PIII, 800Mhz, 256Mb ram, 20+60gb harddisk, Geforce2 mx400 64m tv-out, Lite-on 16x dvd, Lite-on 40 x cd-rw. StreutWebdesign Windows Longhorn: www.streutjes.nl
Struet schreef op 04 augustus 2002 @ 14:03:
Ik heb thuis een kabel internet verbinding.
Nou wil ik een webservertje inrichten.
Welke software moet ik gebruiken onder windows???
Ons netwerk werkt als volgt:
Kabelmodem zit aangesloten op de server, en de server zit aangesloten op een 8 poort switch, op die switch zitten 5 pc's aangesloten die een ip adres van de server krijgt, en nou moet er dus een webservertje op die switch aangesloten worden. En de website die op de server staat moet iedereen in het netwerk en op internet kunnen zien.
en zie Het Grote Poortmappingsverhaal
je kan praktisch elke webbrowser software gebruiken, maar dit is echt erg basic, heb je zelf al wel gezocht?
Een beetje server heeft toch wel webserver functionaliteiten,Struet schreef op 04 augustus 2002 @ 14:03:
Ik heb thuis een kabel internet verbinding.
Nou wil ik een webservertje inrichten.
Welke software moet ik gebruiken onder windows???
Ons netwerk werkt als volgt:
Kabelmodem zit aangesloten op de server, en de server zit aangesloten op een 8 poort switch, op die switch zitten 5 pc's aangesloten die een ip adres van de server krijgt, en nou moet er dus een webservertje op die switch aangesloten worden. En de website die op de server staat moet iedereen in het netwerk en op internet kunnen zien.
(nt4/2000) iis (apache)
Freesco heeft dacht ik ook een webserver ingebouwd
alle linux dingen zullen ook wel een webserver functie hebben ..
Dus mischien is het zinvol om te zeggen wat voor server je heb staan.
Min motto is nog altijd: schoenmaker hou je bij je leest, dat wil zeggen een os met ingebouwde exra funcionalieteiten heeft niet mijn voorkeur, daarnaast zijn er vele betere producten in de markt te verkrijgen. (GOT gebruikt niet voorniets apache en thttpd (voorheen boa)). Ligt helemaal aan je wensen en eisen.raymonvdm schreef op 04 augustus 2002 @ 14:50:
[...]
Een beetje server heeft toch wel webserver functionaliteiten,
(nt4/2000) iis (apache)
Freesco heeft dacht ik ook een webserver ingebouwd
alle linux dingen zullen ook wel een webserver functie hebben ..
Dus mischien is het zinvol om te zeggen wat voor server je heb staan.
Ook is het van belang als je met iis vam M$ werkt dat je erg let op je patches. Maar voor de rest is het nogal basic. Je kunt als tijdelijk alternatief via google zoeken, zie ook de topics in LA en MED.
buit is binnen sukkel
Dit topic is gesloten.
![]()