creative driver SBlive! problemen

Pagina: 1
Acties:

• snrg_Paco
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-08-2023
Ik heb een SBlive! 5.1 geluidskaart in me comp. Nu kwam XP met een update via Inet dat ik het kon updaten. Dit heb ik gedaan en nu hoor ik een brom/ruis uit me speakers. Als ik mute all doe in me volume dan hoor ik het niet meer dus het is iets softwarematigs. Keb al verschillende drivers geprobeerd van me CD die ik bij me kaart kreeg. Heb de laatste drivers geprobeerd die op creative staan. Niets werkt.
Kan geen andere kaart proberen om iets anders te proberen. Heeft iemand hetzelfde probleem of een oplossing dan hoor ik het graag.

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Heb je verder niets aan de hardware kant veranderd?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-08 19:19

job

heb je geprobeerd alle kanalen apart te muten,
dus je line-in, tad, cd audio, cd digital, wav, mid, microphone, spdif, auxilirary, enz...

dan kom je er zo achter wat het probleem is.

verscheidene kaarten geven een brom op de line-in, deze muten, of er een apparaat op aansluiten lost dit probleem op.

Verwijderd

Deinstaleer de apparaten is in het apparaat beheer en ook meteen de bijbehorende software van Creative. Probeer het dan nog eens met de orginele cd

• snrg_Paco
@jadjong: nee helemaal niets

@damster: alles op mute maar toch een ruis/brom

@thaTweaker: alles wat ik kon deinstalleren heb ik gedaan en idd met me CD van me kaart geprobeerd maar niets.

Is er een kans om die update van windows eruit te krijgen?

• snrg_Paco
@damster: al de onderlinge dingen op mute en toch een ruis maar als ik mute all doe dan hoor ik niets meer...

misschien is er een logisch antwoord hierop zoals dan blockt hij alle uitgaande signalen maar toch

Verwijderd

Is er een kans om die update van windows eruit te krijgen?
kijk bij add/remove software
de updates staan daar meestal bij

Verwijderd

Misschien kun je proberen de apparaten handmatig te instaleren want hierbij ken je de keuze maken welke .inf je gebruikt. als het goed is moet je dan de keuze krijgen tussen een aantal drivers gesorteerd op datum. Neem dan uiteraard niet de nieuwste.

Hoop dat je er wat aan hebt

• job

job

snrg_Paco schreef op 04 augustus 2002 @ 13:34:
@damster: al de onderlinge dingen op mute en toch een ruis maar als ik mute all doe dan hoor ik niets meer...

misschien is er een logisch antwoord hierop zoals dan blockt hij alle uitgaande signalen maar toch
zeker weten dat je alle dingen heb geprobeerd te muten, dus alle dingen die ik heb genoemd, meestal als je dus naar het overzicht kijkt van alle kanalen zie je ze niet allemaal. je moet ze eerst zichtbaar maken. in totaal zijn het 10 schuifjes!
tenminste bij de sb live!

• Necrobic
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
zet je microfoon uit?
en dan bedoel ik niet voor opnemen maar het volume weergave van je mic

zelfde voor line-in -> opgelost heb ik altijd al gehad inrelevant aan welke driver

als ik windows opstart en ik sla tegen mijn mic hoor ik et zelfs over mijn boxen :)

Ik heb alles, ik mag alles en ik kan alles.

• job

job

Necrobic schreef op 04 augustus 2002 @ 13:42:
zet je microfoon uit?
en dan bedoel ik niet voor opnemen maar het volume weergave van je mic

zelfde voor line-in -> opgelost heb ik altijd al gehad inrelevant aan welke driver

als ik windows opstart en ik sla tegen mijn mic hoor ik et zelfs over mijn boxen :)
ja dat had ik dus ook al gezegd, dus alle kanalen/ingangen muten, en kijken waar het probleem ligt.

voor de topicstarter, heb je het wel op deze manier gedaan. dus echt alle kanalen muten, behalve het vakje mute all aanvinken. en kijken of hij dan nog bromt. dan 1 voor een unmuten en kijken wat de brom veroorzaakt.
want misschien dat de brom wordt veroorzaakt door 2 kanalen, en heb je tijdens het testen zonet er maar 1 tegelijk gemuted.

• snrg_Paco
@damster: idd tien kanalen en heb ik geprobeerd maar nog steeds :(

@necrobic: mic uit gezet maar nog steeds. Ook heb ik geprobeerd om het in opnemen te doen maar werkt ook niet.

@thatweaker: Het enigste wat ik heb is me CD en de drivers van Inet. De drivers van me Cd deden het prima, nooit geen problemen.

Ik denk dat het aan die update ligt maar als ik zo'n update eraf wil gooien dan geeft XP een lijst wat waarschijnlijk niet meer goed zal werken.

In me history op de update.windows.com site geeft hij wel aan dat ik een creative update heb gehad. Ik kan het echter niet vinden op me comp hoe ik dat kan uninstallen.

Paco

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

snrg_Paco schreef op 04 augustus 2002 @ 13:16:
Ik heb een SBlive! 5.1 geluidskaart in me comp. Nu kwam XP met een update via Inet dat ik het kon updaten. Dit heb ik gedaan en nu hoor ik een brom/ruis uit me speakers. Als ik mute all doe in me volume dan hoor ik het niet meer dus het is iets softwarematigs. Keb al verschillende drivers geprobeerd van me CD die ik bij me kaart kreeg. Heb de laatste drivers geprobeerd die op creative staan. Niets werkt.
Kan geen andere kaart proberen om iets anders te proberen. Heeft iemand hetzelfde probleem of een oplossing dan hoor ik het graag.
99% kans dat je de microfoon uitgang aan hebt staan... Mute die.

Forget your fears...
...and want to know more...

• Necrobic
  • Niet online
Ik zou niet weten wat die driver anders moet doen dan je orginele
En je zegt het zelf al als je alles mute is hij wel stil........
Moet het toch echt ergens daarin zitten hoor.

Zo'n driver gaat niet je kaart specs veranderen zoals je signal to noise ratio ofzo :)

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 08:55
Let ff op: bij opnemen is het niet muten, maar selecteren wat bij die vinkjes staat :)

Zet gewoon ook ff al die schuifjes omlaag.

• snrg_Paco
@lampje: ja ok, dat begrijp ik :C

@necrobic: dat denk ik ook niet idd maar sinds ik die update heb van MS ben ik wel de l*l.

Maar even voor de duidelijkheid. Ik kan dus verder ook niets afspelen. Geen mp3 niets. Als het van me microfoon kwam dan zou ik wel muziek erdoorheen kunnen afspelen of niet? Maar ik heb al alles geprobeerd daarin en toch zet hij het niet uit. Snap er werkelijk niets van.

• snrg_Paco
deel oplossing: Ik mag me midi niet muten anders wordt het geluid nog harder. Als ik me schuif omhoog(harder) zet dan vermindert me ruis (nog steeds hard) en als ik me schuif omloog(zachter) zet dan verhard het geluid (nog harder). Misschien heeft iemand ervaring met midi resetten of iets dergelijks?

Verwijderd

Probeer eens als alles niet lukt om de kaart in een ander pci-slot te prikken. Ik had ook problemen met de kaart alleen niet zoals jij die hebt, maar die waren voorbij toen ik hem in een ander pci-slot had geprikt. Misschien pakt de software de kaart dan wil goed en ben je van je problemen af

• Necrobic
  • Niet online
Mha als je ook nix kan afspelen wordt het een heel ander verhaal

Install maar een oudere driver dan -> appataatbeheer update driver -> zelf kiezen -> een oude kiezen

• snrg_Paco
@necrobic: nou ja, het is heel raar. Bij winamp heb ik nu geluid (normaal) maar het volgende nummer speelt wel maar ik hoor niets. Doe ik weer een volgend nummer dat doet hij het weer. Als ik nu media speler ernaast draai dan begint de ruis weer. Ik ga nu proberen me oude driver weer te installen.

• snrg_Paco
@typer72: Heb ik gedaan maar helpt niets
Pagina: 1