Toon posts:

ASUS Smart Card / Memory Stick panel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Canon Powershot met CompactFlash cards.
Nu is mijn vraag of dit Smart Cards zijn. Ik weet dat Memory Sticks voor Sony zijn, dus is CompactFlash & Smart Card iets verschillend of kan ik met deze add-on mijn smartcards lezen.

Zoja, is deze add-on de moeite, en waar kan ik hem vinden en wat kost dat ding eigenlijk?

Ik weet dat mijn A7V333 een connector heeft voor smart card, ik vermoed dat dit voor deze panel dient? Of zijn er nog andere oplossingen waarmee ik makkelijk smart cards kan inlezen.

(Ja I know, mijn volgende case wordt met front USB hoor :) al dat geklooi achteraan altijd :O)

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Smart-card is niet iets als geheugen voor een digicam en sony memorystick heeft een ander formaat dan compact flash

• Vincent Meijer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 23:28

Vincent Meijer

You better believe it!

Ik heb een paar weken geleden ook al iets gepost over zo'n front memory stick/smart card panel, maar toen kwamen er vrij weinig reacties op. Volgens mij weet bijna niemand waar zo'n ding te krijgen is. Ik vermoed dat ze nog vrij nieuw zijn. Op de asus site kan je wel iets meer info vinden.

En volgens mij zijn smart cards een soort van identificatie kaarten, voor online transacties enzo.

Systeem specs

Verwijderd

Topicstarter
ahja nu je het zegt op mijn Banxafe lezer staat achteraan Smart Card op.
Dus is die ASUS panel onbruikbaar voor CompactFlash in te lezen, externe USB lezer dan maar zeker ?

• A-Tray
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-05 08:49
Verwijderd schreef op 04 augustus 2002 @ 15:21:
ahja nu je het zegt op mijn Banxafe lezer staat achteraan Smart Card op.
Dus is die ASUS panel onbruikbaar voor CompactFlash in te lezen, externe USB lezer dan maar zeker ?
Dat is sowieso de goedkoopste oplossing, en als je een klapjap hebt dan een PCMCIA uitvoeringkie!

"Dance like the photo's not being tagged, Love like you've never been unfriended, Tweet like nobody's following."

• Vincent Meijer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 23:28

Vincent Meijer

You better believe it!

Volgens mij zijn die Asus panels alleen te krijgen in Memory Stick, Secure Digital Card en Smart Card.

Systeem specs

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Tsja, Compact Flash is iets goedkoper, heeft bijna standaard gekregen en kent veel mogelijkheden, want het kan ook als modem, als gsm, of wat dan ook doen. Is erg veelzijdig systeem.

Als CF is het zelfs mogelijk tot 1 GB opslag. Dat hebben Memorystick, Smart Card en SDC nog niet, daarvoor is hun behuizing te klein of te dun.
Bovendien is CF beter beschermd tegen schade.
Waarom Sony voor Memory Stick kiest snap ik niet helemaal. SDC lijkt ook weer op MS, want het is ook erg compact ding.

MS is puur Sony product. Geen andere produkt gebruikt het. Dus je bent gedwongen Sony spullen te kopen voor MS. MS is ook veel duurder en dus niet aantrekkelijk.

Professionele mensen kiezen ook meer voor CF systeem, omdat het groot is. Een microdrive bestaat zelfs in CF formaat. Een PCMCIA reader voor CF is zeer makkelijk.

Maar goed, genoeg gekletst.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Heb je geen plaatje? Dan zie je het zo :)

Misschien dat ze met Smart Card SmartMedia bedoelen.
Pagina: 1