Internet via hub, switch of router??

Pagina: 1
Acties:
  • 199 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zo'n beetje all FAQ's hier gelezen, maar ik ben niet echt wijzer geworden voor een bepaalt iets wat ik wil maken thuis.

+----

Huidige situatie:
PC1: Deze computer bevat 2 Safeway Realtek RTL8139 netwerkkaarten en doormiddel van Windows XP Thuisnetwerk is het internet geshared.

PC2: Deze computer bevat een NE2000 netwerkkaart en kan via een 5 poorts WiseHub het internet naar zich toe halen bij PC1.

Internet:
De @Home modem hangt bij mij in de kelder en doormiddel van een 5 meter kabel naar mijn slaapkamer op PC1.

+----

Hetgeen wat gaat veranderen is mijn locatie van PC1 en PC2. Deze gaan van mijn slaapkamer naar een andere kamer (deze is groter en kan de warmte die mijn 2 computers afgeven makkelijker afvoeren. Afstand is ongeveer 10 meter voor nieuwe plaats computers.)

Het probleem is alleen dat ik geen verstand heb van de @Home bekabeling (deze is door de monteur zelf gemonteerd naar mijn computer en de @Home kabel niet lang genoeg is om naar me andere kamer te leggen.
Dus wil ik op mijn oude slaapkamer een kastje neerzetten waar ten eerste de @Home-kabel op moet die vanaf de modem komt, en ten 2de mijn computers opkunnen om zo internet/thuisnetwerk te hebben.

+----
Plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://www.taa-gaming.com/~taa.quartech/pics/lan.gif

+----

Ik moet dus een hub, switch of router plaatsen tussen mijn modem en de computers. Wat is hiervoor de beste oplossing en welke apparatuur?

Alvsat bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-03 22:18
Ik denk een Router dan kunnen ze onafhankelijk van elkaar internetten.

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

henkyyyyyyy schreef op 04 augustus 2002 @ 14:07:
Ik denk een Router dan kunnen ze onafhankelijk van elkaar internetten.
denk ik ook ja, freesco op een oude 386 voldoet prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05-2024

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

het handigst is een router, kijk maar:

KABELMODEL <-> ROUTER <-> PC1 & PC2

Dan hoeft PC1 ook niet aan te staan als PC2 wil internetten

Je hebt tegenwoordig nl. routers met 4-6 (En meer natuurlijk :)) poorten, die fungeert dan dus meteen als hub/switch

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05-2024

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

erkens schreef op 04 augustus 2002 @ 14:08:
[...]
denk ik ook ja, freesco op een oude 386 voldoet prima
Ik zat dus te denken aan zo'n handig, klein alles-in-een routertje/kastje/dingetje

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2023

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Internet via hub of switch betekent dat je het softwarematig moet delen, of je provider moet meerdere internet adressen aan je geven... Ik raad je aan gewoon internet share software te gebruiken... Zoiets als Windows Internet Connection Sharing... of zo.

Forget your fears...
...and want to know more...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-08 09:48
koop je een router.. veel gemakkelijker .. ze kosten toch niet veel meer tegenwoordig. .voor 90 euro heb je er al eentje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Laatst online: 16-08 13:16
of er is zoiets als 10 meter UTP kabel en een verbindingstukje ala 1 pleuro
dan gaat alles net zoals nu

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4rk
  • Laatst online: 09-08 12:14

M4rk

Doet dingen met spullen

WhizzCat schreef op 04 augustus 2002 @ 14:09:
het handigst is een router, kijk maar:

KABELMODEL <-> ROUTER <-> PC1 & PC2

Dan hoeft PC1 ook niet aan te staan als PC2 wil internetten

Je hebt tegenwoordig nl. routers met 4-6 (En meer natuurlijk :)) poorten, die fungeert dan dus meteen als hub/switch
bij @home heb je ook de mogelijkheid om een extra cc adres aan te vragen, dit is dan in verhouding snel en goedkoop omdat je er alleen een hub van 30 pleuro tussen in drukt. (de hub hoeft maar 10 mbit te zijn, grote files sharen zal wel niet vaak gebeuren (als ik het projecteer op de situatie hier)). Wat hier het grote voordeel van is is dat je een eigen ip per pc krijgt dus nooit problemen hebt met ip restrictions, en niet afhankelijk bent van een e.v.t. andere pc.

Plat dak opstelling met 9x 340W JA-Solar Panelen op een Goodwe GW3000-XS omvormer en schaduw op zuid-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik heb me Adsl modem getweaked (dus hij functioneert nu als een router) en ik moet zeggen dat ik dat toch wel het makkelijkste vind werken dus raad je aan om een router te kopen.. dan kan je ook makelijk meerdere pc's er nog op aan sluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

WhizzCat schreef op 04 augustus 2002 @ 14:09:
[...]

Ik zat dus te denken aan zo'n handig, klein alles-in-een routertje/kastje/dingetje
mijn 386 is ook een klein handig kastje dingetje, alleen natuurlijk geen hub aanboord, maar als je een losse hub koopt hoef je maar 1 lange kabel te kopen ipv 2
en het kost je (op de 386 na, als je die nog niet hebt) niets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, bedankt voor jullie zeer snelle reacties :)

Een router wordt het dus en na een beetje zoeken zag ik deze:
http://www.funprice.nl/art_details.html?artid=1675

Is dit wat of is dit totale geldverspilling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het handigste is een router.Als je namelijk geen extra Ip-adres ( van ik geloof 7 euro per maand aanvraagt) krijg je de halve tijd netwerkconflicten omdat de pc naam hetzelfde moet zijn.2e oplossing.Netwerkkaartje in die andere pc leggen en een Utp kabel kopen die wel lang genoeg is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4rk
  • Laatst online: 09-08 12:14

M4rk

Doet dingen met spullen

Verwijderd schreef op 04 augustus 2002 @ 14:24:

In mijn ogen wel omdat de cc adressen a "7 euro" (nog steeds) niet betaald hoeven worden, en dus zou het zonde zijn om een router van 110 euro te kopen om alsnog je twee pc's aan te sluiten.

In dat geval kun je beter een hub/switch aanschaffen bij bijv. Gistron

Plat dak opstelling met 9x 340W JA-Solar Panelen op een Goodwe GW3000-XS omvormer en schaduw op zuid-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 16:48
Neem geen Hub!!! Dan gaat alle data die je tussen je eigen computers zend ook naar @Home. Een switch is niet veel duurder en zeker als je er nog wat andere zooi aan hangt een stuk sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ripexx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-08 09:17

ripexx

bibs

Oke die router die laatzien is wel oke, daarnaast zou je ook nog ff de price watch van tweakers kunnen nalopen. Daarnaast over dat soort zaken met extra ip adressen van @home, als deze toevallig weer in een ander subnet hangen dan wordt het weer een zooitje en is je complete lan toegankelijk voor de hele wereld.

* ripexx ziet al weer een paar scriptkiddies hun pc opstarten

Ik zelf prefereer gewoon een scheiding met behulp van een router.

buit is binnen sukkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsuranim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:02

Tsuranim

There is only one

Tot voor kort kon je bij @home (gratis!) extra ip-nummers aanvragen. Heb je dat gedaan, dan is de goedkooprste oplossing: modem --> hub --> pc's. Als je dan printer en bestands deling over het netbuie protocol laat verlopen komt deze informatie niet verder dan 1ste router (van @home) en heeft dus geen negatieve invloed op @home netwerk en is ook veilig. Als je het via tcp/ip doet dan wordt het ook naar @home gezonden.
Sinds een aantal weken kun je echter geen extra ip-adressen aanvragen. In dat geval zou ik meestal kiezen voor een hardware matige router: gemakkelijk in te stellen, relatief laag energie gebruik en je hoeft geen pc 24 uur per dag aan te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kijk dit snap ik ff niet: modem --> hub --> pc's

Het zal misschien aan mijn huidige hub liggen, maar als ik de modem aan me hub hang dan gebeurt er helemaal niets (er gaat geen lampje branden dat er verbinding is, op geen van de 5 poorten die de hub heeft.)

Hoe zit dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik weet nog een andere manier maar waarschijnlijk komt er dan een slotje op de topic dus toch maar niet.Oh ja en voor degene die die laatste post schreef dat je geen verbinding krijgt ligt eraan welke kabel je gebruikt.Heb je een crosscable dan moet die aangesloten worden op de uplink poort van een hub/switch.een normale UTP kabel werkt niet met een modem en dus zal die wel op de uplink moeten nu ik erover denk

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2002 15:57 . Reden: hulp bieden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Haha, lol, ok, alleen legale oplossingen dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft je hub geen uplink poort dan moet je toch iets anders verzinnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:24
Verwijderd schreef op 04 augustus 2002 @ 15:44:
Kijk dit snap ik ff niet: modem --> hub --> pc's

Het zal misschien aan mijn huidige hub liggen, maar als ik de modem aan me hub hang dan gebeurt er helemaal niets (er gaat geen lampje branden dat er verbinding is, op geen van de 5 poorten die de hub heeft.)

Hoe zit dat?
Moet je ff een andere kabel proberen of in de uplink stoppen. Maar je kan met 1 ip adres toch alleen maar met 1 pc internetten. Hub of geen Hub maakt niet ui.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat zeg ik net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Laatst online: 10:50

PnD

like in Pinda ^_^

Hej,

Nu we het toch over netwerk hebben.

Mijn vraag is:

Wat is het nadeel van crossed kabel tussen 2 computers als netwerk?
In tegenstelling tot een HUB ( router switch doet er even niet toe)

Alvast Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

refrase ff , ik vat hem niet ( maybe i am just stupid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prima ding...... Weet ik uit ervaring. 'k gebruik em voor ADSL. Je prikt iedere PC, mits voorzien van een netwerkaansluiting er zo bij aan.

Moet bij jou in de buurt voor dezelfde prijs toch gewoon te koop zijn bij computerboer op de hoek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

jadjong schreef op 04 augustus 2002 @ 15:59:
[...]
Moet je ff een andere kabel proberen of in de uplink stoppen. Maar je kan met 1 ip adres toch alleen maar met 1 pc internetten. Hub of geen Hub maakt niet ui.
Hej,

Dus zolang ik van @home geen extra ip adres krijg is het helemaal NIET mogelijk om internet op 2 computers te krijgen?

Ook al is 1 computer alleen om af en toe mail te kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
PnD schreef op 04 augustus 2002 @ 16:06:
[...]

Hej,

Dus zolang ik van @home geen extra ip adres krijg is het helemaal NIET mogelijk om internet op 2 computers te krijgen?

Ook al is 1 computer alleen om af en toe mail te kijken
Dan moet je steeds van internet settings gaan veranderen. Ook geen pretje voor alleen mail bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuker
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:48
volgens mij zit er geen nadeel aan vast. Het enige is dat je bij een hub meer computers aan kan sluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

jadjong schreef op 04 augustus 2002 @ 16:07:
[...]
Dan moet je steeds van internet settings gaan veranderen. Ook geen pretje voor alleen mail bekijken.
dus zolang je van @home geen ip krijgt is er niks aan te doen?
niet met router/hub/crosscable?

:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
PnD schreef op 04 augustus 2002 @ 16:09:
[...]

dus zolang je van @home geen ip krijgt is er niks aan te doen?
niet met router/hub/crosscable?

:(
Alleen router aangezien deze vanbinnen een eigen iprange gebruikt en van buiten 1 public ip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

jadjong schreef op 04 augustus 2002 @ 16:09:
[...]
Alleen router aangezien deze vanbinnen een eigen iprange gebruikt en van buiten 1 public ip.
Hmz, das balen. gaat weer flinke €€€€ kosten.

Kga maar is netwerk faq lezen of dat met router moeilijk is. (hint)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom trek je niet gewoon een langere UTP-kabel (gewone netwerk-kabel) van je modem naar de kamer waar je je computers neer wilt zetten? De situatie is dan gewoon hetzelfde als eerst, alleen de kabel is langer.
Ik snap eigenlijk waarom je een dure router of hub zou aanschaffen voor slechts 2 computers... En je moet sowieso die lange kabel trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Verwijderd schreef op 04 augustus 2002 @ 16:13:
Waarom trek je niet gewoon een langere UTP-kabel (gewone netwerk-kabel) van je modem naar de kamer waar je je computers neer wilt zetten? De situatie is dan gewoon hetzelfde als eerst, alleen de kabel is langer.
Ik snap eigenlijk waarom je een dure router of hub zou aanschaffen voor slechts 2 computers... En je moet sowieso die lange kabel trekken.
Omdat je als je geen ip-adres krijgt je via de router 1 moet laten maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat je ook bedenkt, hoe je ook redeneert, als bruintje het kan trekken moet je gewoon zo'n klein kastje, een router, nemen. Het hier besproken E-tech routertje is al vaker langs geweest op ons forum. Search? www.e-tech.nu ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

QuarTech schreef:

"De @Home modem hangt bij mij in de kelder en doormiddel van een 5 meter kabel naar mijn slaapkamer op PC1..."

"Hetgeen wat gaat veranderen is mijn locatie van PC1 en PC2. Deze gaan van mijn slaapkamer naar een andere kamer (deze is groter en kan de warmte die mijn 2 computers afgeven makkelijker afvoeren. Afstand is ongeveer 10 meter voor nieuwe plaats computers.)"

Dan kun je gewoon die 5 meter UTP kabel vanaf de modem vervangen door een kabel van 15 meter naar de nieuwe plaats? De huidige configuratie blijft dan gewoon bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok , ff voor de duidelijk heid ik heb geen extra ip en ook geen router maar well Inet het is dus toch mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 augustus 2002 @ 16:13:
Nou, omdat ik de huidige kabel dan moet vervangen en ik geen idee (en ook niet de gereedschap) heb hoe je z'n stekkertje eraan moet maken. 8)7
Het leek me dus beter om dan op mijn slaapkamer gewoon een kastje neer te hangen waar de kabel nu stopt en dan 2 netwerkkabels naar de computers te doen (zie plaatje in de 1st post).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Laatst online: 10:10

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
dan kun je een router gebruiken
je kunt ook een switch nemen, maar dan heb je nog een server nodig met 2 nics die het doorroutert aan de switch, maar ik denk dat voor jouw een router handiger is :)

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wie heeft het hier over een kabel zelf maken?gewoon kopen is goedkoper dan zon router of wat dan ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 augustus 2002 @ 16:29:
[...]

Nou, omdat ik de huidige kabel dan moet vervangen en ik geen idee (en ook niet de gereedschap) heb hoe je z'n stekkertje eraan moet maken. 8)7
Het leek me dus beter om dan op mijn slaapkamer gewoon een kastje neer te hangen waar de kabel nu stopt en dan 2 netwerkkabels naar de computers te doen (zie plaatje in de 1st post).
Als je 2 netwerkkabels vanaf je slaapkamer naar de computers kunt leggen, kun je toch ook een netwekkabel vanaf de modem naar de computers leggen?

Als je zelf een netwerkkabel wilt maken heb je als gereedschap een kabeltang nodig (kost ongeveer €15 denk ik...). Verder heb je dan 15 meter kabel en 2 UTP-plugjes nodig. Deze zijn tegenwoordig bij elke computer- of electronicazaak te koop en het dit geheel is dan heel wat goedkoper dan een router van €119...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uhm, s000370...........de tang is net zo duur als een zeer goede duure UTP kabel uit de winkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jake Blues
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 00:46

Jake Blues

AKA Jake

Deze is ook wel aardig: Linksys BEFSR41 - EtherFast Cable/DSL Router, 4-Port 10/100Mbit Switch. Bij www.dedicated.nl te krijgen voor 110 Euro. Ik heb zelf de niet-switch-uitvoering. Deze werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibble
  • Laatst online: 14-08 09:07
Router, om de reden die hierboven al genoemd zijn. Wat je ook kunt doen is gewoon een kabel halen die 10 meter langer is :P

T is for TANK, and T is for TERROR ... and K is the K for KILLING in error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 augustus 2002 @ 16:44:
uhm, s000370...........de tang is net zo duur als een zeer goede duure UTP kabel uit de winkel
Is inderdaad zo. Maar zo'n tang kun je wel vaker gebruiken; mocht je echter zeker weten dat je nooit meer een netwerkkabel hoeft te leggen, dan kun je natuurlijk beter een dure kant-en-klare kabel kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuker
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:48
kan je niet gewoon een verloopstekkertje kopen dan? dus waar je aan allebei de kanten een utp-kabel in kan steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ah, dus die kun je dus gewoon kant en klaar op maat in de winkel kopen. Dat wist ik niet.

Ok bedankt lui voor jullie reacties op deze weer warme zonnige zondag. Misschien kan toch nog iemand een verduideling maken in de FAQ's over dit.

Morgen maar naar de winkel een kabel halen en de zooi overplaatsen. Ik post morgen of overmorgen wel mijn resultaat. Mazzels :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 17:35
PnD schreef op 04 augustus 2002 @ 16:00:

Geen nadeel, want er is geen echt verschil tussen een crosscable en een HUB met 2 computers aangesloten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 12:15

|sWORDs|

vSphere/ESXi

PnD schreef op 04 augustus 2002 @ 16:00:
Hej,

Nu we het toch over netwerk hebben.

Mijn vraag is:

Heeft geen nadeel zolang je zeker weet dat het bij twee pc's blijft. Sterker nog, beter een crossed kabel dan een hub, dit vertraagt dan onnodig.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

niks .......... :Y)

een hub o.i.d heb je nodig al er meer dan 2 pc moeten communiceren
normaal hang je de zend aansluitingen aan de ontvang aansluitingen van de ander pc en vica versa

als je dat met drie pc's doet dan hang je alle draden aan elkaar uiteindelijk .. -> en kaploewi alles sluit kort :(

dat wil je niet . je moet dus iets hebben wat het elektrisch allemaal regelt.
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

right, hier voor zal ik nog ff ( misschien als laatste post van dit forumpie" ff PROBEREN ( let op het woord) een paar schema's te maken voor mensen die te lui zijn de Faq te lezen of gewoon idioot zijn ( no offense).(Beveiligings problemen niet aangegeven)

Het spreekt voor zich dat elke pc minstens 1 lankaart moet hebben

Switch/hub internet:

___________ PC1:Inetserver met twee lankaarten met instellingen van provider
__________________________________________/
_________________________________________/
internet (essent,chello,Mxstream, enz)=>switch/hub---PC2 : normale ontvanger
_______________________________I_________\ __________________met andere computernaam
_________________________________________\<-(kabel(crosscable)in uplink stoppen)
__________________________________________\ <-(Utp kabel , crossed werkt NIET
___________________________________________\ zonder uplink!!)
__________________________________________PC3: zie pc2 enz voor meerdere pc's
__________________________________________voor zover de hub/switch dat toelaat

Router:
_____________________________________________Pc1: zie pc2 vorige schema
__________________________________________________/
internet=>router(verdeelt zelf internet , vandaar GEEN server)---Pc2: zie pc 1 , enz , enz

Drie lankaarten:

internet=>Pc1:Inetserver met 2 lankaarten en instellingen provider =>PC2: zie PC1 bij
router
(deze is denk ik niet echt noodzakelijk)

1Pc met lankaart all-in:

internet=>PC1: geen verdere pc's in huis , laten installeren door installateur

LEES TOCH MAAR DE FAQ VOOR DE REST!
(sorry voor de heel irritante streepjes ben nog nieuw hier)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ripexx

ripexx

bibs

Zie het internet delen verhaal (Hoe deel ik Internet ?); Maar los van dat alles, als ik de heer MasterJack goed begrijp maakt zijn nic van pc1 gebruik van twee ip adressen, een lokaal en een openbaar, ten tweede werkt de tag "code" voor ascii-art wat beter (zeker in topix). Dan kun je inweze intern lopen routen etc etc. of snapik het niet meer :?

* ripexx verwijst anders toch maar naar: Hoe deel ik Internet ?

buit is binnen sukkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry voor dat ben nieuw hier.kun je me zeggen hoe dat moet?

En dat is idd correct wat je zegt over de IP adressen.Werkt goed hier.heb zelf 6 pc's eraan hangen met een aantal proggies om aanvallen van buitenaf te mijden natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsuranim

Tsuranim

There is only one

Had niet ge-update :(. Vraag was al beantwoord.

OT: Wat voor soort slotje-waardige oplossing heb je in gedachten, master jack? <geef eens een hint>

Dat meerdere ip-adressen aan 1 nic geven werkt volgens mij alleen bij win2k en winxp (en dacht ook bij linux).
hierbij blijft nog wel het probleem van:
a) pc, die routert / ics'st moet aan blijven staan.
b) je kan je ip niet vanaf de dhcp server krijgen. Alleen bij vast ip-adres kun je 2 ip-afgeven. Dus moet je om de tijd kijken of ip-adres niet gewijzigd is.

[ Voor 0% gewijzigd door Tsuranim op 05-08-2002 03:07 . Reden: te laat.... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sorry maar ik vermaak me te zeer aan al die mensen waarvan een deel nergens iets vanaf weet(geintje jongens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ripexx

ripexx

bibs

Kijk maar eens naar mijn post

12345678901234567890123456
abcdefghijklmnopqrstuvwxyz

code:
1
2
12345678901234567890123456
abcdefghijklmnopqrstuvwxyz

De code tag worden nu dus gezien als <pre></pre> tags in html (preformatted). Voor de leken onder ons, in preformatted text is elk teken even groot, terwijl dit nomaliter niet het geval is. Zo is de r een stuk kleiner als de m :)

MasterJack; Als je ff surft naar de faq van got dan zie je dat er nog veel meer opties zijn :)

Leven het nacht leven en de typo's

buit is binnen sukkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt voor de "hulp" ben hier pas sinds gister maar zal hem zeker doorlezen. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-01 12:33

Flame17

Captur EDC 130

kan iemand mij de volgorde vertellen van aansluiten.

Kabelmodem>>Router>>1 kabel naar PC1 en 1 kabel naar PC 2??

Ik heb een crosslink kabel en een gewone...welke moet waaro en hoeveel Netwerkkaarten moet ik nu hebben??

Windows10 Ultimate 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 5 1400, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 8 gb. OC,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

(zucht).............. :O
Van Lan-hub naar Lan hub ( dus verschillende netwerken , en een modem en router behoren hiertoe ) moet je een crosscable gebruiken.de gewone kabel(s) moeten van de router naar de pc's.Je hebt 2 netwerkkaarten nodig , 1 in elke pc.Dus ook 2 kabels , voor van de router naar de pc's .Lees voortaan eerst even de netwerk faq's door ok? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsuranim

Tsuranim

There is only one

je hebt 2 netwerkkaarten nodig (1 per pc)
Je moet volgens mij een normale kabel van modem naar router hebben.
Van de router naar je beide pc's moet je zeker een normale kabel hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2 netwerkkaarten
een gewone UTP cabel van Modem naar router.
Crosscable kun je gewoon ff vergeten die heb je hierbij helemaal niet nodig.
En gewoon UTP van ROUTER naar pc.

Cross gebruik je eigenlijk alleen van PC naar PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk er wel even aan dat als je een Router koopt om je internet te delen dit wel een router moet zijn die het NAT protocol kent. Een standaard Router is namenlijk geen apparaat om je internet te delen als je maar 1 Internet-IpAdres hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ripexx

ripexx

bibs

Laat ik zo zeggen de meeste standaard routers voor de particuliere markt, zijn die cable/xDSL routers dus dat is niet zo het probleem, maar als je het klein schalig wil houden, dan kun je het beste kiezen voor een router met ingebouwde switch voor vier pc's. Daarnaast zijn deze router zeer eenvoudig via een web interface te stellen.

buit is binnen sukkel

Pagina: 1