[Maxtor] HD lees fout na boot

Pagina: 1
Acties:

• bille
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-02 10:45

bille

Don't call me Buff

Topicstarter
kom gewoon door bootmenu heen (8K3A+ geen raid opstelling) detecteerd gewoon HD tijdens boot. vervolgens:

Verifying DMI Pool Data......

A disk read error occurred
Press Ctrl-Alt-Del to restart.

na 6 maanden gebruik is mijn Maxtor 6L (D740X) gestorven? wtf waar is de tijd gebleven dat een harddisk nog 10 jaar kon draaien? al 2 maxtor schijven gehad die gewoon brak blijken te zijn.

iemand al es deze error gehad en daarna disk teruggestuurd naar maxtor en nog data succesvol gerecovered terug gekregen??

Ultra Pilammo 6666Mhz AMD, 4251Mbit/s RAM, Gefors V6666 MegaTurbo, 43" TFS, Ultra 80Gig Firewire netwerkkaart en 5D geluid met 66 speakers in 5 dimensies

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Al geprobeerd om vanaf A:\ te booten en dan te lezen?
Backup maken met Norton Ghost naar andere schijf?
fdisk /mbr ?

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• bille

bille

Don't call me Buff

Topicstarter
heb al wel vanaf a: geprobeerd jah.. zou het niet zo zijn dat de schijf NTFS is geformatteerd en ik geen NT bootdisks heb. Fdisk ook al geprobeerd, geeft aan dat er slechts 1 van de 2 schijven gedetecteerd wordt. Er kan blijkbaar gewoon niks gelezen worden van de schijf. Lijkt me ergens te zitten tussen de chip op HD die voor status info zorgt (wat het wel doet) en het lees/schrijf motoriek.

Ultra Pilammo 6666Mhz AMD, 4251Mbit/s RAM, Gefors V6666 MegaTurbo, 43" TFS, Ultra 80Gig Firewire netwerkkaart en 5D geluid met 66 speakers in 5 dimensies

Verwijderd

Tikt de schijf wel eens 2 keer??

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

www.bootdisk.com ook voor W2K/XP rescue disks... En probeer eerst eens te kijken of je geen bootsector virusje of iets dergelijks hebt voor je je disk dood verklaart... ;)

Forget your fears...
...and want to know more...

• bille

bille

Don't call me Buff

Topicstarter
dat zou opzich wel kunnen(virus). Zou het niet zo zijn dat ten tijde van het 'crashen' ik een geweldige BSOD om me oren kreeg ,met zo'n mooie melding als: kernel stackpage error ofzo. Hetgeen mij meer op een brakke HD lijkt te wijzen dan op een virus, plus dat ik ook al eeuwen Norton 2003 draai.. houdt natuurlijk niet alles tegen, maar wel redelijk wat.. ik ga iig nog wel es ff kijken :) .. owja.. en de bios heeft ook nog zo'n "bootsectorchangewarning" dinges..

the_breaker: hoezo dat dan? ik hoor em idd wel es tikken nu je et zegt.. nooit op gelet eigelijk.. maar wat zou dat kunnen betekenen dan volgens jou?

Verwijderd

Had ik ook met 3 schijven achter elkaar

Alle drie werken nu nog steeds.

Heb een zwaardere voeding in me systeem gezet en prob was over tot op heden.

Edit

Nou ligt het wel aan me mb dat die te veel power weg trekt voor me gf kaart.

edit

• bille

bille

Don't call me Buff

Topicstarter
hm opstelling heeft altijd wel gedraaid. Denk niet dat het daar aan zal liggen. heb een 350Watt voeding, moet wel ruim voldoende zijn voor GF4+2drives+2Hd's + nog wat extra netwerkkaartjes, geluid, firewire en usbtoetsenbord :)

Verwijderd

ik ben van 300 watt naar 450 gegaan

daarvoor zag me raid me schijf niet meer omdat hij 2 tikken gaf.

de dag erna hetzelfde, voeding vervangen voor 450 watt en over.

Vaagg

• bille

bille

Don't call me Buff

Topicstarter
jah ok maar het lijkt me niet dat door de twee tikken je mobo je schijf niet zag. Je schijf zal wel 2 tikken gegeven hebben omdat hij te weinig voeding kreeg en daardoor kon je mobo em ook niet zien :) Maar ik ben bang dat dat niet het geval is gezien ik een vrij expliciete melding krijg dat de lees operatie uit de HD mislukt is :(

en wat denk je.. moet ik die schijf helemaal opsturen naar Ierland!!!! fgs hebben ze geen maxtor nl IN nl ofzo??

Verwijderd

Ach ja het maakt niet uit wat voor een schijf je tegenwoordig meer hebt.

• bille

bille

Don't call me Buff

Topicstarter
ok.. hij doet nu dus definitely: piep piep tik tik tik squeeeeeeeek tik tik piep piep....een dooie dus :(

Pagina: 1