over je kunnen schrijven en als we ECHT lastig wilden doen, dan ontkoppelden we gewoon het notes systeem van je profiel... Is ook simpel hoor, gewoon per vervelende user een draadje in het crewforum, waarin we alles bijhouden, niet database gekoppeld aan een e-mail adres... En "TADA.WAV" geen persoonsgegeven meer!

Usernotes zijn er niet om je te treiteren... Overigens klopt het IMO dus niet dat we geen persoonsgegevens online zetten, want een username en een e-mail en je hele profiel is ook een groot "persoonsgegeven", maar we willen deze gevoelige informatie dus niet makkelijk beschikbaar hebben. Niet om je te treiteren, maar om het forum nog een beetje modereerbaar te houden...
Je snapt geloof ik echt niet wat ik bedoel, het interesseert me geen fuck wie wat over mij schrijft, bijhoudt in een database stopt, desnoods zet je het op de frontpage, maar als IK over iemand iets zeg/schrijf laat ik het die persoon altijd weten, zoiets heet fatsoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

raptorix schreef op 04 augustus 2002 @ 19:33:
[...]

Je snapt geloof ik echt niet wat ik bedoel, het interesseert me geen fuck wie wat over mij schrijft, bijhoudt in een database stopt, desnoods zet je het op de frontpage, maar als IK over iemand iets zeg/schrijf laat ik het die persoon altijd weten, zoiets heet fatsoen.
Krijg jij na een belletje met de helpdesk ook na elk gesprek een brief thuisgestuurd met daarin de notitie die van je gesprek gemaak is? Bij alles waar mensen redelijk anoniem heen kunnen bellen, of kunnen posten (telefoon/forum etc), dat is misschien een grote verassing voor je, maar op die manier houd je het werkbaar voor de werknemers (of in dit geval mods) om hun taak uit te voeren. Mensen zijn anoniem een "beetje" minder terughoudend dan in het echt...

En verder gaat als jij dit goed fatsoen noemt duidelijk onder het belang voor het forum. Zie mijn post met IMO nogal wat sterkere argumenten (gezeik van mensen die niet weten dat het niet mag, posts tussendoor, kortom vervelender modwerk, offtopic replies etc). Dat jij het perse wil weten, vind ik prima, maar notes gaan niet online openbaar worden. Als je ons nu ineens onfatsoenlijke mods vind, laat me vrij koud. Je weigert volgens mij in te zien waarom we notes maken... Je kan ze opvragen en dat is alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad, die kant van de discussie is nogal onderbelicht, raptorix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
JvS, dat notes niet online opvraagbaar worden ben ik het volledig mee eens, want er moet een hoge drempel bestaan. Waar ik het alleen niet mee eens ben, is dat er (zeer waarschijnlijk) geen optie komt waarmee users kunnen kijken of ze notes hebben of niet. Ik bedoel dus gewoon een simpele 'ja' of 'nee', of eventueel een getal zodat je weet hoeveel je er hebt. Natuurlijk zijn jullie niet verplicht om dit te doen, maar het zou naar de users toe gewoon van fatsoen getuigen als dit er wel komt. Ik heb het al vele malen gezegd, en ik zeg het nogmaals omdat er niet op in werd gegaan, zo'n optie is ook gunstig voor tweakers.net, omdat er minder persoonsgegevens zullen worden opgevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
Jvs ik kom hier lang genoeg om te weten dat mods nuttig werk doen, en ik respecteer het werk wat ze doen, ik vind dat deze thread ook op een volstrekt verkeerde manier geinterpreteerd wordt, enigste wat ik vroeg is of het mogelijk is om een afschrift naar de user te sturen, vergelijk het maar met het mailtje wat je nu krijgt als je een (temp)ban krijgt, dat is alles wat ik vraag, krijg nu het idee dat ik als boosdoener wordt gezien, sorry als dat zo is maar dat is absoluut niet mijn idee. Daarnaast, ken ik echt wel genoeg modjes waaraan ik even kan vragen wat er in mijn notes staat. Echter het boeit me niet eens want ik weet toch wel wat er staat (Lees:ik weet wanneer ik me misdragen heb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vertex schreef op 04 augustus 2002 @ 19:42:
JvS, dat notes niet online opvraagbaar worden ben ik het volledig mee eens, want er moet een hoge drempel bestaan. Waar ik het alleen niet mee eens ben, is dat er (zeer waarschijnlijk) geen optie komt waarmee users kunnen kijken of ze notes hebben of niet.
Ik denk dat veel mensen die na het opvragen van hun note(s) zich dan bedrogen kunnen gaan voelen, omdat verreweg de meeste users die 1 note hebben, die note (volledig automagisch) hebben gekregen naar aanleiding van hun nickchange. Iets om over na te denken dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

[nohtml]raptorix schreef op 04 augustus 2002 @ 19:42:
Jvs ik kom hier lang genoeg om te weten dat mods nuttig werk doen, en ik respecteer het werk wat ze doen,
Ok dan neem ik die opmerking terug
ik vind dat deze thread ook op een volstrekt verkeerde manier geinterpreteerd wordt, enigste wat ik vroeg is of het mogelijk is om een afschrift naar de user te sturen, vergelijk het maar met het mailtje wat je nu krijgt als je een (temp)ban krijgt, dat is alles wat ik vraag,
En dat wil je via de mail doen? Op die manier is dus die hele "drempel" weg. Als dat onfatsoenlijk is, dan kan ik je vertellen dat dat komt omdat er mensen naar aanleiding van zo'n mailtje gelijk een LA topic gaan openen of in discussies gaan roepen "ah man, heb ik er weer een note voor gekregen :r". Dat willen we niet en dus gaan ze niet online weergegeven worden (online via mail desnoods ook niet). We willen niet dat een user direct weet wanneer-ie een note heeft gekregen.

En om het elke keer via de post te doen, is nogal een beetje duur. Vindt je nu alle callcenters ook ineens onfatsoenlijk omdat ze notities bijhouden? Of verzekeringsmaatschappijen? Of (nog erger!) je huisarts en je tandards!!!! Die zaken mag je ook niet 'ff' inkijken hoor. Die kan je inderdaad opvragen, maar dan (denk ik) wel gewoon schriftelijk.
krijg nu het idee dat ik als boosdoener wordt gezien, sorry als dat zo is maar dat is absoluut niet mijn idee. Daarnaast, ken ik echt wel genoeg modjes waaraan ik even kan vragen wat er in mijn notes staat. Echter het boeit me niet eens want ik weet toch wel wat er staat (Lees:ik weet wanneer ik me misdragen heb).[/nohtml]
Je doet lijken alsof je het 'onfatsoenlijk' vindt dat we notities over users bijhouden.... Dat is het dus niet, het is essentieel voor het forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst Courage _/-\o_ Jij bent de eerste die hier inhoudelijk op in wil gaan, geloof het of niet :)

Users die ooit een andere nick hebben aangevraagd weten dat ze daarvoor een note hebben gekregen (en zoniet, dan kan dat kenbaar gemaakt worden), dus die zullen zich echt niet bedrogen voelen. Zeker als ze op een of andere manier kunnen zien hoeveel notes ze hebben. Ik denk juist dat mensen zich bedrogen gaan voelen als ze notes op gaan vragen, en dat ze er dan achter komen (na het betalen van 5 euro) dat ze helemaal geen notes hebben. Dit kan voorkomen worden door zo'n optie in te bouwen, en het scheelt ook heel wat aanvragen, want users met nul notes gaan ook geen persoonsgegevens opvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om eventjes een andere richting aan te kaarten. Is er aan gedacht om gebruikers van dit forum, die hier al langer zitten, en aantoonbaar serieus met dit forum omgaan toch uit fatsoenlijk oogpunt inzage te geven in hun notes :)

Deze gebruikers zijn onderdeel van het success van GoT. Door hun tijd die ze aan GoT en aan andere op GoT vrijwillig hebben besteed is GoT oa groot geworden. Dan zou ik het persoonlijk uit oogpunt van fatsoen netjes vinden als dergelijke personen gewoon elektronisch inzage in hun notes krijgen, hetzij 1-malig op eigen verzoek :)

Anders krijg je namelijk het gevoel wat er heerst. Dat GoT/Tweakers.net BV misbruik probeert te maken en er aan probeert te verdienen, terwijl het voor moderators en administrators gewoon digitaal toegankelijk is ipv schriftelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Vertex, ik heb in deze thread toch al gezegd waarom we zelfs niet willen dat user vanzelf kunnen zien hoeveel notes ze hebben, omdat we niet willen dat notes op het forum besproken worden en ook niet dat iemand zegt 'wel verdomme, nou heb ik er weer een bij'.

Sorry, maar het feit dat je zo graag wil weten hoeveel notes je hebt, is gewoon pure nieuwschierigheid, waar in mijn ogen nu ineens het labeltje "fatsoenlijk" aan wordt gehangen,.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat vind ik niet zo'n goed plan Gordijnstok, want sommige users moeten 5 euro betalen, en mensen die hier langer rondhangen kunnen notes gratis bekijken. Je kunt je voorstellen dat daar ruzies van gaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

[nohtml]Gordijnstok schreef op 04 augustus 2002 @ 19:56:
Om eventjes een andere richting aan te kaarten. Is er aan gedacht om gebruikers van dit forum, die hier al langer zitten, en aantoonbaar serieus met dit forum omgaan toch uit fatsoenlijk oogpunt inzage te geven in hun notes :)

Deze gebruikers zijn onderdeel van het success van GoT. Door hun tijd die ze aan GoT en aan andere op GoT vrijwillig hebben besteed is GoT oa groot geworden. Dan zou ik het persoonlijk uit oogpunt van fatsoen netjes vinden als dergelijke personen gewoon elektronisch inzage in hun notes krijgen, hetzij 1-malig op eigen verzoek :)
En hoe gaan we die aanvragen? En dan krijg je nog meer 'statussen'
Anders krijg je namelijk het gevoel wat er heerst. Dat GoT/Tweakers.net BV misbruik probeert te maken en er aan probeert te verdienen, terwijl het voor moderators en administrators gewoon digitaal toegankelijk is ipv schriftelijk.[/nohtml]
mjah, dat is dus niet de bedoeling, en met die 5 euro per opgehaald bericht zal het wel loslopen. ALs alle users die een beetje actief zijn (meer dan 10 posts per week oid) hun notes elke 3 maanden zouden opvragen, dan zou het nog niet echt iets substantieels opleveren (10.000 euro is wel leuk, maar echt rijk wordt je er niet van).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vertex, ik heb in deze thread toch al gezegd waarom we zelfs niet willen dat user vanzelf kunnen zien hoeveel notes ze hebben, omdat we niet willen dat notes op het forum besproken worden en ook niet dat iemand zegt 'wel verdomme, nou heb ik er weer een bij'.
Toen vroeg ik je: "Waar baseer je dat op?", maar daar ben je niet op in gegaan. Users weten dat er negatieve & positieve notes bestaan, dus ze hoeven helemaal niet kwaad te worden als ze zien dat ze een note hebben.
Sorry, maar het feit dat je zo graag wil weten hoeveel notes je hebt, is gewoon pure nieuwschierigheid, waar in mijn ogen nu ineens het labeltje "fatsoenlijk" aan wordt gehangen,.
Je gaat weer in mijn hoofd kijken, merk je het? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JVS, ik denk alleen niet dat het echt haalbaar is. Ik heb in het verleden ook via ICQ een mod gevraagd van "goh, wat staat er in mijn notes?". Zonder problemen kreeg ik een lijst :)

Ik kan dat nu zo weer doen, en krijg dan net zo hard weer een lijst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nu misschien nog wel, maar als het eenmaal geld gaat kosten zal dat echt wel veranderen (hoop ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

[nohtml]Vertex schreef op 04 augustus 2002 @ 20:02:
[...]Toen vroeg ik je: "Waar baseer je dat op?", maar daar ben je niet op in gegaan. Users weten dat er negatieve & positieve notes bestaan, dus ze hoeven helemaal niet kwaad te worden als ze zien dat ze een note hebben.
Dat baseer ik op verontwaardigde antwoorden op mails, mensen die in threads enorm terug gaan schelden als je een waarschuwinkje neerzet zonder een slotje, mensen die het allemaal geen reet kan schelen en een sport maken van zoveel mogelijk klagen en zeuren. Soms terecht en soms houdt het je (terecht) scherp, maar in meer dan 90% van de gevallen puur omdat ze verontwaardigd zijn, zich online 'meer' voelen (arrogantie "wat!?? krijg ik een note?") en wel goed aan kunnen voelen wanneer een note negatief is (als je in een discussie over buitenlanders op het randje zit te posten, dan weet je dat echt wel). Dat aantal is ook helemaal niet belangrijk. En dat gaan we dus niet openbaar zetten
[...]Je gaat weer in mijn hoofd kijken, merk je het? ;)[/nohtml]
Waarom wil je het dan wel weten? Omdat je dan weet wanneer je zo'n overzicht aan moet vragen? Dat valt onder de catagorie 'nieuwschierig' hoor. Zoniet, waarom vertel je het er dan niet bij? Dat scheelt mij weer veel aspirant-psychiatrie werk en discusseert enorm veel makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom zou je je gegevens (notes) eigenlijk op willen vragen? Dat zou ik doen als ik het vermoeden heb dat er "Radek is een lul" o.i.d. in zou staan. Op dat moment zal ik ook niet teleurgesteld worden door totale afwezigheid van notes tussen mijn persoonsgegevens, voordat iemand er ook maar over zou denken een dergelijke note te maken zal je er al een aardige verzameling van hebben.
Niet dat ik denk dat dergelijk commentaar in de notes staat, ik had even een overdreven voorbeeldje nodig.

offtopic:
Wat zijn die nohtml-tags, worden die bij het posten automatisch om de post van ons normale stervelingen geplaatst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op 04 augustus 2002 @ 20:29:

Niet dat ik denk dat dergelijk commentaar in de notes staat, ik had even een overdreven voorbeeldje nodig.
Ik zal niet liegen, er zijn zeker wel notes waar zoiets instaat, maar het is absoluut geen schering en inslag. Ik heb ze er zelf ook weleens neergezet als iemand het bloed onder m'n nagels vandaan haalt. Ik heb de meeste van die (vrij nutteloze en loze) notes weer weggehaald. Ze zijn ook niet effectief, want ik ben totaal niet onder de indruk van een note waarin een user een lul genoemd wordt. Wat dat aan gaat reguleren notes zichzelf, en houden wij elkaar ook wel in de gaten.
offtopic:
Wat zijn die nohtml-tags, worden die bij het posten automatisch om de post van ons normale stervelingen geplaatst?
Dit staan er omheen, bij mij

[nothtml]
Hoi
[/nohtml]
Hoi
dit staat er:
code:
1
2
3
4
5
[nothtml]
<font size=2>Hoi</font>
[/nohtml]
<font size=2>Hoi</font>
dit staat er:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat baseer ik op verontwaardigde antwoorden op mails, mensen die in threads enorm terug gaan schelden als je een waarschuwinkje neerzet zonder een slotje, mensen die het allemaal geen reet kan schelen en een sport maken van zoveel mogelijk klagen en zeuren.
Dit kun je natuurlijk niet vergelijken met het kunnen checken van je hoeveelheid notes. Een getal dat aangeeft hoeveel notes je hebt zegt helemaal niets over de inhoud van die notes. Een user weet dat een note niet perse negatief hoeft te zijn, dus een user die zich daar druk over maakt is gewoon lomp :)
Waarom wil je het dan wel weten? Omdat je dan weet wanneer je zo'n overzicht aan moet vragen?
Ik kan me voorstellen dat iemand die z'n persoonsgegevens opvraagt, het knap sneu zou vinden als er geen notes tussen zitten na het betalen van 5 euro. Zeg nou zelf, iemand zal die gegevens alleen opvragen voor die notes, niet voor een lijstje met e-mail adres e.d. Het zou dus fatsoenlijk zijn naar die users toe, om aan te geven of ze notes hebben of niet. Ik wil overigens benadrukken dat ik mijn notes nooit zal opvragen als dat geld kost, ik neem nu eventjes iemand die z'n persoonsgegevens wel wil opvragen als voorbeeld.
Ik heb ze er zelf ook weleens neergezet als iemand het bloed onder m'n nagels vandaan haalt
Ik vind jou ook een lul hoor, JvS >:) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

[nohtml]Vertex schreef op 04 augustus 2002 @ 20:36:
[...]Dit kun je natuurlijk niet vergelijken met het kunnen checken van je hoeveelheid notes. Een getal dat aangeeft hoeveel notes je hebt zegt helemaal niets over de inhoud van die notes. Een user weet dat een note niet perse negatief hoeft te zijn, dus een user die zich daar druk over maakt is gewoon lomp :)
Sla je nou expres mijn antwoord open met een argument waarom users dat wel kunnen weten? Ik maak het je makkelijk en zet het gewoon neer. Je hoeft niet eens in m'n hooft te kijken! (hint: felle discussie en weten dat je al een beetje fout zat).
[...]Ik kan me voorstellen dat iemand die z'n persoonsgegevens opvraagt, het knap sneu zou vinden als er geen notes tussen zitten na het betalen van 5 euro. Zeg nou zelf, iemand zal die gegevens alleen opvragen voor die notes, niet voor een lijstje met e-mail adres e.d. Het zou dus fatsoenlijk zijn naar die users toe, om aan te geven of ze notes hebben of niet. Ik wil overigens benadrukken dat ik mijn notes nooit zal opvragen als dat geld kost, ik neem nu eventjes iemand die z'n persoonsgegevens wel wil opvragen als voorbeeld.
Dat is mooi jammer. We willen die notes niet openbaar hebben. We vinden zelf dat het zelfs niets met 'persoonsgegevens' te maken heeft, zoals persoonsgegevens zoals die waar de wet voor gemaakt is. Na juridisch advies bleek dit wel zo te zijn, omdat ze in gekoppeld zijn aan een email adres en dat een officieel persoonsgegeven is (ook een hotmailadres of een alias of een forwarder adres, daar houdt die wet (onterecht) geen rekening mee. Dit heeft tot gevolg dat we ze er ook bij bijplaatsen als iemand persoonsgegevens opvraagt.

Die wet is er dus niet gekomen om gemakkelijk je usernotes op een forum op te vragen en wij gaan het dus al helemaal niet makkelijker of aantrekkelijker maken om ze op te vragen. Jij vindt het 'fatsoenlijk' als we erbij zeggen of het nut heeft, ik vind het een mooie drempel, dat deze regel niet "misbruikt" (ok, gebruikt) wordt door iemand die alleen maar wil weten wat voor notes-ie heeft en alleen daarom z'n gegevens opvraagt. Dat willen we niet.

Daar willen we een drempel in hebben zitten. Dat is gewoon zo en het is al heel duidelijk uitgelegd waarom dat zo is (echt al heel vaak en heel duidelijk)
[...]Ik vind jou ook een lul hoor, JvS >:) :)[/nohtml]
Even voor de duidelijkheid, op het forum is dit flamen en mag dat niet. regels van het forum gelden in principe niet bij notes :P. (verzin ik nu terplekke O-) en nee, dit komt niet in je notes als negatieve note >:)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sla je nou expres mijn antwoord open met een argument waarom users dat wel kunnen weten?
Wat bedoel je precies :?
Dat is mooi jammer. We willen die notes niet openbaar hebben.
De notes hoeven ook helemaal niet openbaar als je zo'n optie inbouwt. Een user zou slechts zien hoeveel notes hij/zij heeft, niet wat erin staat.
Die wet is er dus niet gekomen om gemakkelijk je usernotes op een forum op te vragen en wij gaan het dus al helemaal niet makkelijker of aantrekkelijker maken om ze op te vragen.
Nogmaals, die notes hoeven helemaal niet online opvraagbaar te zijn met zo'n optie, een user kan slechts zien hoeveel notes hij/zij heeft, niet wat er in staat.
Jij vindt het 'fatsoenlijk' als we erbij zeggen of het nut heeft, ik vind het een mooie drempel, dat deze regel niet "misbruikt"
Dat is nu juist ook mijn punt. Ik denk juist dat mensen minder snel note...oeps, ik bedoel persoonsgegevens zullen opvragen als je een optie inbouwt waarmee ze kunnen zien of ze notes hebben of niet. Om het nog maar eens te zeggen, iemand die nul notes heeft zal ook zijn persoonsgegevens niet opvragen. Als die persoon twijfelt of hij/zij notes heeft dan zou het kunnen dat 'ie ze juist wel opvraagt.
Daar willen we een drempel in hebben zitten.
Ik denk juist dat zo'n optie minder persoonsgegevens aanvragen tot gevolg heeft, en dus minder werk, en daardoor dus ook minder kosten voor tweakers.net. Zo'n optie heeft geen nadelen, alleen maar voordelen.
Even voor de duidelijkheid, op het forum is dit flamen en mag dat niet.
Het was niet serieus bedoeld hoor JvS :) Naja, dat weet je ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

[nohtml]Vertex schreef op 04 augustus 2002 @ 21:02:
[...]Wat bedoel je precies :?

[...]De notes hoeven ook helemaal niet openbaar als je zo'n optie inbouwt. Een user zou slechts zien hoeveel notes hij/zij heeft, niet wat erin staat.

[...]Nogmaals, die notes hoeven helemaal niet online opvraagbaar te zijn met zo'n optie, een user kan slechts zien hoeveel notes hij/zij heeft, niet wat er in staat.

[...]Dat is nu juist ook mijn punt. Ik denk juist dat mensen minder snel note...oeps, ik bedoel persoonsgegevens zullen opvragen als je een optie inbouwt waarmee ze kunnen zien of ze notes hebben of niet. Om het nog maar eens te zeggen, iemand die nul notes heeft zal ook zijn persoonsgegevens niet opvragen. Als die persoon twijfelt of hij/zij notes heeft dan zou het kunnen dat 'ie ze juist wel opvraagt.
En iemand die wel notes heeft, zal het juist sneller doen, waardoor notes meer openbaar komen, oftewel er wordt vaker notes opgevraagd door mensen die notes hebben. Misschien wordt er in totaal wel minder notes opgevraagd, maar mensen die notes hebben, gaan ze dus wel opvragen. Zo maken we het voor mensen die notes hebben makkelijker om te weten of het wel "nut" heeft, en dat gaan we dus niet doen.
[...]Ik denk juist dat zo'n optie minder persoonsgegevens aanvragen tot gevolg heeft, en dus minder werk, en daardoor dus ook minder kosten voor tweakers.net. Zo'n optie heeft geen nadelen, alleen maar voordelen.
Die 5 euro is genoeg om de print, de postzegel, de afschrijving van de laserprinter en de brief en het beetje arbeidsloon op te brengen. Als ik 2,5 euro per brief krijg (2,5 euro voor de belasting en kosten voor werkgever ofzo), wil ik elke week wel even die paar persoonsgegevenopvraag dingen uitprinten en postzegels/papier/enveloppen fixen. En dan wil ik zelfs geheimhouding tekenen (wat niet echt nodig is, want dat hoeft bij andere bedrijven ook niet). Dat persoonsgegevens vaak opgevraagd worden is dan maar jammer.

Je vergeet trouwens nog een keer de nadelen van het aantal notes weten die ik je al gezegd hebt. En het voordeel van 'er wordt totaal minder opgevraagd' vind ik geen voordeel. Niet dat ik me wil verrijken ofzo (als ik voor dat uurtje werk per dag 10 euro overhoud, vind ik het wel prima in principe), maar die 'service' gaat er dus niet inzitten.
[...]Het was niet serieus bedoeld hoor JvS :) Naja, dat weet je ook wel.[/nohtml]
dat snapte ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07:13

Wokschotel

Op 6 wielen

Verwijderd schreef op 04 augustus 2002 @ 21:02:
[...]Wat bedoel je precies :?

[...]De notes hoeven ook helemaal niet openbaar als je zo'n optie inbouwt. Een user zou slechts zien hoeveel notes hij/zij heeft, niet wat erin staat.

[...]Nogmaals, die notes hoeven helemaal niet online opvraagbaar te zijn met zo'n optie, een user kan slechts zien hoeveel notes hij/zij heeft, niet wat er in staat.
Da's nou juis het probleem! Stel, er staat een countertje bovenaan de pagina. Op dag t staat daar het cijfer 2. Op dag t+3 staat daar opeens het cijfer 3! Hellup, een note erbij! Dan heb je 2 soorten users:

a. Het zal wel
b. GVD, een note, wat staat daarin, wat moet dat, wat heb ik misdaan enzovoort, ik wil het nu weten!

User b. gaat threads openen, gaat modjes bestoken met mail, kortom, gaat vervelend doen. Daarom is er geen tellertje.
[...]Dat is nu juist ook mijn punt. Ik denk juist dat mensen minder snel note...oeps, ik bedoel persoonsgegevens zullen opvragen als je een optie inbouwt waarmee ze kunnen zien of ze notes hebben of niet. Om het nog maar eens te zeggen, iemand die nul notes heeft zal ook zijn persoonsgegevens niet opvragen. Als die persoon twijfelt of hij/zij notes heeft dan zou het kunnen dat 'ie ze juist wel opvraagt.
Als ik zie DAT ik notes heb (waar ik niet aan twijfel trouwens :P ) wil ik ook weten wat er in staat.
[...]Ik denk juist dat zo'n optie minder persoonsgegevens aanvragen tot gevolg heeft, en dus minder werk, en daardoor dus ook minder kosten voor tweakers.net. Zo'n optie heeft geen nadelen, alleen maar voordelen.
Feit is: we hebben de discussie al uitvoerig gehad, wat we nu doen is alleen maar herhaling en heeft weinig zin. Ik neem aan dat je de voorgaande discussies al heb gelezen, daar staan genoeg meningen in :)

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

* Wokschotel moet nog wennen aan dat React :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
JvS:
En iemand die wel notes heeft, zal het juist sneller doen, waardoor notes meer openbaar komen, oftewel er wordt vaker notes opgevraagd door mensen die notes hebben.
Nee, dat denk ik juist niet. Iemand die sowieso z'n notes al niet op zou vragen zou het ook niet doen als 'ie ziet dat er notes zijn. Iemand die z'n notes wel zou willen opvragen zou dat misschien wel doen, mits hij/zij kan zien dat er geen notes zijn.
Misschien wordt er in totaal wel minder notes opgevraagd, maar mensen die notes hebben, gaan ze dus wel opvragen.
Nee, dat denk ik dus niet. Zie boven.
Zo maken we het voor mensen die notes hebben makkelijker om te weten of het wel "nut" heeft, en dat gaan we dus niet doen.
Dat snap ik dus niet, want het heeft, naar mijn idee, alleen maar voordelen. Niet alleen voordelen voor de users, maar juist ook voor tweakers.net.
En het voordeel van 'er wordt totaal minder opgevraagd' vind ik geen voordeel.
Ik denk dat je je daar in vergist, want iemand full-time aannemen, en zoals je zelf aan aangeeft al die overige kosten, dan denk ik dat je hoger uitkomt dan 4,54 euro per aanvraag. Het is dus in het belang van tweakers.net dat het aantal aanvragen tot een minimum beperkt wordt.
Wokschotel:
User b. gaat threads openen, gaat modjes bestoken met mail, kortom, gaat vervelend doen. Daarom is er geen tellertje.
Als er duidelijk wordt aangegeven, wat dus nu niet het geval is, dat notes niet alleen negatief hoeven te zijn, dan zullen die users uiteindelijk ook inzien dat de klachten met betrekking tot de notes ongegrond zijn.
Feit is: we hebben de discussie al uitvoerig gehad, wat we nu doen is alleen maar herhaling en heeft weinig zin.
Nee, het is terloops een keer ter sprake gekomen, maar over dit onderwerp is nog NOOIT uitvoerig gediscussieerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
Uh, zal wel uitbundig zijn beantwoord de volgende vraag maar ik ga geen honderden reacties met uitgebreide verhalen doorlezen om het antwoord te vinden.

Ik lees hier af en toe dat 't opvragen van je notes 5 euro gaat kosten.

Hoeveel zou het kosten als je wil weten hoeveel notes je hebt en hoeveel daarvan positief/negatief zijn?

Mij kan het niet zoveel schelen wat er nou in die notes staat, internet betekent voor mij privacy, de schrijver van die notes verdient dat ook.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

[nohtml]Vertex schreef op 04 augustus 2002 @ 21:43:
[...]Nee, dat denk ik juist niet. Iemand die sowieso z'n notes al niet op zou vragen zou het ook niet doen als 'ie ziet dat er notes zijn. Iemand die z'n notes wel zou willen opvragen zou dat misschien wel doen, mits hij/zij kan zien dat er geen notes zijn.
ZOals je inmiddels weet ben ik niet heel erg gedreven in psychologie en dergelijke maar de redenering van iemand die misschien z'n notes wil opvragen en niet zeker weet of ie ze wel heeft en het dan wellicht zonde van de 5 euro vindt, en iemand die ze wil weten, ziet dat-ie ze heeft en ze dan dus gelijk opvraagt is wel een erg makkelijke...
[...]Dat snap ik dus niet, want het heeft, naar mijn idee, alleen maar voordelen. Niet alleen voordelen voor de users, maar juist ook voor tweakers.net.
Ik ga mezelf niet nog een keer herhalen. Je weigert de andere kant te zien, bent er van overtuigd dat je gelijk hebt en dat er alleen maar voordelen aanzitten en leest gewoon die posts van mij en wokschotel niet. Als je er op die manier over door gaat dan ga ik hier gewoon een slot op zetten, want ik vind dit toch wel heel erg vermoeiend worden... En nee, nu ga ik niet eens meer een hint neerzetten....
[...]Ik denk dat je je daar in vergist, want iemand full-time aannemen, en zoals je zelf aan aangeeft al die overige kosten, dan denk ik dat je hoger uitkomt dan 4,54 euro per aanvraag. Het is dus in het belang van tweakers.net dat het aantal aanvragen tot een minimum beperkt wordt.
Hahahahaha :D. Zullen we anders gewoon "in het belang van tweakers.net" dat hele gebeuren gewoon niet doen? Je maakt jezelf nu wel een klein beetje belachelijk in mijn ogen!
[...]Als er duidelijk wordt aangegeven, wat dus nu niet het geval is, dat notes niet alleen negatief hoeven te zijn, dan zullen die users uiteindelijk ook inzien dat de klachten met betrekking tot de notes ongegrond zijn.

[...]Nee, het is terloops een keer ter sprake gekomen, maar over dit onderwerp is nog NOOIT uitvoerig gediscussieerd.[/nohtml]
En dat probeer je nu in te halen door tot 4 keer aan toe niet te lezen dat we het niet willen en vooral mijn hele post waarin ik het uitleg?

ik heb het idee dat ik tegen een muur aanpraat, dat jij denkt dat er minder aanvragen komen, is nog wel te bevatten in een 'verschil van mening', maar het feit dat je terug blijft komen op die 'alleen maar voordelen' begint me inmiddels een beetje de keel uit te hangen... Nu ben ik de hele avond bezig jou iets 4 keer uit te leggen en duidelijk te maken.... Normaal ga ik echt niet met sloten dreigen ofzo (zoek maar na), maar dit wordt toch echt wel HEEL bont...
Hoeveel zou het kosten als je wil weten hoeveel notes je hebt en hoeveel daarvan positief/negatief zijn?
Die vraag kan je niet stellen. Dat weet je dus pas als je je persoonsgegevens hebt opgevraagd. En dat gaat er ook niet van komen, tenzij iemand wel met een verdomd goed argument komt (en dat is niet het vermoeden dat er minder notes worden opgevraagd of dat we erdoor failliet zullen gaan (OMFG!! :D :D :'(), en mij vertelt (met een tegenargument) dat mijn argument niet geldt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
NitroX_infinity schreef op 04 augustus 2002 @ 21:56:
Uh, zal wel uitbundig zijn beantwoord de volgende vraag maar ik ga geen honderden reacties met uitgebreide verhalen doorlezen om het antwoord te vinden.

Ik lees hier af en toe dat 't opvragen van je notes 5 euro gaat kosten.

Mij kan het niet zoveel schelen wat er nou in die notes staat, internet betekent voor mij privacy, de schrijver van die notes verdient dat ook.
Het gaat om persoonsgegevens niet om notes. De notes vormen een onderdeel van het geheel dat gekoppeld zit aan je UserID (bv 2023 voor mij) en die zit weer gekoppeld aan een e-mail adres.

De procedure is heel simpel. Tweakers.net BV kiest ervoor om net als alle ander bedrijven schriftelijk de gevraagde informatie teverstrekken. Daar vragen we een bedrag voor van rond de 4 euro, omdat de extra kosten die gemaakt worden niet gedragen behoeven te worden door alle users, maar alleen doorberekend worden aan hen die de extra service verlangen.

Een vraag van een user met "Heb ik notes", en een antwoord daarop is dus al een persoonsgegeven ansich. Dat doen we dus niet, om een volkomen overspannen DT annex bemiddelaar te voorkomen. Wie zijn persoonsgegevens wil logt in op een speciale pagina, vult NAW in, krijgt een transactienummer en na betaling liggen een week of 3 later al je persoonsgegevens netjes uitgeprint in de bus. Zo gaat het gebeuren en niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
Dus naast die betaling moet je ook nog eens een zeer goede reden hebben om je
gegevens op te vragen? Is dat de bedoeling wel van die wet?

edit:
Dit was een reactie op de post van JvS voordat zeef had gereageerd, laat verdere reacties hierop maar zitten.

Bedankt voor de uitleg zeef.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Laten we niet speculeren over 'de wet' zonder dat we de juiste wetsartikelen/richtlijnen bij de hand hebben. Dat geeft alleen maar verwarring!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
NitroX_infinity schreef op 04 augustus 2002 @ 22:04:
Dus naast die betaling moet je ook nog eens een zeer goede reden hebben om je gegevens op te vragen? Is dat de bedoeling wel van die wet?
Nee, iedereen mag zijn gegevens opvragen. We mogen er een maximum aan stellen bv max 1x per maand. Dat doen we (nog) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-10 17:54

Floor-is

5.2

Dus naast die betaling moet je ook nog eens een zeer goede reden hebben om je gegevens op te vragen? Is dat de bedoeling wel van die wet?
De bedoeling van die wet is dat jij als persoon inzicht kunt krijgen in de persoonsgegevens die worden bijgehouden door bedrijven. (Allerlei bedrijven uiteraard, zoals de huisarts, je verzekering etc. etc.)

Omdat het versturen van deze gegevens geld kost, net als het opzoeken etc. etc. Heeft de wet ook iets ingebouwd dat de bedrijven kunnen gebruiken als een drempel: namelijk een kleine onkostenvergoeding (max €4.54 als ik me niet vergis). Wij hebben besloten om dit bedrag als drempel aan te houden, niet alleen omdat volgens de accountant dat ongeveer de werkelijke kosten zullen zijn, maar ook omdat we niet willen dat je zomaar de gegevens op kunt vragen. Het drempel-effect dat dus al 80^64 is genoemd in deze thread...

Verder: Ik zie een aantal mensen nogal kortzichtig reageren, misschien is het verstandig een lekker glaasje Rosé te pakken (Kangaroo Ridge, Australische, fruitige rosé is wel een aanrader) of anders een biertje (Grolsch dan wel he?) of een frisje. Daarna lees je de thread nog eens rustig door en als je dan nog vragen hebt, stel ze duidelijk, heel duidelijk en dan zullen wij ook proberen duidelijk antwoord te geven. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Je hoeft ons geen reden te geven. Vul die shit in, betaal, en je krijgt het allemaal thuisgestuurd.

de reden die jij (volgens die wet) moet hebben is: Weten welke gegevens wij allemaal vastgelegd hebben van jou, dat je weet welke bedrijven wat van jou hebben staan, in de archieven. En dat je de keuze hebt, om die gegevens te laten ontkoppelen van jouw emailadres, zodat je later geen psychologisch blad krijgt aangesmeerd via direct-marketing omdat ik in de notes heb gezet dat ik je een beetje een labiel ventje vindt (om maar wat geks te noemen :P).

Overigens is het verhaal van zeef ZEER duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

JvS schreef op 04 augustus 2002 @ 22:13:
[...]Je hoeft ons geen reden te geven. Vul die shit in, betaal, en je krijgt het allemaal thuisgestuurd.

de reden die jij (volgens die wet) moet hebben is: Weten welke gegevens wij allemaal vastgelegd hebben van jou, dat je weet welke bedrijven wat van jou hebben staan, in de archieven. En dat je de keuze hebt, om die gegevens te laten ontkoppelen van jouw emailadres, zodat je later geen psychologisch blad krijgt aangesmeerd via direct-marketing omdat ik in de notes heb gezet dat ik je een beetje een labiel ventje vindt (om maar wat geks te noemen :P).

Overigens is het verhaal van zeef ZEER duidelijk.
Persoonsgegevens... Krijg ik dan ook een lijst met IP-adressen thuisgestuurd waar vandaan ik ingelogd ben? In feite zijn die ook te herleiden tot mijn persoontje. Zal me wel een leuk pak papier worden dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cutter
  • Laatst online: 28-09 13:58

cutter

Wannabe i7 fanboy

De hele database van ACM staat nu op mijn harde schijf te wachten op de allerhoogste bieder.

Ik word zo moe van al die bijdehandte piemels die iedere keer weer beginnen te zeuren over de notes. Neem van mij aan, er staat echt helemaal niets bijzonders in de notes dat jij niet weet. Iedere OW verloopt via een e-mail, dus die heb je zelf ook al. Verder staat er bijvoorbeeld in dat de persoon de GoT-tracker heeft gemaakt, dat soort dingen. In mijn notes staat bijvoorbeeld dat ik mod W&G was (heb ik er zelf ingezet). Gewoon echt niet boeiend.

Er wordt nu iets geregeld en wacht daar gewoon op. Jouw baas wordt ook horendol van je als er iedere dag weer iemand begint te zeuren over de implementatie van de 4 uur cup-a-soup machine. Het is allemaal echt zo onbelangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Wokschotel schreef op 04 augustus 2002 @ 22:16:
[...]Persoonsgegevens... Krijg ik dan ook een lijst met IP-adressen thuisgestuurd waar vandaan ik ingelogd ben? In feite zijn die ook te herleiden tot mijn persoontje. Zal me wel een leuk pak papier worden dan ;)
Euh, ja dat klopt. UserID, mail adres bij registratie, huidig mail adres, IP's, notes, postoverzicht (in getallen niet alle posts ;)) Gewoon een DB dump in een nette format. Want het zijn allemaal persoonsgegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
JvS:
ZOals je inmiddels weet ben ik niet heel erg gedreven in psychologie en dergelijke maar de redenering van iemand die misschien z'n notes wil opvragen en niet zeker weet of ie ze wel heeft en het dan wellicht zonde van de 5 euro vindt, en iemand die ze wil weten, ziet dat-ie ze heeft en ze dan dus gelijk opvraagt is wel een erg makkelijke...
Je hebt drie soorten users:

-Groep 1: mensen die de notes sowieso niet op zullen vragen, omdat het 5 euro kost.
-Groep 2: mensen die de notes misschien op zullen vragen, maar twijfelen.
-Groep 3: mensen die de notes sowieso zullen opvragen.

Groep 1 zal het nooit doen, omdat het geld kost, dus ook niet wanneer ze zien dat er notes zijn.

Groep 2 zal het misschien doen, mits ze weten dat ze niets hebben.

Groep 3 zal het bij twijfel altijd doen, maar als ze weten dat ze niets hebben zullen ze het niet doen.

Misschien makkelijk, maar wel kloppend.
Ik ga mezelf niet nog een keer herhalen. Je weigert de andere kant te zien, bent er van overtuigd dat je gelijk hebt en dat er alleen maar voordelen aanzitten en leest gewoon die posts van mij en wokschotel niet. Als je er op die manier over door gaat dan ga ik hier gewoon een slot op zetten, want ik vind dit toch wel heel erg vermoeiend worden... En nee, nu ga ik niet eens meer een hint neerzetten....
Die andere kant is er niet, zie boven, dan zie je dat mijn idee niet zomaar uit de lucht komt vallen. Ik negeer de reacties van jou en Wokschotel absoluut niet, ik ga er juist iedere keer op in.
Zullen we anders gewoon "in het belang van tweakers.net" dat hele gebeuren gewoon niet doen?
Eerder omgekeerd. Een user (ik dus) probeert iets constructiefs bij te dragen aan het notes systeem, en diegene (ik dus) wordt dan belachelijk gemaakt door een mod. Eerder noemde je me al lam, en nu vind je dat ik mezelf belachelijk maak? Sorry, maar dit zegt meer over jou, dan over mij.
En dat probeer je nu in te halen door tot 4 keer aan toe niet te lezen dat we het niet willen en vooral mijn hele post waarin ik het uitleg?
Maar waarom willen jullie het dan niet? De redenen die steeds worden gegeven weerleg ik iedere keer, dus kom met iets beters zou ik zeggen.
maar het feit dat je terug blijft komen op die 'alleen maar voordelen' begint me inmiddels een beetje de keel uit te hangen... Nu ben ik de hele avond bezig jou iets 4 keer uit te leggen en duidelijk te maken.... Normaal ga ik echt niet met sloten dreigen ofzo (zoek maar na), maar dit wordt toch echt wel HEEL bont...
Ik weerleg iedere keer je argumenten, dus je kunt het 100x uitleggen, maar als ik die argumenten 100x weerleg dan zegt dat meer over jou dan over mij. Zeg dan gewoon dat je het niet wilt hebben, dat er geen discussie mogelijk is, en dat users geen inbreng hebben. Zou overigens wel jammer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Wokschotel schreef op 04 augustus 2002 @ 22:16:
[...]Persoonsgegevens... Krijg ik dan ook een lijst met IP-adressen thuisgestuurd waar vandaan ik ingelogd ben? In feite zijn die ook te herleiden tot mijn persoontje. Zal me wel een leuk pak papier worden dan ;)
[Floris en JvS on a roll mode]

Lees de draad voor je blaat! Dat is al gezegd! (ctrl-f en dan wat toetsjes indrukken voor het juiste resultaat ;))

Nee serieus: jah dat hoort er dus ook bij :) Gelukkig kan de printer 4-punts fontjes uitpoepen, dus dat moet best wel passen op een A3-tje :P (loep niet inbegrepen, die haal je zelf maar bij de kijkshop ofzo :P)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cutter
  • Laatst online: 28-09 13:58

cutter

Wannabe i7 fanboy

Vertex, begin je eigen forum en doe daar je eigen inbreng. Deze discussie is al 1000 maal gevoerd en we worden er gewoon een beetje moe van. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Verwijderd schreef op 04 augustus 2002 @ 22:22:Ik weerleg iedere keer je argumenten, dus je kunt het 100x uitleggen, maar als ik die argumenten 100x weerleg dan zegt dat meer over jou dan over mij. Zeg dan gewoon dat je het niet wilt hebben, dat er geen discussie mogelijk is, en dat users geen inbreng hebben. Zou overigens wel jammer zijn.
We willen het niet. We doen het niet. Users hebben veel en vaak inbreng, maar hier niet (meer). Dat heb ik denk ik al vier keer gepost. De inspraak is geweest. Zoals in ieder bedrijf beslist de eigenaar. Die heeft beslist. Zo gaat het worden :
zeef schreef op 01 januari 1970 @ 01:00:
[...]

Het gaat om persoonsgegevens niet om notes. De notes vormen een onderdeel van het geheel dat gekoppeld zit aan je UserID (bv 2023 voor mij) en die zit weer gekoppeld aan een e-mail adres.

De procedure is heel simpel. Tweakers.net BV kiest ervoor om net als alle ander bedrijven schriftelijk de gevraagde informatie teverstrekken. Daar vragen we een bedrag voor van rond de 4 euro, omdat de extra kosten die gemaakt worden niet gedragen behoeven te worden door alle users, maar alleen doorberekend worden aan hen die de extra service verlangen.

Een vraag van een user met "Heb ik notes", en een antwoord daarop is dus al een persoonsgegeven ansich. Dat doen we dus niet, om een volkomen overspannen DT annex bemiddelaar te voorkomen. Wie zijn persoonsgegevens wil logt in op een speciale pagina, vult NAW in, krijgt een transactienummer en na betaling liggen een week of 3 later al je persoonsgegevens netjes uitgeprint in de bus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

[nohtml]Vertex schreef op 04 augustus 2002 @ 22:22:
[...]Je hebt drie soorten users:

-Groep 1: mensen die de notes sowieso niet op zullen vragen, omdat het 5 euro kost.
-Groep 2: mensen die de notes misschien op zullen vragen, maar twijfelen.
-Groep 3: mensen die de notes sowieso zullen opvragen.

Groep 1 zal het nooit doen, omdat het geld kost, dus ook niet wanneer ze zien dat er notes zijn.

Groep 2 zal het misschien doen, mits ze weten dat ze niets hebben.

Groep 3 zal het bij twijfel altijd doen, maar als ze weten dat ze niets hebben zullen ze het niet doen.

Misschien makkelijk, maar wel kloppend.
Er is 1 groep:
De gebruikers. Of deze notes opvragen of niet doet er niet toe in deze discussie.

We hebben allang besloten om niet aan te geven of er notes zijn of niet, dus daar wil ik niet eens over discussieren.

Overigens geld dit nog steeds:

Ik zie dat er iemand probeert zijn ding uit te leggen, maar er echt ab-so-lut niet uitkomt. Misschien is het verstandig een lekker glaasje Rosé te pakken (Kangaroo Ridge, Australische, fruitige rosé is wel een aanrader) of anders een biertje (Grolsch dan wel he?) of een frisje. Daarna lees je de thread nog eens rustig door en als je dan nog vragen hebt, stel ze duidelijk, heel duidelijk en dan zullen wij ook proberen duidelijk antwoord te geven.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
cutter:
Vertex, begin je eigen forum en doe daar je eigen inbreng.
Weer zo'n trieste opmerking, jammer.
zeef:
We willen het niet. We doen het niet. Users hebben veel en vaak inbreng, maar hier niet (meer). Dat heb ik denk ik al vier keer gepost. De inspraak is geweest. Zoals in ieder bedrijf beslist de eigenaar. Die heeft beslist.
Bedankt voor die duidelijkheid zeef. Jammer dat JvS die discussie dan aanging, als het bij voorbaat al zinloos zou zijn (van mijn kant gezien dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

JvS mode
Vertex schreef op 04 augustus 2002 @ 22:34:
[...]Weer zo'n trieste opmerking, jammer.

[...]Bedankt voor die duidelijkheid zeef. Jammer dat JvS die discussie dan aanging, als het bij voorbaat al zinloos zou zijn (van mijn kant gezien dan).
"er is geen andere kant"

Sorry hoort, maar jij DENKT dat er minder users hun notes opvragen, ikj DENK het andere, maar die "er is geen andere kant" is er dus wel. Namelijk zoals uitgelegd door wokschotel en mij, users ziem dat ze er een note bijhebben en gaan erover zitten bleren... Daart heb je niet eens op gereageerd en ik denk dat dat nu wel duidelijk mag zijn. Ik heb echt heel geduldig alles uitgelegd, maar blijkbaar komt het niet echt door.

[Floris mode]
De thread gaat nu dicht, aangezien er 4 mensen bezig zijn om 1 uit te leggen dat het niet zo is als hij denkt dat het is en het niet echt opschiet en er gewoon zaken genegeerd worden en het iets te grimmig wordt (twee kanten, oa JvS ging ook ver)

Bericht hierboven

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.