Toon posts:

Branden cd-rw lukt maar 1 vd 2 pogingen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Laatst heb ik een lite-on 32x12x40x brander gekocht. Probleem is branden van cd-rw's. Meestal stopt het brandproces al snel na het begin, dan kan ik Nero alleen nog maar afsluiten via ctrl-alt-del, echter dan loopt de pc ook vast.

Specs: PIV 1,5 Ghz, 256 Rimm, lite-on 32x12x40x, Win2000, Nero 5.5.7.2, Memorex cd-rws (700mb, 8-12x)

Iemand die dit herkend?

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
Verwijderd schreef op 04 augustus 2002 @ 14:16:
Laatst heb ik een lite-on 32x12x40x brander gekocht. Probleem is branden van cd-rw's. Meestal stopt het brandproces al snel na het begin, dan kan ik Nero alleen nog maar afsluiten via ctrl-alt-del, echter dan loopt de pc ook vast.

Specs: PIV 1,5 Ghz, 256 Rimm, lite-on 32x12x40x, Win2000, Nero 5.5.7.2, Memorex cd-rws (700mb, 8-12x)

Iemand die dit herkend?
Heb je al een ander brandprogramma geprobeerd? Al andere cd's geprobeerd? Laatste firmware eral ingezet?

Verwijderd

Topicstarter
Ander brandprogramma??? Nero moet het toch doen? De beste software die je voor branden kunt krijgen, zover ik weet.

Andere cd's zal ik eens proberen, iemand anders ervaring met Memorex cd(-rw)'s?

Wel vreemd dat mijn pc uiteindelijk ook vastloopt. Waar ik ook tegen aan loop met zowel deze brander als met mijn DVD-rom van hetzelfde merk, is dat het herkennen van een cd lang duurt, en veel van het systeem vraagt; de muis hapert na inserten cd, en Explorer start moeizaam op. Zou er een verband tussen kunnen zijn?

• U-96
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-12-2020

U-96

it's a long way to tipperary..

dma, eens uitzetten?
of aanzetten?, mijn hp brander heeft nooit gewerkt met dma aan...

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
Verwijderd schreef op 04 augustus 2002 @ 22:58:
Ander brandprogramma??? Nero moet het toch doen? De beste software die je voor branden kunt krijgen, zover ik weet.

Andere cd's zal ik eens proberen, iemand anders ervaring met Memorex cd(-rw)'s?

Wel vreemd dat mijn pc uiteindelijk ook vastloopt. Waar ik ook tegen aan loop met zowel deze brander als met mijn DVD-rom van hetzelfde merk, is dat het herkennen van een cd lang duurt, en veel van het systeem vraagt; de muis hapert na inserten cd, en Explorer start moeizaam op. Zou er een verband tussen kunnen zijn?
Pc-problemen zijn vaak vreemd. Je kunt altijd eens een ander brandprogramma proberen. Heb je ook al de laatste firmware erin gezet?

Verwijderd

Ik heb de zelfde brander en het zelfde probleem.
Echter had ik dit zelfde probleem met mijn vorige brander van Acer.
Hier kwam ik eigenlijk dus te laat achter.

Ik heb een Bios Update van de brander gedaan en dat werkte ook niet.
Vervolgens heb ik mijn Bios van mijn moederbord (Shuttle AK31) geupdated en daar las ik in de change log dat er een fix was voor een GForce 3 kaart met hoger Agp waarde dan 64Mb.
Toen bedacht ik me eens dat ik dus een GForce 4 Ti 4400 er sinds kort in heb en de Agp settings op 128Mb had staan in mijn Bios.

Maar ik heb sinds die tijd nog niet weer gebrand. Dan ga ik eerst kijken of ie het nu doet na de Bios Update van de Moederbord en anders verlaag ik de waarde van mijn Agp naar 32Mb.

Het heeft mij nu al 10 CD's gekost :'(

Misschien heb jij wat aan dit verhaal.

• bonus
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 27-03 18:34

bonus

!.. .oO BoNuS Oo. ..!

Memorex cd-rws (700mb, 8-12x)

Iemand die dit herkend?

En je past je maximale snelheid wel aan (12x zo te zien) ???. Je moet met zo'n snelle brander wel goede cdr'tje gebruiken. Ik heb een Cyberdrive 32x branden en gebruik Platium cdr 1x-tot 40x en geen enkel probleem...

Atari 4 ff'r 😊

• Xfile
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-12-2025
Verwijderd schreef op 05 augustus 2002 @ 08:48:

Het heeft mij nu al 10 CD's gekost :'(

Misschien heb jij wat aan dit verhaal.
Voor testen kan je beter Rewritables nemen,
dat scheelt je CDs..

Whereof one cannot speak, one must remain silent.

Verwijderd

Topicstarter
Firmware vervangen doe ik liever niet, geen ervaring mee en als ik een fout maak heb ik geen garantie meer op mijn brander.

De snelheid aanpassen bij branden van cd-rw gaat automatisch door Nero.

Hoe/waar zet ik dma aan/uit?

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Nero al geupgrade? Huidige versie is 5.5.9.0 d8 ik

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Topicstarter
Heee, toevallig ook van iemand deze tip gekregen, heb dit gedaan...........ja ja, en _toe nu_ nog geen mislukte cd's gehad. Ook nog maar 2 geprobeerd, maar 1 daarvan was dezelfde data die eerder mislukte, dus dat klinkt goed.

Als het weer fout gaat dan vraag nog wel eens verder. Wat ik nog wel graag zou willen is hoe ik dma aan/uit zet. Heb dit woord al in de search gezet maar die gaf een error. :?

• Twistedmark
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-04 14:53
staat volgens mij in 1 van de FAQ's

Open Apparaatbeheer.
Dubbelklik op IDE ATA/ATAPI-controllers en klik met de rechtermuisknop op het IDE-apparaat (Integrated Device Electronics) waarvoor u geavanceerde instellingen wilt wijzigen. Klik vervolgens op Eigenschappen.
Breng de gewenste wijzigingen aan op het tabblad Geavanceerde instellingen en klik op OK

(uit de windows XP help functie)

Verwijderd

Je kan ook de CLoneCD software eens proberen, werkt ook errug goed en heel simpel te gebruiken. :)
Pagina: 1